• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
De ipod van m'n vriendin is zojuist in een bad rode wijn beland (don't ask.... rugzak met ipod en wijn laten vallen). Is dat ding op de een of andere manier open te krijgen zodat ik hem wat kan schoonmaken en drogen ??? er blijft maar rood sap uitkomen.
Zo te zien zijn de boven en onderkant op elkaar geperst ofzo, maar er moet toch een manier zijn om hem open te krijgen.
vraag twee is natuurlijk of dan ook de garantie vervallen is... anders kan ik nog heel fout proberen om heel onschuldig naar de winkel te gaan en te vertellen dat 'ie het ineens niet meer deed.,....

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

:o :'(

bij het open maken is sowieso de garantie vervallen, maar men ziet ook snel genoeg dat er vocht ingekomen is... ook dan is volgens mij de garantie vervallen, dus de lul ben je helaas sowieso denk ik... zit er niets anders op om hem weg te brengen en de reparatiekosten op te hoesten ben ik bang...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Rode wijn zal wel plakken en stinken enz.?

Misschien beter om hem ff door te spoelen met wat water (nat is ie toch al) en dan een paar dagen voor een ventilator te laten liggen?
Beter iets dan niets proberen :P

(wacht nog maar ff ander advies af, want ik weet echt niet of dit wel een slim idee is)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wel demi-water gebruiken hè? Geleidt niet.... :)

Edit: dtypo

[ Voor 15% gewijzigd door r0el op 11-02-2003 23:17 ]

• itsjohan
darn.. was 't er al bang voor. hopen dat 't meevalt... dan ga ik hem in elk geval maar niet openmaken. Thanx voor je reactie LuNaTiC.

• itsjohan
ehr... met (demi)water spoelen.... eh...tsja... ik weet toch niet of ik dat wel durf.... heb nog de illusie / hoop dat als ie 24h heeft mogen drogen dat ie dan het weer doet.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
iig voorlopig _niet_ aanzetten... accu's/batterijen eruit halen... En lang laten drogen. Misschien leeft hij dan nog...

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
had niet met water gespoeld, dan nog eerder alcohol of iets.

(wel eerst kijken of het plastic niet oplost, want dan heb je helemaal verneukte ipod)

Maar in ieder geval nu zeker niet aanzetten!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Ralpy op 11-02-2003 23:52 ]

Verwijderd

http://www17.tomshardware.com/mobile/20021003/ipod-01.html
Als je hem toch gaat openmaken vind je hier wat plaatjes/aanwijzingen.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

je kan hem d8 ik in een alcoholbad doen. Ongeveer 2 weken lang in alcohol laten weken.
daarna supergoed laten drogen (alcohol verdampt sneller dan water:) )

dat is iets wat ik heb gelezen op een paar telefoonforums waarin mensen hun telefoontje in een alcoholbad deden voor minstens 1 week omdat hij bijv. nat was geworden

Verwijderd

Moet je hem naar de stomerij brengen :>

Ik hoop niet dat jullie hem nog hebben aangezet.
Dan maakt ie sluiting en is ie wel kapot.
Goed laten drogen zonder accu!

Leg hem op de vensterbank, als je in een nette buurt woont!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 17:38

ReseTTim

Chocolate addicted

ludo schreef op 11 February 2003 @ 23:42:
iig voorlopig _niet_ aanzetten... accu's/batterijen eruit halen... En lang laten drogen. Misschien leeft hij dan nog...
dat zal knap zijn de batterijen eruit halen :X :D je zou dan namelijk hem open moeten slopen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• itsjohan
hrm... blijkt dat toen 'ie in een plas wijn & glas lag dat de backlight aan was en er niets te zien was op het scherm. vervolgens heeft ze 'm snel uitgezet. dat klinkt toch wel alsof ie schade heeft opgelopen. heb hem nog niet geprobeerd overigens, hij blijft nog even op de vensterbank liggen voorlopig.
augustus: thanx voor de link, als ie niet reparabel blijkt te zijn ga ik 'm in elk geval open maken ;-)

