[CM][WC] Chieftec modje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Hier een modje van mij Chieftec dragon midi tower

De spullen: Prijzen weet ik niet precies maar dit klop wel denk ik ( was in totaal 300 euro kwijt )

- Klax cool rev 3.0 (80 euro)
- Klax extern res. (50 euro)
- Klax single fan rad. ( 50 euro)
- Klax graph o matic Geforce 4 (40 euro)
- Eheim 1048 (45 euro)
- Sunon 12 x 12 fan ( weinig )

- Chieftech window kit (weet t lekker onorgineel :P )

- MSI KT4V
- AMD XP 2200 TB A @ 2043MHz (moet nog verder maar ff geen tijd voor)
- Ernmax 350 Watt
- Geforce 4 Ti 4200 @ 325/620
- 2x 10 GB hd ( komt een 100 GB in)

Het verhaal:

Ik was al lang opzoek naar een makkenlijk in te bouwen waterkoelings setje met redenlijke prestaties. Nadat ik wat geld had gespaard heb ik vrijwel een compleete klax set aangeschaft. Ik kreeg deze een dag of 3 na de bestelling binnen.

Meteen begonnen met inbouwen en het ging allemaal vrij makkenlijk alleen er miste een aansuiting voor me pomp.
een tijdenlijke oplossing was een emmer ( die ik vrijwel altijd gebruik alleen als ik naar lan's ga gebruik ik het reservoir).

na alles ingebouwd te hebben heb ik een uurtje proef gedraaid en er lekte niets hier was ik uitenraard erg blij mij mede doordat dit mij eerste ervaring met waterkoeling is en ik toch vaak verhalen hoorde over lekken.

De rest is hieronder te zien.

Temp's

Met reservoir (0,75L water in systeem)
Idle: 38
stessed: 45

Met emmer (Ca. 4 liter water in systeem)
Idle: 35
Stressed: 40

Foto's:

Overzichtje:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/p/DSCF0041L.jpg

Bubbelssss:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/p/DSCF0044L.jpg

Close-up:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/p/DSCF0045L.jpg

Het gat met de radiator erin:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/p/Dscf0043L.jpg

Meer pic's ( High Res )

[ Voor 16% gewijzigd door AcouSE op 12-02-2003 14:19 . Reden: Pics geresized met [img=600]-tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
jammer dat ik dit topic echt heel verdacht op een ander vindt lijken...

heel leuk dat je er waterkoeling in hebt enzo... maar wat heb je verder gemod? ik vindt dit nou niet iets om er een topic voor te openen hoor.. maarja....

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd.. een waterkoel systeempje is nou niet bepaald mod werk.. zaag een gat in de zijkant en douw er een plastic schedel in enz.. duw er een lampje bij en huppakeer.. een casemod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een mooi systeem dat een topic waard is!
Afwerking is toch in orde, alles verzorgt :)

Verlang al om WC in mijn Chieftec te steken als ik dit zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Ziet er heel goed uit, mooi spul is dat toch die Klax-onderdelen. Ik vind het alleen jammer dat het reservoir buiten de kast is, hoewel die daarvoor bedoeld is, zou ik gekozen hebben voor een intern model of ophangen aan de bovenkant oid.

Verder zien de kabels er netjes weggewerkt uit, en alles is overzichtelijk aangesloten.
Toch wil ik wel even kwijt dat dit een leuk begin van een mod is, maar nog niet echt het posten waard, omdat ik dit al heel vaak zie, hoewel jij er serieus aan gewerkt hebt!

ps. waarom zie ik bij heel veel geposte mods nooit een soundcard aanwezig? Ik heb al mijn pci sloten vol, maar zo vaak als dat ik alleen een videokaartje erin geprikt zie....(heeft wel wat dat kale, ziet er strak uit!)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

Het ziet er mooi uit, alleen je hebt je pomp niet vast gezet? Brengt dit geen extra trillingen met zich mee? En kan ook lastig zijn bij het vervoeren van de kast lijkt me.

