snelle A3 kleurenlaser [welke]

Pagina: 1
Acties:

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:43

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een snelle A3 kleurenlaserprinter, maar zie door de bomen het bos niet meer, en reviews zijn ook al bijna niet te vinden.

Hij moet een HP business inkjet 2500cm vervangen omdat deze veel te traag is.
Grootste struikelblok bij deze printer is waarschijnlijk de printprocessor, aangezien 'job processing' (rekentijd voor het printen) veel te lang duurt (aangesloten op 100mbit en 52mB geheugen).

Wij printen voornamelijk autocadtekeningen, pdf'jes, arcview tekeningen en dat soort zooi.

Ik heb al gekeken naar de volgende printers:

HP color laserjet 5500
Lexmark C910
Xerox phaser 7300
Oki C9300/9500

(en je raad het al: elke fabrikant verteld uitgebreid dat hun model het beste en snelste is en precies voor mij geschikt is 8)7 )

Het budget is tussen de 5000 en 8000 euro.

Wat de users hier belangrijk vinden is dat zaken als opwarmtijd en de tijd voordat het 1e printje eruit rolt zo kort mogelijk is.
1 van de problemen waar ik dus tegenaan loop is dat ik dus helemaal geen reviews kan vinden waar dit soort printers bij elkaar zijn getest, laat staan dat er een winkel is die dergelijke modellen ter demonstratie klaar heeft staan.
Printkwaliteit is daarom al helemaal moeilijk te beoordelen :|

Heeft iemand ervaring met deze printers, en zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten?

"man is not truly one, but truly two,"

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10
De (lange) opwarmtijd van onze HP 4500 color laserjet voorkom ik ten eerste door een slaapstandtijd van 8 uur (dus werkdag lang) en dan 's ochtends bij binnenkomst even op de groene knop drukken, dan warmt ie meteen op. Wel balen als je dat even een keer vergeet weer :)

No production networks were harmed during this posting

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05
Waar je misschien naar kunt kijken is het vermogen van de printer. Over het algemeen is het zo, hoe hoger het vermogen, hoe sneller de opwarmtijd.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:43

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
paella schreef op 12 februari 2003 @ 13:38:
De (lange) opwarmtijd van onze HP 4500 color laserjet voorkom ik ten eerste door een slaapstandtijd van 8 uur (dus werkdag lang) en dan 's ochtends bij binnenkomst even op de groene knop drukken, dan warmt ie meteen op. Wel balen als je dat even een keer vergeet weer :)
is idd dwel een ideetje, maar ik vraag me af of dit niet nadelig is voor de levensduur (een apparaat van 5000+ euro moet natuurlijk wel behoorlijk wat jaartjes mee)

"man is not truly one, but truly two,"