Toon posts:

Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
k heb al een paar weken een sitecom network gamer kit en ik krijg hem maar niet lekker aan de gang.

Ik heb ook van die ping tussen de 300 en 1200 ms. en als het lukt om iets te versturen gaat het niet harder dan 4 kb/s

Als ik ping ziet het er als volgt uit :
560
580
600
620

dus steeds 20 ms langzamer.

Ik heb al vanalles geprobeert kabels zijn ok en heb ook al winme en win2k geprobeert maar dat maakt allemaal niet uit

ik gebruik de ip reeksen 192.168.0.* en heb ook 10.0.0.* gebruikt maar dat maakt ook geen verschil.
De kabel is ongeveer een meter of 20 en op pc 1 staat win2k+ winme athlon 500 mhz 96mb 30+8 gb hdd
pc2: Packerd Bell 266 mhz 96 mb 4gb hdd win95

plz help

Verwijderd

je hebt niet de sitecom network gamer kit gekocht, maar de Casema network gamer kit!

hehehe...

ip nummertjes zijn wel goed, daar ligt het niet aan... (kheb zelf 192.168.0.x)

sjek ff van allebei de kaarten ALLE instellingen of ze hetzelfde zijn..

kijk ook of je GEEN dns of gateways hebt..
WINS hoef je ook niet te gebruiken..

Heb je gewoon een crosscable tussen de 2 systemen?? of zit er ook een hubbie bij??

tja... gewoon ff spelen denk ik anders..

mzzlz
;)

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Stap 1 is altijd bepalen waar het probleem zit. Dus: zet je PC's uit en doe er andere netwerkkaarten in. Laat je instellingen hetzelde. Als dat wél goed gaat, ligt het probleem in ieder geval niet bij je PC's.

Check dan de netwerkkaarten in twee andere PC's. Als daar de netwerkkaarten het wél goed doen, ligt het probleem niet bij je netwerkkaarten. Probeer andere kabels. Meet ze door. Gebruik andere kabels.

Het probleem bestaat en zit in je PC's, in de kabels of in de NIC's. Bepaal eerst waar zich het probleem bevindt.

Kom je er niet uit, gewoon weer hier posten.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
thx ik zal eens wat gaan proberen!

Aan de kabel ligt het niet want ik ehb al een paar keer wat andere kabels gepakt en ook een keer tussen een hub.

Ik zal eens kijken of ik ergens wat netwerk kaarten kan lenen om ff wat te gaan testen.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Kijk eens of je netwerkkaarten op auto detect staan wat netwerksnelheid en duplex betreft. Zo ja, haal ze hier van af, stel ze gewoon vast in.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo, Shalom, Salamoe alaikoem, Hello, Mundo,

Dit is een bekend probleem, dit heb ik ook een keer gehad. Dit is waarschijnlijk op te lossen door beiden netwerkkaarten op 10mbps FULL DUPLEX te zetten. Als het goed is lost dit het probleem op. Het is belangrijk dat beide netwerkkaarten op dezelfde stand staan, anders kunnen ze niet communiceren of heel langzaam. Btw, kijk ook of er geen apparaten in de buurt van de upt-kabel zijn die veel straling afgeven, dat kan ook de performance beinvloeden (tl-buis etc.)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Zo niet kijk dan op www.microsoft.com.

Hoi.

BansheeBoy Se ;), he is joking like a pandabehr!!!

:{ ²

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze allebei op 10 mbit gezet full duplex en heb ook 100 mbit geprobeert maar allebei zitten ze weer met die rare pings van de ene keer rond de 200 en dan weer rond de 800 en de heletijd +20
Pagina: 1