Toon posts:

Veel dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam vandaag thuis van school en had geen toegang tot internet en na een uur nog niet dus maar eens bellen met zeelandnet, deze vertelde mij dat er geen storing was dus dat het probleem bij mij moet liggen.
Ik heb een server (router PC) met redhat 7.3 er op en apache als webserver, verder alleen een ftp (niet anonymous).
na het resetten van de netwerk instellingen kon ik weer op internet en zag ik tot mijn verbazing dat ik een upload had gehad van 677 Mb (dat was van 00.00 tot 14.20).

Ik heb uitgerekend dat mijn verbinding minstens 6 uur en 3 kwatier vol moet hebben opengestaan om die upload te halen (mijn webserver heeft een inhoud van totaal 37 Mb aan website zooi waar normaal eigenlijk niemand komt).
en webalizer geeft ook geen enorme upload aan.

Waar komt die enorme upload vandaan?
(ik heb nl een 5Gig limiet per maand)

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

Toevallig nie gehackt ? En een pub er bij ?

Verwijderd

Topicstarter
En wat zouden ze dan allemaal hebben gedownload ? er staat alleen red hat en een beetje php probeersels op :S

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

als ie gehackt is zetten ze er zelf toch wat zooi op

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Verwijderd

Kun je de IP traceren van de downloader?

Verwijderd

zoek op: rootkit

Je zal misschien een oude ssh versie hebben..die zijn makkelijk te hacken.

Verwijderd

Topicstarter
Euh ik zou het niet weten en ze hebben er zelf nix opgezet had minder dan een mb inkomend verkeer en ik begin dus eenbeetje te twijfelen aan de teller van zeelandnet (het is niet de 1e keer dat ik aan het eind van de periode ineens veel dataverkeer heb)
is er voor RedHat mischien een tool als DU meter voor windows ? (heb Geen X geinstallerd)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Zet je FTP eens een dag dicht en kijk wat er gebeurd... Zet een firewall aan kijk wie er probeert te connecten...

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

http://www.chkrootkit.org/
Downloaden, runnen, dan nog eens komen :)

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-07 23:51

Ruudjah

2022

Kun je niet checken in je log van je FTP of er iemand is ingelogd, op een account van een ander, die je FTP heeft gebruteforced? Hiero ook wel een keer overkomen, korte metten mee gemaakt :).

TweakBlog

Pagina: 1