Opstelling:
300Watt Voeding
Standaard videokaartje
ECS K7S5A
AMD XP1900+ (boxed)
256mb SDRAM (stock)
Probleem:
vastlopers all the way
Bios = 12/02
Het is een vriend van mij, dit heeft hij doorgemaild:
ik heb 2 HD's een samsung 20 gig 5200 rpm met 2 partities C: en D:, op C: staat Windows ME. en een wd 80 gig 7200 rpm. er zit 256 Mb Sdram geheugen in.
volgens mij heb ik de laatste bios flash van 12-02.
het probleem is dat het systeem heel raar doet. bij het opstarten krijg ik de melding dat de systeem manager een fout veroorzaakt in wintrust. en ook soms een kernel 32 fout meldingen.
ik kan ook de live update van norton niet inschakelen.
het geheel maakt op mij een zeer onstabiele indruk.
hier een kopie van:
Error troubleshooting van liveUpdate.
If automatic LiveUpdate displays a green check mark with an "Off" status, make sure Microsoft Internet Explorer 5.0 or later and Microsoft Task Scheduler are installed on your computer. Automatic LiveUpdate requires both of these programs. The Microsoft Task Scheduler requires the full (not minimum or custom) installation of Internet Explorer 5.0, including the Offline Browser Pack.
Copyright© 2000-2002 Symantec Corporation. All rights reserved
ik heb versie IE 6 . wanneer ik in systeem info kijk bij probleem apparatuur zie ik de melding:
ACPI IRQ Holder voor PCI... ACPI\*PNP0C0F\00000005 foutcode 22
en ACPI IRQ Holder voor PCI... ACPI\*PNP0C0F\00000006 foutcode 22
dit zegt mij niets!!
ik heb windows geinstalleerd over de oude versie en er is een lichte verbetering ik kon voordien ook de system info niet openen. bij het afsluiten van de Pc krijg ik regelmatig een beeld met geel zwarte verticale balken te zien zoals die volgens mij ook voorkomen in wallpaper wanneer ik dan 2x op enter druk dan schakelt de Pc uit.
kortom het werkt niet goed.
ik kreeg de tip om wintrust.dll te kopieeren naar de folder windows/system 32.
ook werd mij aangeraden om C: te formateren en windows opnieuw te installeren.
wat betreft Windows 2000 en XP mijn kinderen hebben een flinke hoeveelheid spelletjes en ik weet niet of die op 2000 of XP draaien.
zelf wil ik op die grote HD video gaan bewerken.
Ik dacht zelf aan het flashen naar de cheapoman bios. Maar hetgeen moet dus wel stabiel zijn.
300Watt Voeding
Standaard videokaartje
ECS K7S5A
AMD XP1900+ (boxed)
256mb SDRAM (stock)
Probleem:
vastlopers all the way
Bios = 12/02
Het is een vriend van mij, dit heeft hij doorgemaild:
ik heb 2 HD's een samsung 20 gig 5200 rpm met 2 partities C: en D:, op C: staat Windows ME. en een wd 80 gig 7200 rpm. er zit 256 Mb Sdram geheugen in.
volgens mij heb ik de laatste bios flash van 12-02.
het probleem is dat het systeem heel raar doet. bij het opstarten krijg ik de melding dat de systeem manager een fout veroorzaakt in wintrust. en ook soms een kernel 32 fout meldingen.
ik kan ook de live update van norton niet inschakelen.
het geheel maakt op mij een zeer onstabiele indruk.
hier een kopie van:
Error troubleshooting van liveUpdate.
If automatic LiveUpdate displays a green check mark with an "Off" status, make sure Microsoft Internet Explorer 5.0 or later and Microsoft Task Scheduler are installed on your computer. Automatic LiveUpdate requires both of these programs. The Microsoft Task Scheduler requires the full (not minimum or custom) installation of Internet Explorer 5.0, including the Offline Browser Pack.
Copyright© 2000-2002 Symantec Corporation. All rights reserved
ik heb versie IE 6 . wanneer ik in systeem info kijk bij probleem apparatuur zie ik de melding:
ACPI IRQ Holder voor PCI... ACPI\*PNP0C0F\00000005 foutcode 22
en ACPI IRQ Holder voor PCI... ACPI\*PNP0C0F\00000006 foutcode 22
dit zegt mij niets!!
ik heb windows geinstalleerd over de oude versie en er is een lichte verbetering ik kon voordien ook de system info niet openen. bij het afsluiten van de Pc krijg ik regelmatig een beeld met geel zwarte verticale balken te zien zoals die volgens mij ook voorkomen in wallpaper wanneer ik dan 2x op enter druk dan schakelt de Pc uit.
kortom het werkt niet goed.
ik kreeg de tip om wintrust.dll te kopieeren naar de folder windows/system 32.
ook werd mij aangeraden om C: te formateren en windows opnieuw te installeren.
wat betreft Windows 2000 en XP mijn kinderen hebben een flinke hoeveelheid spelletjes en ik weet niet of die op 2000 of XP draaien.
zelf wil ik op die grote HD video gaan bewerken.
Ik dacht zelf aan het flashen naar de cheapoman bios. Maar hetgeen moet dus wel stabiel zijn.