Super VHS ET => S-video-out??

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-03 13:58

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Heb momenteel gewoon recodertje staan hier en daarmee had ik dus het probleem dat ik m.b.v. verloopje geen S-video signaal naar m'n TV-kaart kon doen; dan kreeg ik Z/W-beeld.

Nu zijn er momenteel Super VHS ET-recoders op de markt; SVHS-kwaliteit (ongeveer :-S) op een normale VHS-band... maar sturen deze videorecorders dan ook gewoon een goed S-video-signaal uit of heb je dan SVHS-kwaliteit over je composiet-uitgang??

Pak me niet op dat ik SVHS en S-video door elkaar heen haal... daar heb ik al genoeg over gelezen in de search... maar komt er nou een fatsoenlijk S-video (SVHS-kwaliteit dus over dat zwarte 6 polige kabeltje (kunnen er ook 4 of 5 zijn hoor... weet ik niet :-S)

Gewoon ff vraagje : Geeft Super VHS ET fatsoelijk S-video signaal

P.S. Weet iemand wat een b-tje goede en goedkope SVHS ET videorecorder is... dit omdat de meeste online shops deze functie meestal helemaal niet aangeven... staat helemaal niet in beschrijving van object oid...

[ Voor 13% gewijzigd door veryip op 11-02-2003 21:15 . Reden: ... vraagje toegevoegd ]

Nikon D7000

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Indien het een S-VHS recorder is zoals bijv JVC krijg je gewoon keurig een S-Video singnaal hoor. De kwaliteit van het signaal hangt natuurlijk wel af van de opname: een S-VHS opname op een S-VHS band zal ongetwijfeld beter zijn dan een VHS opname.
Prijzen kan je zoeken op www.vergelijk.nl en www.kieskeurig.nl. En een tip, wacht even, want JVC komt in maart met een paar nieuwe S-VHS ET recorders. Daar zit ik nu ook op te wachten. :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Had net een SVHS ET videorecorder van JVC besteld maar ze gaven al aan dat hij niet meer geleverd werdt en dat in maart de nieuwe modellen kwamen... ff wachten dus :(

Nikon D7000

• Microkid

Microkid

Smile

veryip schreef op 13 February 2003 @ 00:36:
Had net een SVHS ET videorecorder van JVC besteld maar ze gaven al aan dat hij niet meer geleverd werdt en dat in maart de nieuwe modellen kwamen... ff wachten dus :(
Laat me raden: de HR-S7950 ;) Idd niet meer leverbaar, even geduld op het nieuwe model dus :*)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
nope... was de HR-S5950 ... moet allemaal niet al te duur zijn he... Heb nou de HR-S6950 besteld... oud modelletje in de opruiming... voor 218,- euro ... de 5950 had geeneens een OSD!!

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
... en de duurdere HR-S7950 heeft weer geen OSD??!! 't is een duurder model maar enige verschil met 6950... wat ik dan kan vinden bij spec. is dat de 6950 dus een OSD heeft (OSD=On SCreen Display)

Nikon D7000

• Microkid

Microkid

Smile

Als je recorder wilt gebruiken om VHS banden te capturen raad ik toch de 7950 serie aan, die heeft DigiPure aan boord, die het beeld oplapt en de ruis verminderd. Schijnt erg goed te helpen. En hij heeft wel OSD hoor,

Verwijderd

Wellicht dat die S-VHS ook wel een goede RGB uitgang heeft (op de Scart), maar daar heb jij in jouw toepassing niets aan.
Je hebt volkomen gelijk om kritisch te zijn over die S-Video (Y/C) aansluiting - vooral als dat je maximale connectie is die je PC-TV/Capturekaart aankan en je "vereeuwiging" afhangt van connectie.

Ik denk dat de huidige S-VHS recorders/players een goede S-Video aansluiting hebben, al weet je dat snel genoeg als je een scartkabel naar de winkel meeneemt (waarbij je bewust de RGB + Composiet pennen hebt gedisconnect/verwijderd) en vraagt of hun die recorder kunnen laten zien met jouw S-video only Scart kabel. (of je legt je probleem voor, hun pakken een Scart naar S-video snoer uit het rek, en demonstreren de kwaliteit).

OSD etc heb je niets aan, hoe meer componenten er in je player zitten des te meer storingsmogelijkheden of onderdelen die kapot kunnen gaan. Opties als DigiPure©, EdgeEnhancers, Ruisonderdrukkers, Beeldstabilisators etc heb je imo veel meer aan - VOORAL als je die kunt in/uitschakelen naar believen (niet iedereen is gecharmeerd van de output van EdgeEnhancers en andere beeldfilters)...

Kortom - kijken, kijken, kijken en vergelijken....
Pagina: 1