• chem
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

pokeran schreef op 12 February 2003 @ 00:01:
je kan hem d8 ik in een alcoholbad doen. Ongeveer 2 weken lang in alcohol laten weken.
daarna supergoed laten drogen (alcohol verdampt sneller dan water:) )

dat is iets wat ik heb gelezen op een paar telefoonforums waarin mensen hun telefoontje in een alcoholbad deden voor minstens 1 week omdat hij bijv. nat was geworden

Ben je ook meteen van je witte kleur af, die lost nl. op in alcohol.

http://www.chipmunk.nl/iPod/ is een betere en betrouwbaardere tutorial hoe je je iPod open maakt.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

chem schreef op 12 February 2003 @ 10:58:

[...]

Ben je ook meteen van je witte kleur af, die lost nl. op in alcohol.

http://www.chipmunk.nl/iPod/ is een betere en betrouwbaardere tutorial hoe je je iPod open maakt.
hehe ja dat in alcohol weken was eigenlijk alleen bedoelt voor de printplaatjes ja.
B)

wel zonde eigenlijk, kan je het niet laten vergoeden door de verzekering ofzo?

• chem
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

[b][message=17010173,noline]chem schreef

Die site toont dezelfde plaatjes als Ome Tom's artikel http://www17.tomshardware.com/mobile/20021003/ipod-02.html

Who ripped who?

Echte tutorials zijn het trouwens niet.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 08:45

grimson

domeingrommer

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 20:42:
[...]

Die site toont dezelfde plaatjes als Ome Tom's artikel http://www17.tomshardware.com/mobile/20021003/ipod-02.html

Who ripped who?

Echte tutorials zijn het trouwens niet.
Op tom's site "Photo courtesy of Harald van Arkel."

Chipmunks site: harald@chipmunk.nl

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

ludo schreef op 11 February 2003 @ 23:42:
helaas, accu kan er niet uit ;)

Topicstarter: gewoon laten drogen en niet forceren met warm maken/ventilatoren oid ;)

Gregor van Egdom Krekr

• itsjohan
Inmiddels is ie volgens mij wel droog. Heb hem aan het firewire kabeltje gehangen en aangezet. Er verschijnt dan achtereenvolgens:
Het apple logo
Een mapje (folder) met een uitroepteken erbij
Het apple logo
Een cd met een vergrootglas erboven
Een plaatje van een huilende ipod (een ipod met in het display een 'huilende smiley') en een uitroepteken

Verder komt ie niet, wordt ook niet herkend door de pc.

Iemand een idee ?? ik denk niet echt dat hier zelf nog wat aan te doen valt, dus het zal toch wel de reparatieservice worden. Maar wat ik begreep van apple support is dat een reparatie in elk geval EUR 295,- kost + 60,- verzendkosten (!). Dan koop ik liever een nieuwe ;-(

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

itsjohan schreef op 14 februari 2003 @ 16:41:
Inmiddels is ie volgens mij wel droog. Heb hem aan het firewire kabeltje gehangen en aangezet. Er verschijnt dan achtereenvolgens:
Het apple logo
Een mapje (folder) met een uitroepteken erbij
Het apple logo
Een cd met een vergrootglas erboven
Een plaatje van een huilende ipod (een ipod met in het display een 'huilende smiley') en een uitroepteken

Verder komt ie niet, wordt ook niet herkend door de pc.

Iemand een idee ?? ik denk niet echt dat hier zelf nog wat aan te doen valt, dus het zal toch wel de reparatieservice worden. Maar wat ik begreep van apple support is dat een reparatie in elk geval EUR 295,- kost + 60,- verzendkosten (!). Dan koop ik liever een nieuwe ;-(
Ik denk dat je er zelf niets meer aan kan doen..
Je kan proberen hem open te maken enzo, maar dan zullen ze hem helemaal niet meer repareren, of wel?
die reparatiekosten zijn echt verschrikkelijk hoog, zeg :/
Ja, dan kan je idd beter een nieuwe aanschaffen, misschien..
Ik vind eigenlijk wel dat die service ietsjes beter kan zijn als je er zoveel geld voor hebt neergelegd...

