Toon posts:

Problemen ECS K7S5A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Opstelling:

300Watt Voeding
Standaard videokaartje
ECS K7S5A
AMD XP1900+ (boxed)
256mb SDRAM (stock)

Probleem:

vastlopers all the way

Bios = 12/02

Het is een vriend van mij, dit heeft hij doorgemaild:

ik heb 2 HD's een samsung 20 gig 5200 rpm met 2 partities C: en D:, op C: staat Windows ME. en een wd 80 gig 7200 rpm. er zit 256 Mb Sdram geheugen in.
volgens mij heb ik de laatste bios flash van 12-02.

het probleem is dat het systeem heel raar doet. bij het opstarten krijg ik de melding dat de systeem manager een fout veroorzaakt in wintrust. en ook soms een kernel 32 fout meldingen.

ik kan ook de live update van norton niet inschakelen.
het geheel maakt op mij een zeer onstabiele indruk.

hier een kopie van:
Error troubleshooting van liveUpdate.

If automatic LiveUpdate displays a green check mark with an "Off" status, make sure Microsoft Internet Explorer 5.0 or later and Microsoft Task Scheduler are installed on your computer. Automatic LiveUpdate requires both of these programs. The Microsoft Task Scheduler requires the full (not minimum or custom) installation of Internet Explorer 5.0, including the Offline Browser Pack.
Copyright© 2000-2002 Symantec Corporation. All rights reserved

ik heb versie IE 6 . wanneer ik in systeem info kijk bij probleem apparatuur zie ik de melding:
ACPI IRQ Holder voor PCI... ACPI\*PNP0C0F\00000005 foutcode 22
en ACPI IRQ Holder voor PCI... ACPI\*PNP0C0F\00000006 foutcode 22

dit zegt mij niets!!

ik heb windows geinstalleerd over de oude versie en er is een lichte verbetering ik kon voordien ook de system info niet openen. bij het afsluiten van de Pc krijg ik regelmatig een beeld met geel zwarte verticale balken te zien zoals die volgens mij ook voorkomen in wallpaper wanneer ik dan 2x op enter druk dan schakelt de Pc uit.

kortom het werkt niet goed.
ik kreeg de tip om wintrust.dll te kopieeren naar de folder windows/system 32.
ook werd mij aangeraden om C: te formateren en windows opnieuw te installeren.

wat betreft Windows 2000 en XP mijn kinderen hebben een flinke hoeveelheid spelletjes en ik weet niet of die op 2000 of XP draaien.
zelf wil ik op die grote HD video gaan bewerken.

Ik dacht zelf aan het flashen naar de cheapoman bios. Maar hetgeen moet dus wel stabiel zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet dat die ECS bordjes ZEER selectief zijn wat geheugen betreft.
Mijn broertje heeft er eentje die van het een op het andere moment het geheugen niet meer deugdelijk herkende. En gaf gigantisch veel fouten in de software.
na het geheugen vervangen te hebben was het opgelost.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Terw_Dan schreef op 11 februari 2003 @ 23:08:
Ik weet dat die ECS bordjes ZEER selectief zijn wat geheugen betreft.
Mijn broertje heeft er eentje die van het een op het andere moment het geheugen niet meer deugdelijk herkende. En gaf gigantisch veel fouten in de software.
na het geheugen vervangen te hebben was het opgelost.
Nee hoor, niet kwa SD RAM, de ECS bordjes eten al het SD geheugen, DDR is altijd een probleem voor die bordjes maar SD RAM geen probleem.

• Tycho2
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
niet helemaal waar, ik heb hier met goedkope sdram reepjes ook problemen gehad. Upgrade naar ddr verhielp het bij mij juist.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Novah schreef op 11 februari 2003 @ 23:15:
[...]
Nee hoor, niet kwa SD RAM, de ECS bordjes eten al het SD geheugen, DDR is altijd een probleem voor die bordjes maar SD RAM geen probleem.
hmmm, mag jij dat toch even tegen dat bordje zeggen.
Hij vreet lang niet alle SDram wat ik hier heb liggen (knakebordje, op geen enkel ander bord geeft het gezeik).

