Toon posts:

[WINXP] Page fault in nonpaged area

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help,

Ik denk dat ik alles al heb afgezocht inc google, alle onderwerpen die hierover gaan in tweakers en alles al heb geprobeerd. Maar misschien heeft iemand van jullie nog wel een goede ingeving.

Ik heb een tijdje geleden een computer aangeschaft met de volgende specs:
Chieftec Dagon 360W
Epox 8k9a2+
XP2400+
Maxtor Diamondmak Plus9, 60GB
Maxtor Diamondmak Plus9, 80GB
Leadtec winfast A280TD LE, Ti4200 8x
Kingston Dimm 512MB DDR SDRAM PC2700 333Mhz
Pinnacle Studio Deluxe
Lite-on Writer en DVD

Dus toen ik vol goede moet Windows XP Pro ging installeren kreeg in constant de melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA Na wat speurwerk heb ik hetvolgende gedaan:
NTSF omgezet in FAT32 --> Geen resultaat
En weer terug --> Geen resultaat
Videokaart vervangen --> Geen resultaat
1 hardeschijf losgekoppeld ->Geen resultaat
Writer en DVD speler eruit --> Geen resultaat
Nieuw DDR Ram --> Geen resultaat (oude laten testen en was OK)
andere videokaart --> Geen resultaat
Nieuwe firmware in MB --> Geen resultaat

Heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen. Is er misschien een biosinstelling waar het aan kan liggen? Ik ben ten einde raad en sta op het punt de computer in de Kliko te gooien.... :'(

Nah ok, dat nog net niet.......

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16
Timings van je memory? CAS2 of CAS2,5 enzo. Speel daar eens mee.

Verwijderd

Wat voor voeding zit er in? Ik heb namelijk deze fouten ook wel eens gehad en nadat ik een zwaardere voeding erin had gezet kreeg ik ze nooit meer. Het nadeel van deze foutmelding is dat het eigenlijk gewoon weergeeft dat je systeem instabiel is, maar geeft dus niet aan waar. Het kan je voeding zijn, zoals bij mij, maar ram timings is een stuk goedkoper om aan te sleutelen.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

jij hebt een mobo met raid, installeer je wel de drivers tijdens de installatie van win xp als je gebruik hiervan maakt?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik kreeg deze error alleen op mn buggy VP6, zeer waarschijnlijk iets met mem icm via (althans ik gok erop dat jouw bordje een via chipset heeft). Dus je memtimings iig wat conservatiever instellen en dan nog eens proberen.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

heb je hier al gekeken?

Ik heb ook vorige week dergelijke problemen gehad en hier vond ik de oplossing, (in mijn geval remote control software verwijderen en klaar). Ik heb mij ook echt scheel gezocht naar de oorzaak, alle hardware nagekeken. Had zelfs bijna een nieuw moederbord gekocht omdat ik dat als enige niet had getest. Maar goed..hier vond ik dus ineens de oplossing:

http://www.microsoft.com/.../reskit/prmd_stp_ccgm.asp

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit kan voornamelijk aan een ontoereikend voeding of gaar geheugen liggen. In zelzame gevallen is de moederbord de schuldige. Daar je het geheugen al hebt getest en je zegt een Chieftec voeding te hebben, zou ik de voeding toch verdenken. Probeer een ander merk, zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 12-02-2003 07:10 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Hmmmm, 3Com Netwerkkaartje....?

We have just one world, but we live in different ones...

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Probeer anders eens de "LOAD FAIL-SAFE DEFAULTS" optie in je BIOS. Dan gaan al je memory timings etc. omlaag, waardoor je probleem misschien opgelost kan worden, als het tenminste een geheugen fout is.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ik krijg deze foutmelding als ik 1 van de volgende dingen doe:

1. Processor te ver overgeklokt
2. Geheugen te ver overgeklokt
3. Geheugentimings te strak

De reden dat ik deze foutmelding dan krijg, ligt aan 1 van de volgende 2 dingen:

1. De hardware kan de overklok niet aan.
2. De hardware gebruikt teveel stroom, en de voeding schiet te kort.

Als je iets hebt overgeklokt, zet dat dan eerst eens terug op de standaard instellingen. Dat is altijd de eerste remedie bij een instabiel systeem. Een supersnel systeem met een grote overklok is cool, maar als het dan erg onstabiel draait, heb je er nog niets aan.

