Nieuwe TV kopen met PAL progressive scan... moeilijk

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:11
Ik wil zeer binnenkort een nieuwe TV gaan kopen. Dit wordt of de JVC HV32D25EUW of de Panasonic TX32PH40 (misschien zijn kleine broertje, de 32PS20).

Beide TVs ondersteunen PAL PS over de YUV component ins. Ik ga er dus een DVD speler bij halen die dit ondersteunt, waarschijnlijk de Philips 963SA (of de Marantz DV4300, maar ik heb nog steeds niet kunnen bevestigen of die idd PAL PS doet).

Het probleem zijn de TVs. Van verschillende kanten hoor ik dat er problemen zijn bij het gebruik van PS, lijnen in beeld etc. Beide TVs hebben issues hiermee. Ik weet dus niet welke ik moet kiezen.

Nou zal je zeggen: ga naar een winkel en probeer het uit. Dat kan op zich wel, maar ik weet nu al dat ik bij een internet shop ga kopen (scheelt zo'n 700 euro), dus dat vind ik wat aso. Ze moeten dan nl. een DVD speler ernaar toe slepen, component aansluiten, vervolgens nog hacken ook (in het geval van de Philips)... ik kan me zo voorstellen dat ze dat niet willen.

Iemand een oplossing voor mijn dilemma? Ik wil zo graag mijn nieuwe TV :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Dr. Strangelove
Het lijkt er trouwens op dat de DV4300 idd PAL PS doet... en de regio hack is met de standaard remote. Groot pluspunt op de Philips :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 17:31

megaleo

Special member

Waarom koop je niet gewoon een Panasonic of JVC dvd-speler? 8)7 Kun je je tv en dvd-speler allebei met 1 afstandsbediening bedienen. Erg handig. :)
Waarom een Marantz dvd-speler? Ben je echt zo'n audio/ video-freak? Dat je het verschil ziet tussen een Panasonic/JVC en Marantz!!Ik heb echt al heel veel dvd-spelers en tv gezien. En mee gespeeld. Door m'n bijbaantje. :P En ik zie niet echt het verschil tussen dvd-speler merken. Wel met tv's!! Daar kun je het verschil veel beter aan zien.
Dus, als je echt een kwaliteit dvd-speler neemt. Waarom dan ook geen "echte" kwaliteit tv? Bijvoorbeeld een Loewe! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door megaleo op 12-02-2003 00:19 ]

Verwijderd

Heeft Panasonic of JVC een PAL/NTSC PS speler in het assortiment dan? Ik dacht het niet B)
Ik heb zelf de 963SA, mail me maar voor een mooie prijs :7

De gewone winkel wil (en kan) natuurlijk niet concurreren met een internetwinkel. De marge kan wat kleiner worden gemaakt wellicht, maar je zal toch een aardige marge houden. Ergens iets uitgebreid bekijken om het toch ergens anders te kopen is inderdaad niet zo netjes :)

• twopack
  • Laatst online: 02-01 13:43
Ik las hier laatst iemand die een heel vreemd probleem had met die Marantz DVD speler.
Klonk ook als een structureel probleem.
Ik ben al een kwartier aan het zoeken maar ik kan het topic niet meer terug vinden, dus als iemand weet waar ik het over heb...... :)

specs

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 17:02
alleen HDTV's zijn PS zover ik weet, anders moet het normale tv beeld ook eerst worden omgezet voordat ie dat zou kunnen weergeven.

• Dr. Strangelove
Waarom koop je niet gewoon een Panasonic of JVC dvd-speler? Kun je je tv en dvd-speler allebei met 1 afstandsbediening bedienen. Erg handig.
Panasonic en JVC maken geen PS DVD spelers. Daarbij zijn hun DVD spelers niet echt goed. En als je een AV receiver hebt dan weet je dat dat argument van die afstandsbediening pointless is.
Waarom een Marantz dvd-speler? Ben je echt zo'n audio/ video-freak? Dat je het verschil ziet tussen een Panasonic/JVC en Marantz!!Ik heb echt al heel veel dvd-spelers en tv gezien. En mee gespeeld. Door m'n bijbaantje. En ik zie niet echt het verschil tussen dvd-speler merken. Wel met tv's!! Daar kun je het verschil veel beter aan zien.
Ik zie het verschil wel. Zie ook boven, Panny en JVC doen beiden geen PS.
Dus, als je echt een kwaliteit dvd-speler neemt. Waarom dan ook geen "echte" kwaliteit tv? Bijvoorbeeld een Loewe!
De JVC en de Panny die ik noem kunnen best mee met Loewe. Er is trouwens een verschil tussen een Marantz DVD speler kwaliteit noemen en een Loewe kwaliteit noemen... Loewe is een superduur merk, terwijl Marantz heel erg betaalbaar is.

En Loewe TVs doen geen PS... begin je een beetje een patroon te ontdekken???

Ik weet waar dat probleem van de Marantz over gaat, heeft te maken met het switchen van beeldformaat. Schijnt in elk geval op de Panasonics een probleem te zijn, misschien ook op andere toestellen... weer een min voor de Marantz. Hij doet echter wel PAL PS heb ik van Marantz vernomen. Dus nu ook weer twijfel over de speler... :(

Pagina: 1