Ik heb het probleempje dat ik sinds 3 dagen vermoed dat iemand langs MSN messenger in men pc rondneusd. Telkenmale vind ik na een uurtje msn'nen, bij de instellingen van WindowsXP -'firewall' een ganse resem poorten die blijkbaar open zijn gezet, het gaat hier van willekeurige poorten (50 à 100 tal ) vanaf 14000 - 16000 tpc en udp. Ik heb nu men MSN directory verwijderd en idd , nu komen bij de instellingen van men xp firewall geen poorten meer bij. Dus ik vrees dat die msn echt wel een lek heeft. Men vraag is op welke wijze kan ik mij hiernu tegen beveiligen zonder extra soft of hardware firewall ? Ik heb deze firewalls (behalve die van XP) nu afgelopen 1.5 jaar nog nooit gebruikt en heb nog nooit last gehad van dergelijke symptomen.
Even extra info van men systeem :
WINXP pro Eng ( alle updates uitgevoerd )
Provider Telenet België
Server-service , remote help enzo staan disabled.
Firewall van XP staat dus aan (zonder enige poort die hierin toegevoegd om te gebruiken )
Netbios op deze verbinding ( enige verbinding ) staat disabled
File sharing, client voor microsoft networks, en qos packet sheduler staan af, dus alleen tcp-ip staat aan.
Hebben jullie hier een mogelijke oplossing voor ? Is dit een gekend probleem ?
Wel dien ik nog te zeggen dat als ik met netstat kijk er niets established is. Alleen wanneer ik die msn opende, stond er natuurlijk 1-tje open voor msn zelf. En daar ik niet denk dat die MSN standaard dezelfde poort opent, dien ik deze hier niet te vernoemen denk ik
Alvast bedankt mensen
Even extra info van men systeem :
WINXP pro Eng ( alle updates uitgevoerd )
Provider Telenet België
Server-service , remote help enzo staan disabled.
Firewall van XP staat dus aan (zonder enige poort die hierin toegevoegd om te gebruiken )
Netbios op deze verbinding ( enige verbinding ) staat disabled
File sharing, client voor microsoft networks, en qos packet sheduler staan af, dus alleen tcp-ip staat aan.
Hebben jullie hier een mogelijke oplossing voor ? Is dit een gekend probleem ?
Wel dien ik nog te zeggen dat als ik met netstat kijk er niets established is. Alleen wanneer ik die msn opende, stond er natuurlijk 1-tje open voor msn zelf. En daar ik niet denk dat die MSN standaard dezelfde poort opent, dien ik deze hier niet te vernoemen denk ik
Alvast bedankt mensen