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:03
hmm ik heb nu sdr op dit bordje, geen problemen verder ermee, maar ik wou wel binnenkort overgaan op ddr, weet iemand welke geheugenreepjes ik het beste kan nemen?

• ViolatoR
  • Laatst online: 02-06 14:10
Heb ook alleen maar problemen met dit board gehad, vele verschillende geheugen merken geprobeert maar niks hielp ( zowel sdr als ddr ).

Bleef gewoon crashen, voornamelijk wanneer er een beetje hogere load was ( boven de 60% ofzo ). Board gedumpt en nieuwe gekocht verhielp hier het probleem :)

fotoblog

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

heb ook probleempjes gehad van dien aard!
Heb mijn voeding vervangen door een 350W. en alles was over.
Qua geheugen... heb nu 512 ddr Nanya cas2 en dat draait prima.

Ik zo nog eens gaan zoeken in nieuwe drivers voor je vga.

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

Verwijderd

Samsung ddr draait hier probleemloos op K7S5A.

Verwijderd

Er lopen meerdere threads over problemen met dit bord op GoT, kijk die even door :>

Het kan aan verschillende dingen liggen:
- Videokaart niet compatible met mobo
- Voeding te zwak of brak (bij te veel schommelig op +5v en/of +12v loopt dit bord
ook nog wel eens vast
- Chipset wordt te warm --> koperkleurig koelblokje met ecs erop vervangen
- bord schijnt stabieler te lopen op fsb 138/138 als op 133/133, hiervoor de cheepoman bios gebruiken

Vraag: is het bord nieuw Advies: breng het snel terug, ik heb het een half jaar het is en blijft ellende. :'(

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Heb ook een ECS K7s5a... echt een ral ding...
Heb een nieuwe besteld... maar jouw probleem komt me bekend voor...
Zet je ACPI eens uit in de BIOS.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

K7s5a nu wel probleemloos nadat:
Goeie koeler met geluidsarme fan erop: Thermalright SLK800 met Papst 8cm fan
512 DDR Infineon/Apacer PC2700 erop ipv 512 SDRAm
133/133 nu 138/138
Cheepomanbios, laatste versie
Recente drivers bij Sis ophalen
Chipset: heatsink eraf, plakband weg, Arcticsiver en superglue erop en daarbovenop een kleine VGA-kaart-koeler.
Kast goed koelen (twee casefans er in zetten) en: draaien maar!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

Of het is het geheugen wat ie niet leuk vind of tis windows ME... Try een XP of 98 install. en kijk of ie er nog last van heeft. Of probeer ff ander mem.

Deze advertentieplaats is te huur!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RamShackle schreef op 12 February 2003 @ 19:38:
Of het is het geheugen wat ie niet leuk vind of tis windows ME... Try een XP of 98 install. en kijk of ie er nog last van heeft. Of probeer ff ander mem.
Aanvullende tip, probeer GEEN win2k op dit bord, dat draait echt gewoon NIET stabiel. XP draait er nog enigszins stabiel op, maar 2k blijft errors geven (ook na alle SPs en updates geinstalled)

Verwijderd

Ik had 512 KB 133 SDRam. Alleen maar problemen. Nu heb ik 256 KB DDR 333 en loopt mijn 1800+ op 1900! Het zal ongetwijfeld je geheugen zijn.

Verwijderd

ik heb het bordje in de goedkoopste kast gepropt die ik maar kon vinden met voeding qteq 300 watt [39 euro]
en een een cheap ass koelertje op mijn 1700 + 40 graden full stressed en een case tem van 26 graden met 1 case fan en het goedkoopste ddr 256 [no name oem].
en het systeem is super stabiel heb nu een uptime van 3 weken met win xp.
dus ik denk dat het iets anders is. [maar wat?]
heb overgens nog 2 van de pc`s gebouwd met de zelfde spec`s en deze lopen ook perfect.

er lopen nog meer topic`s omremt dit bord alleen weten ze het daar ook niet maar mischien die toch ff door lezen [je weet maar nooit] veel suc6
Pagina: 1