Toon posts:

Cashdeals, sigaar uit eigen doos ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
sigaar uit eigen doos.

mijn GSM abonnement is al bijna ten einde en zie op internet ook regelmatig leuke aanbiedingen. via een cashdeal methode zou ik met mn huidige GSM telefoon weer een jaar kunnen bellen. voor maar een paar euro per maand heb ik dan een belbundel die normaal een tienvoudige kost. dit omdat bijna alle telcoms een geldbonus geeft aan de verkopers. de webwinkels krijgen deze geldbonus die zij op hun beurt door gegeven aan de de consument. ik vermoed omdat de nederlandse consument nog altijd het liefst bij een normale winkel koopt, maar wil best webshoppen als voordeel maar groot genoeg is. bovendien zullen kostenposten van een gewone winkel hoger zijn dan bij een webwinkel.

toch lijkt me het een sigaar uit eigen doos. je "krijgt" dan wel eerst een paar honderd euro als cashdeal, maar je betaalt gewoon de volle pond aan abonnement. na een jaar hebben de telcoms zo een deel van hun bonus gegeven aan de winkels weer terug. ook winkels verdienen een percentage aan elke belminuut, sms of datadienst die jij maakt. of dat voor hun genoeg is de "geschonken" cashdeal mee terug te verdienen weet ik nie, maar lijkt me wel, want wie overbelt zn bel budget zo nu en dan niet eens :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:57 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Zoveel cashdeals worden er de laatste tijd niet meer uitgegeven.
De toestelkortingen worden namelijk nu ook steeds minder, aangezien het een kwestie wordt van iedereen aan het bellen houden ipv. aan het bellen krijgen.

Daarbij, je krijgt toch hoe dan ook korting als consument ?
Wat maakt het dan uit dat de winkel het toch weer terug verdiend, mij maakt dat iig niet uit.
Als ik een cashdeal doe, dan krijg ik toch geld ?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Je kunt toch gewoon na een jaar weer een andere deal zoeken, dus wat is nu het probleem?

Die paar keer dat je dan per ongeluk over je belbundel heen gaat is nog altijd goedkoper dan het volle pond betalen zonder van tevoren een hoeveelheid geld alvast te krijgen om daarmee je rekeningen te betalen .....

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja natuurlijk betaal je hem zelf.. Je belt toch? Daarmee betaal je aan de provider en die betaalt jou van dat geld je korting... Maar om dat nou 'sigaar uit eigen doos' te gaan zitten noemen...

Als je korting krijgt van een winkel noem je dat toch ook geen sigaar uit eigen doos, omdat je er toch nog voor betaalt? Je neemt een product af en betaalt daar iets voor. Een deal daarnaast is dat je een mooie cashdeal krijgt... Uiteindelijk moet er toch iemand voor die netwerken betalen... En dat is natuurlijk de gebruiker (da's wel erg logisch :P). toch? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zeg niet dat het geen leuke deals zijn, maar je laat je wel snel voor de gek houden, ze maken een leuke rekensommen waar het eindigd met een paar euro per maand wat je moet betalen.

1 maand gaat voorbij... je zit wat hoog met je huur, koopt een leuke broek te veel vul maar in, je kent het wel en voor het gemak laat je het cashdeal op je gewone rekening staan en gaat op aan dagelijkse dingen. 2 maanden later zit je dus met een veelvoudige van die paar euro en je nog minstens 10 maanden lang aan vast zit

:)

mag ik mn sigaar :7

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 22:29:
1 maand gaat voorbij... je zit wat hoog met je huur, koopt een leuke broek te veel vul maar in, je kent het wel en voor het gemak laat je het cashdeal op je gewone rekening staan en gaat op aan dagelijkse dingen. 3 maanden later zit je dus met een veelvoudige van die paar euro en je nog minstens 10 maanden lang aan vast zit

Nee, die sigaar mag je niet :+
Als je weet dat je niet van dat geld af kan blijven moet je het op een aparte rekening storten en maandelijks een deel ervan terug laten boeken naar de rekening waarvan je de afschrijving laat afhalen...........

Zo weet je zeker dat je je bundel zowieso kan betalen. Nu nog zorgen dat je niet te ver erbuiten komt :)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 17:24

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 22:29:
ok ik zeg niet dat het geen leuke deals zijn, maar je laat je wel snel voor de gek houden, ze maken een leuke rekensommen waar het eindigd met een paar euro per maand wat je moet betalen.
Klopt. Ik zit ook te denken over een "Ben Vaak" met €15 aan kapitaal voor € 6 per maand.
1 maand gaat voorbij... je zit wat hoog met je huur, koopt een leuke broek te veel vul maar in, je kent het wel en voor het gemak laat je het cashdeal op je gewone rekening staan en gaat op aan dagelijkse dingen. 2 maanden later zit je dus met een veelvoudige van die paar euro en je nog minstens 10 maanden lang aan vast zit

Nu verwar je toch een paar dingen.

1. Feit is: Je betaalt elke maand je abonnement, 12 maanden lang.
2. Feit is: Na 6 tot 8 weken krijg je je korting teruggestuurd.
In feite krijg je dus al geld terug voordat je het uitgegeven hebt: over maand 3 t/m 12 krijg je de korting al eerder terug zodat je er al meteen de rente van kan trekken.
Als je je dan zelf niet kan beheersen moet je niet gaan afgeven op de Telecom winkels maar toch echt bij jezelf te rade gaan omtrent je vermogen tot het beheren van je geld. 8)7
Smoke if u got 'em... :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:01
tuurlijk is het geen sigaar uit eigen doos, alhoewel ik me wel afvraag wat ze er in godsnaam voor winst uit kunnen trekken bij sommige...

heb vandaag nog een ben extra (300 minuten) gezien voor 5.95 per maand (1 jaar lang). De catch is natuurlijk wel dat je na 10 maanden je abbo weer opzegt, anders betaal je wel de mooie 35 euro per maand verder. Dat is denk ik waar ze ook op rekenen, netzoals bij de witgoedwinkels "koop nu, betaal in 2004"

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Suffie schreef op 11 February 2003 @ 23:29:
netzoals bij de witgoedwinkels "koop nu, betaal in 2004"

ja, dan vergeet je te betalen en dan eeh, eeh...

bedoel je niet de "koop nu en vraag over 5 jaar uw geld terug" acties? ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:01
JvS schreef op 11 February 2003 @ 23:46:

[...]

ja, dan vergeet je te betalen en dan eeh, eeh...
dan hang je voor 9% per maand ofzo toch?
[quotebedoel je niet de "koop nu en vraag over 5 jaar uw geld terug" acties? ;).[/quote] nee, maardat werkt ook niet (van wat ik gehoord heb)

edit: kan je eigenlijk ook bv een abbo nemen met "cashdeal" van bv 35 euro abbo en daarop dus een cashdeal van 29.05 * 12 maanden, en dan gewoon na 3 maanden je abbo omzetten naar een goedkopere (en dus winst maken?) of staat dat in je contract dat dat niet kan/mag

[ Voor 29% gewijzigd door Suffie op 11-02-2003 23:53 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

Pagina: 1