Oke, ik heb zelf gezocht, maar kon niet echt direct iets passends vinden!
Wat ik wil is niet echt moeilijk, lijkt me ...
Ik heb voor mijn baas een compleet nieuwe computer (win XP prof) gemaakt en dat werkt allemaal perfect en hartstikke goed. Er is zit ook een netwerkkaart in en het internet (adsl) doet het gewoon.
Op de oude computer (win 98Me) staat alle oude documenten en dat moet overgezet worden. Daar zit ook een netwerkkaart in en die doet het ook gewoon. Nu willen we dus die twee netwerkkaarten aan elkaar verbinden met een kabel. Dat hebben we ook gedaan, een netwerkbrug gemaakt, kreeg wel een soort van verbinding maar er gebeurd voor de rest weinig, dus ik heb dat alles weer verwijderd.
In allebei de computers zitten Fat32 schijven.
Wat mijn vragen nu zijn:
* Hoe kan ik voor een werkende verbinding tussen die twee komen?
* Hoe kan ik dan de bestanden kopieëren?
* Welke stappen moet ik simpel ondernemen om dat werkend te krijgen?
Er zal vast een simpel antwoord op zijn, maar kan het net niet echt vinden!
Wat ik wil is niet echt moeilijk, lijkt me ...
Ik heb voor mijn baas een compleet nieuwe computer (win XP prof) gemaakt en dat werkt allemaal perfect en hartstikke goed. Er is zit ook een netwerkkaart in en het internet (adsl) doet het gewoon.
Op de oude computer (win 98Me) staat alle oude documenten en dat moet overgezet worden. Daar zit ook een netwerkkaart in en die doet het ook gewoon. Nu willen we dus die twee netwerkkaarten aan elkaar verbinden met een kabel. Dat hebben we ook gedaan, een netwerkbrug gemaakt, kreeg wel een soort van verbinding maar er gebeurd voor de rest weinig, dus ik heb dat alles weer verwijderd.
In allebei de computers zitten Fat32 schijven.
Wat mijn vragen nu zijn:
* Hoe kan ik voor een werkende verbinding tussen die twee komen?
* Hoe kan ik dan de bestanden kopieëren?
* Welke stappen moet ik simpel ondernemen om dat werkend te krijgen?
Er zal vast een simpel antwoord op zijn, maar kan het net niet echt vinden!