n00b heeft vraag omtrent router :)

Pagina: 1
Acties:

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 19:08

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag de Linksys BEFW11S4 v2 thuis staan, echter zonder positief resultaat. Mijn situatie is als volgt:

Internet > Kabelmodem > Router > PC (via UTP)
> PC (wireless)

Vanuit beide PC's is de router toegankelijk, en kan ik alle instellingen veranderen. Probleem is alleen dat ik geen internet voor elkaar krijg... Heb in de router al het MAC-adres ingevoerd, en heb overal alles op 'Obtain IP automaticly' gezet. Maar geen verbinding. Niet zo gek op zich, als je bedenkt dat ik nog nergens heb opgegeven wat gebruikersnaam en wachtwoord zijn, bijvoorbeeld. Wat te doen?

*Slotjes disclaimer: heb de Internet delen faq gelezen, maar werd er niks wijzer door :)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24
staat je browser goed ingesteld?

Whoop!

• domi235
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Een password heb je niet nodig. Bij HOSTNAME/Device naam vul je je Gebruikersnaam (=CPnummer) in. Verder zet je bij Domain name HOME neer.
Bij mij was dit voldoende voor een werkende router + 2 pc's. De PC's kun je het beste hun ip automatisch van de router laten verkrijgen

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Het is wel makkelijk om eerst te weten wat zijn provider is.

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:18
-DomiNator- schreef op 11 February 2003 @ 22:24:
Een password heb je niet nodig. Bij HOSTNAME/Device naam vul je je Gebruikersnaam (=CPnummer) in. Verder zet je bij Domain name HOME neer.
Bij mij was dit voldoende voor een werkende router + 2 pc's. De PC's kun je het beste hun ip automatisch van de router laten verkrijgen
Dit geldt dus voor @Home, zie nergens in het verhaal van de topicstarter staan op welke wijze hij/zij internet heeft ...

-

Verwijderd

Welke provider heb je nu dan?
Chello vereist dat je het MAC-adres van de netwerkkaart opgeeft in je router, @Home vereist dat je je computernaam (CP..........-A) opgeeft in je router (en dus de computernaam van je eigen pc moet veranderen).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als je chello hebt, zou ik de instellingen van chello ff invoeren, heeft die router dhcp?
Als die dat wel heeft dan kun je alles automatisch houden op de clients, als die niet kan, alleen ip op router en rest gateway, dns goed instellen op clients should do the trick :)

Tweakers Discord

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
*schaamschaam*

Gaat om de King of het je lastig maken: Chello. Oplossing van -Dominator- werkt niet, of ik had natuurlijk CHELLO neer moeten zetten :P
Plaatje van de huidige instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/gameforumjunk/vz.JPG

• domi235

domi235

Magic!

Sorry was weer te snel met mn antwoord :X , je moet bij chello idd je MAC adres opgeven in de router, deze kun je meestal vinden in je aanmeldingformulieren van chello (of op je pc)

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Goede MAC-adres is ingevuld boven 'Obtain IP automatically'. Heb het al 80x nagekeken, klopt echt :)

• domi235

domi235

Magic!

heb je een wireless netwerk of niet? zo niet zet dan je MAC adres eens op disable onder wireless?

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Netwerk is deels Wireless, deels Wired. 1 PC gaat via UTP kabel, andere via draadloze NIC.

Verwijderd

Als je nou eens die router niet als dhcp insteld en op je pc's je gateway en dns server je router ip op geeft. Dan kan je het volgende uitsluiten. Ineternet doet Het :-) of internet doet het niet -> check je router instellingen want die staan dan niet goed.

• domi235

domi235

Magic!

misschien moet je hier eens naar kijken:

[url] Probleem met internet in combinatie met Linksys router. [/url]

eigenlijk zelfde verhaal

[ Voor 12% gewijzigd door domi235 op 11-02-2003 22:50 ]

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Hmm, dan krijg ik helemaal geen verbinding meer met de router, al helemaal niet met internet :)

Verwijderd

je zit toch wel in de goede ip range ? 192.168.1.XXX subnet ook goed ? 255.255.255.0

en als je dan bij je gateway en dns je router ip op geeft. dan moet je je router kunnen ping. is dit niet het geval moet je toch eens beginnen bij het nakijken van je client pc's

• DouweGNL

DouweGNL

Ik ben tof.

Topicstarter
Ow, ik ben gewoon dom, dat is het. Voer ik met mn botte harses het verkeerde MAC adres in. Tja :).
Enige vage is nu nog dat ik met geen mogelijkheid de andere PC in het netwerk kan zien.

• domi235

domi235

Magic!

Voor alle pc's in het netwerk te kunnen zien moeten de pc's en router dezeflde domain name (werkgroep) hebben

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:28

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

-DomiNator- schreef op 12 February 2003 @ 08:28:
Voor alle pc's in het netwerk te kunnen zien moeten de pc's en router dezeflde domain name (werkgroep) hebben
Daarnaast kan het even duren eerdat er een PC zich heeft opgeofferd om MasterBrowser te spelen in het netwerk.
Pas als er een MasterBrowser in het Netwerk aanwezig is, dan zal je pas via "netwerk omgeving" andere PC's gaan vinden.
Pagina: 1