MCSE

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe dat precies zit met MCSE-examens, ik weet dat de cursussen vreselijk duur zijn en niet door jezelf zijn te betalen.

Maar is het nu ook mogelijk om ALLEEN examen te doen??? Ik bedoel dus dat je de MCSE stof leert uit boeken/praktijk, en dat je dan examen gaat doen.

Wie kan mij vertellen hoe duur deze examens zijn, en hoe groot de kans van slagen is. En wat heb ik er daadwerkelijk aan???

Hoi.

BansheeBoy Se :), he loves networking, Sintherclase is the best!!!

:{ ²

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

waarom wil je in godsnaam msce zijn???

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

He graasgast , hou je domme opmerkingen ff voor jezelf. Je wil toch niet dat iedereen weet hoeveel cellen er bij jouw in werking zijn ?

Okay,

Mcse voor nt 4 ga je waarschijnlijk niet meer halen. Per 31 december kan je hier namelijk geen examen meer voor doen. Mocht je het wel redden, ( 6 examens) dan blijf je 1 jaar nog mcse. De titel vervalt daarna als je geen upgrade naar 2000 hebt gedaan.

Zelfstudie is geen enkel probleem. Koop de boeken, bijvoorkeur die van Microsoft Press en sprokkel wat transcenders om te oefenen bij elkaar. Bel daarna Sylvan Prometric op 0800 0227584. Zeg welk examen je wilt doen en waar en wanneer. Zij helpen je verder. Heb je trouwens bijvoorkeur wel een creditcard nodig om te boeken. kan ook anders maard it is makkelijker.
Examens van Microsoft kosten zo rond de 250 piek per stuk.

success ermee, maar bedenk wel dat het inmiddels overstroomt met de microsoft mensen. Misschien is het wat broodwinning enzo wel interressant om eens te denken aan Novell om Unix enzo.......

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

De kosten zijn 200 a 300 piek per examen. Een cursus kost gauw enkele duizende pieken, je kan beter een leerboek kopen en wat proefexamens en study guides van internet downloaden.

Aan een MCSE papiertje moet je niet zo veel waarde hechten, ik ben zat gasten tegen gekomen die wel MCSE hebben maar bv. nog nooit een server hebben ingericht o.i.d. Elke idioot kan in een maand tijd zijn MCSE halen mbv transcenders en cramsessions.

Is alleen leuk om je cv op te poetsen en ergens binnen te komen. Sommige bedrijven schijnen er nl wel waarde aan te hechten.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

gompy:
het was een serieuze vraag hoor...mischien dat dat godsnaam er af moest...hoor meestal negatieve verhalen over msce cursussen/examens enz...vandaar

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 13:53 schreef GraasGast het volgende:
waarom wil je in godsnaam msce zijn???[/quote]omdat zulk een papiertje een serieuse meerwaarde heeft als je moet gaan solliciteren tiens!
als je 1000 piek extra krijgt gewoon omdat je zo'n ding hebt.. lijkt me logisch
ik zou ook dolgraag zo'n ding willen.. al was het maar om aan een fatsoenlijke job te geraken..
JA zo'n nutteloos dingetje opent veel deuren.. en eenmaal een open deur dan kan je pas echt aan ervaring beginnen

Verwijderd

Via de site van Virtual University Enterprises op http://www.vue.com kan je zoeken welke instanties je ook examen kan doen in bijvoorbeeld MCSE. Of inderdaad Silvan Prometric.

En MCSE geeft inderdaad wel een meerwaarde als je dat op je CV hebt staan en je leert daarbij nog wat dingen die je in de praktijk niet zo snel uitvindt, althans dat was bij mij wel zo. Je steekt er echt wat van op.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 14:09 schreef Gompy58 het volgende:
He graasgast , hou je domme opmerkingen ff voor jezelf. Je wil toch niet dat iedereen weet hoeveel cellen er bij jouw in werking zijn ?[/quote]Heb jij het ook zo naar je zin? ik wel :+ *fluit vrolijk*

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 14:33 schreef poohbeer het volgende:
omdat zulk een papiertje een serieuse meerwaarde heeft als je moet gaan solliciteren tiens!
als je 1000 piek extra krijgt gewoon omdat je zo'n ding hebt.. lijkt me logisch
ik zou ook dolgraag zo'n ding willen.. al was het maar om aan een fatsoenlijke job te geraken..
JA zo'n nutteloos dingetje opent veel deuren.. en eenmaal een open deur dan kan je pas echt aan ervaring beginnen[/quote]Nou ik ga er maar vanuit dat de vraag van de posting al beantwoord is en reageer dus geheel off-topic...

Overal, zeker op GoT, wordt heel erg minderwaardig gedaan over het MCSE certificaat. Of dit terecht is zal ik in het midden laten. Wat een feit is, is dat ICT bedrijven tegenwoordig niet alleen ervaring in huis willen halen, maar zoeken naar mensen met ervaring EN certificaten. Toch valt het me op, dat de groep MCSE-ers of nog beter de groep gecertificeerde ICT-ers toch nog aan de kleine kant is. Ook hier op GoT hoor je regelmatig mensen blaten, dat ervaring veel belangrijker is dan papieren. Meestal zijn dit de niet gecertificeerde luitjes. ;)

In de praktijk leer je een heleboel, waarschijnlijk zelfs het meeste, maar het is mij opgevallen, dat wanneer ik een boek opensla van Novell, MicroSoft of whatever, je toch dingen tegenkomt, die ik niet wist, maar die toch erg van pas kwamen.

Laten we wel wezen, als niemand meer wilde studeren en op de ervaring afging, wie zou dan de expert voor de nieuwste Windows worden? Al die ervaring wordt toch overgebracht van man op man (en van computer tot man), maar als niemand meer weet wat de expertfeatures zijn, dan wordt het toch een stuk lastiger om de nodige ervaring op te doen.

Me gaat lekker verder met MCSE2K en CNE5 en CLP enzovoorts, kennis is macht en erg handig op een sollicitatie gesprek!;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
MCSE examens kan je gewoon zo doen zonder een cursus gedaan te hebben.

kijk voor meer info op
www.globalknowledge.nl en/of
www.computrain.nl

Dit zijn beide sylvyan prometic test centers waar je voor zo'n 250 piek per examen examen kan gaan doen.

De boeken van msPress zijn soms dodelijk saai en niet altijd voldoende om je op het examen voor te bereiden, hands on experience en eventueel trancender/CICprep's test proefexamens helpen een hoop.

Slim zou idd zijn om gelijk in te stappen in het MCSE2k traject om de redenen die iemand hierboven al aangaf (de handel verloopt).

Slash Care
Mementô

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

MCSE is een achterhaald diploma, heb hem zelf ook, binnen 2 weken gehaald (9 certs (mcse+i-et)), boekje lezen, testje doen en geheid slagen. Moet je wel hard studeren.

Als je nou echt verder wil met je carriere moet je OS390 (met uiteraard CICS, DB2, IDMS, IMS, TSO, VTAM, JES2/3, NETVIEW, Cobol, C, SQL en de rest van de rataplan). Solliciteer bij welke bank dan ook met dit pakket en je vangt 2 ton/jaar netto als DataBase Admin.

Conclusie: vergeet dat MCSE, want iedereen heeft het al, leer UNIX (vooral Sun, AIX en HPUX) en ga echt intelligent doen ipv dat windhoos gekloot 8-)
Pagina: 1