Toon posts:

Netwerkje tussen XP Prof & Win 98 Me .....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb zelf gezocht, maar kon niet echt direct iets passends vinden!

Wat ik wil is niet echt moeilijk, lijkt me ...

Ik heb voor mijn baas een compleet nieuwe computer (win XP prof) gemaakt en dat werkt allemaal perfect en hartstikke goed. Er is zit ook een netwerkkaart in en het internet (adsl) doet het gewoon.

Op de oude computer (win 98Me) staat alle oude documenten en dat moet overgezet worden. Daar zit ook een netwerkkaart in en die doet het ook gewoon. Nu willen we dus die twee netwerkkaarten aan elkaar verbinden met een kabel. Dat hebben we ook gedaan, een netwerkbrug gemaakt, kreeg wel een soort van verbinding maar er gebeurd voor de rest weinig, dus ik heb dat alles weer verwijderd.

In allebei de computers zitten Fat32 schijven.

Wat mijn vragen nu zijn:

* Hoe kan ik voor een werkende verbinding tussen die twee komen?
* Hoe kan ik dan de bestanden kopieëren?
* Welke stappen moet ik simpel ondernemen om dat werkend te krijgen?

Er zal vast een simpel antwoord op zijn, maar kan het net niet echt vinden!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24
de wizzards van windows xp heb ik weinig positieve ervaring mee maar weet je zeker dat je de juiste netwerkinstellingen hebt ingesteld?onder windows 98 moet je eerst de schijven delen. dat moet je instellen bij de netwerkinstellingen. Daarna moet je via deze computer de schijven met je rechter muisknop aanklikken en dan delen kiezen. Als je dit gedaan hebt zou xp de schijven moeten laten zien als je zoekt naar computers. succes

Whoop!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je een cross kabel gebruikt? Heb je shares aangemaakt? Wat meer info zou wel handig zijn :)

Zie ook Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op 11 februari 2003 @ 21:47:
de wizzards van windows xp heb ik weinig positieve ervaring mee maar weet je zeker dat je de juiste netwerkinstellingen hebt ingesteld?onder windows 98 moet je eerst de schijven delen. dat moet je instellen bij de netwerkinstellingen. Daarna moet je via deze computer de schijven met je rechter muisknop aanklikken en dan delen kiezen. Als je dit gedaan hebt zou xp de schijven moeten laten zien als je zoekt naar computers. succes
Oke, hij heeft verbindin, wordt herkend, hoe kan ik nu zoeken naar die share schijven van win 98Me vanuit mijn Xp machine??

waar vind ik die HD's ??

• marccom
met windows kun je browsen via \\computernaam\sharenaam let wel... windows xp maakt standaard shares aan die je krijgt via \sharenaam$. je moet alleen wel de juiste rechten hebben om deze te benaderen. je schijven vind je in deze computer (c,d, etc.)

Whoop!

Verwijderd

Topicstarter
marccom schreef op 11 February 2003 @ 21:56:
met windows kun je browsen via \\computernaam\sharenaam let wel... windows xp maakt standaard shares aan die je krijgt via \sharenaam$. je moet alleen wel de juiste rechten hebben om deze te benaderen. je schijven vind je in deze computer (c,d, etc.)
Wil de shares van de 98Me bak zien! Niet die van Xp prof op die 98Me bak!

Gewoon internetexplorer?

dus dan: \\computernaam\c:

? |:( 8)7 :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:59 ]

Verwijderd

Zorg iig dat je 'gast' bent en dat je beide op dezelfde werkgroep zit (Werkgroep bijv.) :)
Beste kun je gewoon 'Zoeken naar computers in werkgroepen' (onder Netwerk op bureaublad XP) aanklikken. Als het goed is komt die 98 pc dan naar boven. Als je op die pc mappen/schijven/enz gedeeld hebt, staan die onder die link.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 22:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 22:00:
Zorg iig dat je 'gast' bent en dat je beide op dezelfde werkgroep zit (Werkgroep bijv.) :)
Beste kun je gewoon 'Zoeken naar computers in werkgroepen' aanklikken. Als het goed is komt die 98 pc dan naar boven. Als je op die pc mappen/schijven/enz gedeeld hebt, staan die onder die link.
'zoeken naar computers in werkgroepen' waar staat dat in XP Prof?

• marccom
ok op de 98 machine moet je dan \\computernaam\schijfnaam doen (c$ bijv) dan komt er misschien een inlog venster (als je hebt ingesteld dat je een wachtwoord moet invullen en anders moet je een gebruikersnaam invullen die op de windows xp machine in hebt ingesteld

Whoop!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 21:59:
[...]

Wil de shares van de 98Me bak zien! Niet die van Xp prof op die 98Me bak!

Gewoon internetexplorer?

dus dan: \\computernaam\c:

? |:( 8)7 :?
let er wel op dat je in shares GEEN dubbele punten hebt. dus zal het \\compnaam\sharenaam worden

98ME? wasda?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 22:01:
[...]

'zoeken naar computers in werkgroepen' waar staat dat in XP Prof?
Tjek edit!

Onder netwerk op je bureaublad van XP :P

• marccom
misschien staat dit icon niet op je bureaublad maar in je startmenu btw... leuk he die vernieuwingen in xp...?! misschien stomme opmerking maar toch...

[ Voor 16% gewijzigd door marccom op 11-02-2003 22:07 ]

Whoop!

Verwijderd

marccom schreef op 11 February 2003 @ 22:07:
misschien staat dit icon niet op je bureaublad maar in je startmenu btw... leuk he die vernieuwingen in xp...?! misschien stomme opmerking maar toch...
Idd, tkost ff wennen. Maar als je alles eenmaal weet is het zwaar chillaxed :)

Ikedea, ff voor de duidelijkheid: dat 'Zoeken naar Computers in Werkgroepen' staat links bovenaan in een menuutje.

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 08:01
Heb je Netsetup.exe een bestandje dat onder xp zit wel op de pc waar Windows 98 SE op staat geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus allemaal zoooooooooooooooooooooo simpel, dus ik zal het hier even neerzetten voor de mensen die het willen weten:

Comp 1: Win 98Me ==> Netwerkkaart ==> lanverbinding ==> eigenschappen ==> TCP/IP ==> eigenschappen ==> i.p: 192.168.0.1 ==> Subnet: 255.255.255.0

Comp 2: Win XP prof ==> Netwerkkaart ==> lanverbinding ==> eigenschappen ==> TCP/IP ==> eigenschappen ==> i.p: 192.168.0.2 ==> Subnet: 255.255.255.0

Bij de 98 Me computer alles op delen zetten, bij de winXp prof computer de verbinding inschakelen ==> netwerkopties ==> zoeken computers ==> en dan de naam intoetsen van de win98Me computer! En voilá, dan hebben we contact! 8)

Zo simpel was dat dus, ik blij en toch bedankt voor de hulp :)
Pagina: 1