Toon posts:

Geheugen Inpluggen!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een compaq 5060 (8> staan met 48 Mb werkgeheugen (hoe komen ze in vredesnaam aan 48 |:( ). maar ik wil daar dus nu 64 mb bij in rammen, kan ik dat gewoon met 100Mhz doen?? en moet ik nog met andere zaken rekening houden?

Verwijderd

Ik neem aan dat je nu op een 66 Mhz bus draait, maar dat maakt in ieder geval niks uit. Je kan het er gewoon bij prikken zolang het maar past. 100 Mhz. geheugen is gewoon downwards compatible.

Verwijderd

48 = 32 + 16 ... of 3 x 16 of 2 x 8 + 1 x 32 etc.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Tja ik zou toch een beetje oppassen met compaq want het geheugen dat ze gebruiken is niet standaard! Ik heb ooit wel eens een DIMMetje in een compaq gepropt maar mooi dat ie het niet deed, je hebt nl. een speciaal compaq-DIMMetje nodig.

Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar zorg er wel voor dat als het niet werkt je die DIMM nog kunt terugbrengen naar de winkel.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

ik denk dat je een probleem hebt en simms (72-pins) moet kopen ipv SDRAM. wordt een duur grapje dus. Waarschijnlijk zit er nu 2*16mb en 2*8mb in.... Geen dimms dus

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

PC100 geheugen mag dan downwards compatible zijn, je machine moet het wel slikken.
Mijn Dell met 66Mhz FSB slikte geen 100Mhz geheugen, daar moest specifiek 66Mhz geheugen bij (te bestellen bij Dell, dus duur) en m'n maat Maquis kon in z'n Compaq ook absoluut geen merkloos geheugen aan de praat krijgen.
Zorg dus bij aanschaf van geheugen dat je het terug mag brengen als je het niet aan de praat krijgt!

Verwijderd

Da's n goeie. Had ik daar ook maar aan gedacht. (Zie mijn ME crasht na RAM upgrade topic:( )

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

he harris,

ik denk dat jij het zelfde robleem hebt als ik . Heb hier nog een 5133 staan met 48.
Er zit geloof ik 16 onboard en dan 4 bankjes van 8 erbij. Als je een upgrade doet naar 64 schakelt het onboard geheugen uit.

Het geheugen dat jij moet hebben is ECC geheugen en das K duur. Ik heb me suf gezocht en kwam uiteindelijk uit op een prijs van 300 piek. Voor dat bedrag kon ik 2 bankjes van 16 krijgen.

Ik heb het maar gelaten voor wat het was. 300 piek voor 16 mb....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
nee joh
er zit geen onboard geheugen in, gewoon SDram, 1 van 32 Mb en 1 van 16 Mb.
Hoe kan dat nou niet passen?????? Geheugen past er toch altijd wel in. Ik weet dat Compaq vreemd is, maar geheugen is toch universeel!?

• DarkSide
  • Laatst online: 19:31

DarkSide

theres no place like ::1

Geheugen is over het algemeen wel universeel
maar merken zoals Compaq en IBM willen nog wel es afwijken door bijvoorbeeld 3V Dimm te gebruiken ipv 3,3V of zelfs 3,5V Dimm.
Zou ff kijken wat er in jouw pc zit en dan gewoon geheugen kopen en het retourneren als het niet werkt

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik zien wat voor geheugen er in zit, staat dat er gewoon op. Anders ram ik wel ff zo'n plankje er uit

BVD

• DarkSide
  • Laatst online: 19:31

DarkSide

theres no place like ::1

Je hebt er programma;s voor
Dacht zelfs dat je met Sandra een heel eind kwam. anders zou je ze er inderdaad ff uitmoeten halen en fysiek ff kijken.
Mocht er niets op je dimm staan. dan moet je ff op je moederbord kijken. Wil ook nog wel es staan hoeveel volt het is.(zeker als het afwijkt) of RTFM. kijk is in je handleiding van je moederbord, daar zouden ook specificaties in moeten staan

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:19
Compraq's gebruiken toch ook altijd ECC geheugen. Tenminste, een oude P90 hier (Deskpro XL 590) pikt alleen ECC.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Pagina: 1