Verwijderd

Oftewel, de Turbo settings in de BIOS uitzetten voor de machine in het algemeen, en voor het geheugen in het bijzonder. ;)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
heb ik hier ook als ik teveel van het geheugen vraag, gewoon op pc2100 cas3 zetten

Verwijderd

Ik had van de week dezelfde foutmelding,het begon dat XP af en toe tijdens het draaien van een of andere aplicatie vastliep waarna die melding verscheen,vervolgens konden sommige aplicaties niet meer worden gestart met de melding "could not make message drain".Ik dacht dat het door een te hoog geclockt systeem kwam,bios op default gezet en later zelfs onderclocked het mocht allemaal niet baten.

IK besloot XP opnieuw te instaleren,echter leek makkelijker dan gedaan.Na het in het eerste scherm netjes via F6 mijn Raid contr.drivers geladen te hebben ging windows wat bestanden kopieeren waarbij het bestand NTFS.sys als laatste word geladen hierna bleef alles even hangen om vervolgens weer een blauw scherm te krijgen met de melding dat er een probleem is wat waarschijnlijk komt door een fout in het bestand NTFS.sys.

Na lang aanhouden en proberen lukte het eenmaal wel waarna na het instaleren van XP en alle drivers windows ging rebooten en bleef rebooten ook in safe en in vga modus.

Win2K dan maar dacht ik het gaf nagenoeg hetzelfde resultaat maar dan na het laden van de bestanden een gif groen scherm waarna ik zelf moest resetten.

Ps.Al mijn componenten in mijn Pecee die niet primair noodzakelijk waren had ik er al uitgemikt.

Geheugen vervangen,Raid controller eruit gemikt (PCI) dan maar op de backup schijf die aan de primaire IDE poort hangt dacht ik (Maxtor serie 9 120GB 8MB cache).Echter direct bij het instaleren de melding dat het NTFS bestandstype niet geladen kon worden en vervolgens een blauw scherm met de melding PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.

Raid controller er weer in,Maxtor eraf en pas de problem XP geinstaleerd alles OK.
Maxtor er weer aangehangen XP wilde niet meer booten,toen via de rescue diskettes van PQ part.magic de Maxtor partities gewijzigd de twee NTFS partities van 20 en 50 GBomgezet naar FAT32,geen resultaat toen weer terug naar NTFS en de overige FAT32 partitie van 50 GB in twee stukken gehakt een van 30 en een van 20 GB toen waren alle problemen de wereld uit.

Ik weet wel dat de Windows Setup geen grotere FAT 32 partities dan 32 GB kon maken maar door dit met PQ magic te doen had ik er nooit problemen mee gehad,door naderhand het probleem te analyseren kwam ik erachter dat de problemen ondstonden toen er in die 50GB FAT32 Partitie meer data was opgeslagen dan de toch wel FAT 32 grens van 32 GB.

Mischien toevallig maar wel opvallend dat het hier in twee gevallen allebij gebruik gemaakt werd van een Maxtor serie 9 schijf.

Voor de compleetheid 550 watt Q-tec PSU Mobo ASUS TUSL2C Celly 1300@1600 Higpoint Raid controller met 2 maxtor D740 40GB schijven in Raid 0,512 mb ram Radeon 7500 Realtek en een 3COM NIC.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste bedankt voor alle tips. Ik probeer natuurlijk eerst te zoeken naar een tip die me niet meteen geld kost.

Ik heb alle overbodige luxe uit mijn computer gehaald, het met geheugen zitten spelen, andere videokaart erin gedaan waarbij ik de volgende configuratie overhield:

Epox 8k9a
Maxtor 60 GB HD (IDE aangesloten)
Lite-on CDRW
32MB NVidea V7100
Athlon 2400+

Ik heb het geheugen op PC2100 CAS3 gezet en de rest op Power fail/save

Ik heb nog steeds problemen. Ik krijg niet meer een Page failt maar mijn computer slaat nu gewoon meteen af.

Ik denk dat ik zaterdag naar Weg en Bos nummer 9 ga (informatique) en de verkoper aldaar met tranen in de ogen ga aanstaren tot hij erna wil kijken

Of...... :) zijn er nog ideeën?
(ik blijf volhouden)

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de indeling en bestandstype van je harde schijven.

Ik kreeg op een gegeven moment ook niet meer die melding en bleef hij rebooten en na diverse ressets deed ie dat ook niet eens meer.