[ Voor 8% gewijzigd door Okyah op 14-02-2003 16:44 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Neem eens contact op met je verzekering!

Mijn vriendin heeft ooit eens een brandplek gehad op de kast door kaars, (eigen toedoen dus) en heeft een vergoeding gekregen. Dus wie weet, nee heb je, ja kun je krijgen!?

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-02 10:10

Part

Helemaal niets.....

Neem eens contact op met je verzekering!

Mijn vriendin heeft ooit eens een brandplek gehad op de kast door kaars, (eigen toedoen dus) en heeft een vergoeding gekregen. Dus wie weet, nee heb je, ja kun je krijgen!?
Klopt. Als je het slim speelt dekt je WA verzekering de schade.
Een van de voorwaarden is dan geloof ik wel dat je vriendin geen toestemming gegeven mag hebben om dat ding te gebruiken. Of hij moet in haar rugzak hebben gezeten die jij zonder toestemming van haar hebt opgepakt en laten vallen.
Maar zoek dit even van tevoren uit.

Klein nadeel. Als je te vaak claimt word het heel lastig en duur om nog een verzekering af te sluiten. Het aantal keer dat je claimt is hierbij doorslag gevend niet het bedrag.

• CeeDeeS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-02 21:17
Part schreef op 14 February 2003 @ 17:08:
[...]

Klopt. Als je het slim speelt dekt je WA verzekering de schade.
Een van de voorwaarden is dan geloof ik wel dat je vriendin geen toestemming gegeven mag hebben om dat ding te gebruiken. Of hij moet in haar rugzak hebben gezeten die jij zonder toestemming van haar hebt opgepakt en laten vallen.
Maar zoek dit even van tevoren uit.

Klein nadeel. Als je te vaak claimt word het heel lastig en duur om nog een verzekering af te sluiten. Het aantal keer dat je claimt is hierbij doorslag gevend niet het bedrag.
[Detail]In zijn eerste post staat er dat het niet zijn iPod is maar van zn vriendin[/Detail]
Edit: sorry, ik las de zin verkeerd...

Errug vervelend man. Zo zie je maar weer: vrouwen en techniek... techniek en vrouwen... geen goede combinatie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door CeeDeeS op 15-02-2003 15:06 ]

Verwijderd

[quote]Okyah schreef op 14 februari 2003 @ 16:43:
[...]
Ik vind eigenlijk wel dat die service ietsjes beter kan zijn als je er zoveel geld voor hebt neergelegd...
het is jammer :/

Maar als jij je auto zo in de prak rijdt dat ie rijp is voor de sloop, dan kan de garage daar ook weinig meer aan doen (tenzij je met veel geld komt aanzetten).. hoe duur ie ook geweest is.

Je zult moeten afwegen wat voordeliger is, zelf schoonmaken en/of repareren, opsturen ter reparatie of een nieuwe kopen. Zou ik bij de volgende meteen een waterdichte beschermhoes kopen voor als het weer gebeurd.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

LuNaTiC schreef op 11 February 2003 @ 23:09:
:o :'(

bij het open maken is sowieso de garantie vervallen, maar men ziet ook snel genoeg dat er vocht ingekomen is... ook dan is volgens mij de garantie vervallen, dus de lul ben je helaas sowieso denk ik... zit er niets anders op om hem weg te brengen en de reparatiekosten op te hoesten ben ik bang...
offtopic:
zoals het hoort in een Ipod topic heeft LuNaTiC de first-post :P

[ Voor 3% gewijzigd door _WgV_ op 16-02-2003 19:48 . Reden: typo ]

#StopBurningStuff

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik weet het , het is lang geleden...

Maar, hoe is het afgelopen ????

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 23:53
zo heb ik mijn nokia 6100 in de wasmachine gehad na een week te laten drogen in me pc kast heb ik hem aangezet maar doen de ledjes het niet meer :( en de aan uitknop van opnemen en ophangen en nog 2 knopen doet het niet meer :( iemand een idee hoe ik dit kan oplosen ?
Pagina: 1