Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een ipod, leuk apparaatje hoor, maar gebruik hem eigenlijk nauwelijks... Zonde van het geld dus, maar dat terzijde

Maar hierdoor ligt het arme ding zo'n beetje de ganse tijd op m'n bureautje te verpieteren en begint ie rare kuren te vertonen:

Ik merk regelmatig als ik 's nachts op bed lig dat m'n ipod ineens begint op te lichten :? Dat doet ie niet regelmatig, maar voor zover ik weet een keer per avond en dan vaak twee of drie keer kort achter elkaar...

Is dit nou een schreeuw van aandacht of is dit een bekend ipod fenomeen en zoja: Waarom doet ie dat dan?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 21:57

chem

Reist de wereld rond

TITLE

iPod 1.2: Backlight Briefly Turns on at Midnight

Article ID:
Created:
Modified: 61682
8/14/02
8/15/02
TOPIC

iPod's backlight may briefly turn on at midnight.

DISCUSSION

Symptom

The backlight turns on for about a second at midnight (00:00).

Products affected
o iPod 1.2

Solution

The iPod's internal clock is adjusted at midnight. During the adjustment, the backlight may briefly turn on for a second. You can prevent this by turning off the backlight feature. Choose Settings > Backlight timer > Off. The brief amount of time the backlight turns on does not affect overall battery performance.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
V&A hoort ergens anders thuis :)

[ Voor 67% gewijzigd door Twynn op 12-02-2003 10:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
chem schreef op 11 februari 2003 @ 21:52:
[behulpzaam kwootje chem]
tenks! Is dat mysterie ook weer opgelost...

en kunnen de kutkaboutertjes weer rustig gaan slapen

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Niet echt bijzonder hoor, er zijn ook verschillende PDA's die om middernacht even aangaan, maar meestal dan niet het backlight (soms wel het display) om dezelfde reden als de ipod, om de tijd aan te passen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Johnny schreef op 11 februari 2003 @ 23:58:
Niet echt bijzonder hoor, er zijn ook verschillende PDA's die om middernacht even aangaan, maar meestal dan niet het backlight (soms wel het display) om dezelfde reden als de ipod, om de tijd aan te passen.
Dat vind ik wel interessant want dan zou zo'n apparaat twee klokjes moeten hebben om vervolgens 1 klokje achter of voor te laten lopen hetgeen dan op middernacht (hoe weet ' ie dat het middernacht is ?) gecorrigeerd word door de stand van het tweede klokje.

Echter wat gebeurt er dan als je het klokje van de iPod verzet zodat middernacht voor hem om 12.00 's middags valt. Of als je naar een andere tijdzone vliegt ?

Oftewel wat valt er te synchroniseren en hoe weet het apparaat wat hij moet synchroniseren zolang hij geen radioverbinding heeft met een atoomklok ?

{offtopic maar aangezien het probleem al is opgelost ben ik hier wel benieuwd naar}

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Zo, alle offtopic & HK-like replies zijn verdwenen..
Titel meteen even aangepast.

Dus als we ontopic kunnen blijven :)

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 10:29
ik begrijp alleen niet waarom je hem niet opregelmatige basis gebruikt ik gebruik hem iedere dag neem het ding overal mee naar toe en ben nu op zoek naar een stel goede selfpowered speakers zodat ik dat ding als stereo kan gebruiken ^^ :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Twynn schreef op 12 February 2003 @ 10:34:
Zo, alle offtopic & HK-like replies zijn verdwenen..
Titel meteen even aangepast.

Dus als we ontopic kunnen blijven :)
euhm mijn post was dus echt wel zinnig ofzo :/

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1