Gelukkig had ik de Rescue Diskettes van PQ magic nog liggen.

Verwijderd

Slaat meteen af? In Windows, of met booten, of daarvoor?
Je kunt dus wel in de Bios komen ?

Er is dus wel degelijk een hardware probleem dunkt mij. Een bezoekje aan de winkel kan wel slim zijn ja. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Beide schijven hebben NTSF filesystem en gebruik makende van de volledige grootte. Dus 60 Gb en 80 Gb.

Als ik de schijven van de raid controller afhaal dan stop windows zonder meldingen en start de computer opnieuw op. Met raid controller krijg ik de melding Page_Fault....

Verwijderd

Bij ons op het werk kregen we deze melding heel vaak als de server er uit klapte. We hebben echt een kutmaand gehad.. (Server 3 á 4 keer per dag d'r uit)

We kregen echter ook andere meldingen, nl:

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x00000050

BSOD: *** STOP: 0x00000019 (0x00000003, 0xA439F908, 0x000006A1, 0x00000000) BAD_POOL_HEADER

KMODE_EXEPTION_NOT_HANDLED 0x0000001E

***STOP: 0X0000000A (0XBADOBOE5, 0X00000002, 0X00000001, 0X80003D3A) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Naja.. Erg klote allemaal. Het probleem lag bij een printer. De printer had een verkeerde postscriptdriver geinstalleerd ofzo.

Maja, suc6!

Verwijderd

(Ik neem aan dat je de computer wel eerst uit zet voor je de schijven van de RAID afhaalt.. ;) )

Maar het is wel vreemd dat de reboot optreedt ZONDER de schijven, en een page fault wordt gegenereerd met. Als het andersom ging, zou ik de voeding verdenken....

Misschien moet je proberen of :

(Een BIOS update had je al geprobeerd. (Hier had ik daarover wat opgeschreven.. ;( nutteloos dus )

Probeer eens of het helpt om de FSB op 100 Mhz te zetten. Als dat helpt weet je zeker dat het een hardware probleem is, en wel OF het geheugen OF het moederbord OF de voeding.

Ummhh ook kan natuurlijk de CPU-core beschadigd zijn, No Offense .. ;)

Had je eigenlijk ooit geprobeerd om XP te installeren met de RAID controller uitgeschakeld in de BIOS, en alleen een HD op de 'normale' IDE poort? Bij mij gaat XP op de RAID installeren ook ongeveer zo. (Nu ja, de laatste keer dat ik het probeerde)

Er schijnt een issue te zijn met het primaire swapfile op de RAID.
Je MOET namelijk een swapfile hebben op de drive waar Windows staat vindt het OS, en ik had problemen toen ik dat probeerde, hij kon toen ook al niet swappen....

PS...
Even doorredenerend,
wat gebeurt er als je het swapfile helemaal uitzet ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin zelf steeds meer de CPU of het moederboard te verdenken. a.s. Zaterdag breng ik de computer terug. Als ik heb dat terug heb zal ik verder kijken of melden wat er aan de hand was. Tot zover heel erg bedankt allemaal!

Verwijderd

OK ;)

Probeer alleen nog even dat swap verhaal. Want als het misgaat tijdens het initiele booten, is de hele geheugen aansturing vastgelopen, met die foutmelding als onvermijdelijk resultaat.

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 13:53 ]

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Probeer eens in een command prompt het volgende: (ff win98 opstartdisc gebruiken of zo)

Type in:

fdisk /mbr

Dit herstelt je Master Boot Record. Het kan nooit kwaad. En je weet maar nooit.

Zijn je harde schijven groot genoeg (partities dan? )
Er moet ook nog een variabele swap file op passen.

En als dat allemaal niet werkt + bovenstaande nuttige tips van alle anderen dan gewoon met fdisk opnieuw beginnen. Nieuwe partities indelen etc etc.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Een kennis van mij had hetzelfde probleem...zijn ASUS mainboard vervangen door een MSI (beide dezelfde chipset) en het probleem is weg.

Ik zou zeggen, probeer eens een ander mainboard.

Verwijderd

Topicstarter
Een maandje later. Mijn computer is terug van Informatique <offtopic>Er waren maar 3(!!)mensen voor me</offtopic>

Er zit een nieuwe hardeschijf in. Daar zaten wat problemen in. Nu maar weer lekker installeren.
Pagina: 1