En het reservoir komt toch met 2 bevestigings punten? Zit het zo wel goed vast? Ze leveren er tenslotte niks voor niks 2 bij.

Heb je een nog iets gedaan met die Eheim pomp? Bovenop een andere aansluiting? En aan de zuigkant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Mensen Mensen relax. Hadden jullie nu ook allemaal zo gereageerd als het topic was geweest:[WC]The Doctor's eerste waterkoeling ???

Want eigenlijk had ie dat natuurlijk als topic moeten zetten.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha, prachtig. heerlijk voorbeeld hoe simpel waterkoeling kan zijn.
Ziet er netjes en overzichtelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:31
Stoere mod, lekker simpel en toch heel functioneel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Hmmm zeeeer netjes, maar..... zou je voor ons (mij?) nog even wat pics kunnen maken van in het donker en vanbuiten af door het raam. :)

[ Voor 88% gewijzigd door Novah op 11-02-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
JWR: Pomp zit vast met dubbelzeidig bouw tape (speciaal voor buiten dus dat zit wel goed).
en ja bovenop zit een knel kopeling net zoals op alle andere klax producten en aan de zuigkant zit een verloopje naar 8mm

Deze dus:

en die steek je gewoon in de std. aansluiting die met de pomp word meegeleverd.

Novah: Er zit nu geen neon in :( ik heb alletwee me buisjes (groen) gebroken en aangezien ik al me geld in me pc steek heb ik nu nieteens meer genoeg voor 2 buisjes.

net even gezocht :D ik kan er wel even snel een klein rood buisje in hangen doe ik zo even.

[ Voor 17% gewijzigd door LuNaTiC op 14-02-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 11:51
Ik ben altijd wel geintreseert naar welke spullen je hebt gebruikt (ben blijkbaar een van de weinigen), misschien kan je ook vermelden welke wc set je hebt gekocht, voor hoeveel en je window kit enz.. :)

Ik vind hem zelf heel netjes, gewoon goed opgeruimt, nette waterkoeling. Enige minpuntje vind ik het externe reservoir, vooral voor als je naar lan gaat of dergerlijke maar zoals je zelf zei vind jij het niet zo onhandig. Maak nog maar eens pics als je nieuwe ccfl (/neon) buisjes hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Idd, zet er even bij hoeveel je eraan kwijt was enzow...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
hier staan wat pics van de window ( ze zijn niet helemaal goed )

de rest staat er bij 1st post bij.

http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/PICS/

[ Voor 18% gewijzigd door Tjaps op 11-02-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
naja, misschien was ik toch wat voorbarig met mn "ow, nee.. niet weer dit topic" reply...
in principe heb je wel iets gemod - je kast :) gaten voor de leidingen en een vierkant gat voor je radiatior. maar persoonlijk vindt ik deze mod te "jong" om al te posten. het enige wat je hier post van je mod is je waterkoeling. maar je window dan? die willen we ook zien hoor! :P en de nog in te bouwen verlichting natuurlijk :Y)

beter is om je casemod in een wat verder gevorderd stadium te posten, zo voorkom je botte replies (zoals mijn eerste) en krijg je meer :9~ en _/-\o_ smilies voor je overall mod.

magoed, het begin is er.. keep on modding!!! >:)

edit: net ff de foto's bekeken... kijk, dat lijkt er meer op! :)

[ Voor 8% gewijzigd door FiXeL op 11-02-2003 22:42 ]

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij lijkt verekte veel op die van mij :P

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/LAN014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.pluigers/LAN019.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

beetje korte reactie he??

mooi en makkelijk setupje, ik heb zelf ook een klax blokje (gf4) maar ik vind het aleen jammer dat ze standaard met 8mm slangen bevestigd moeten worden, want zelf had ik 12/16mm, dus moesten er andere nippels op, op zich niet erg, maar 8mm vind ik gewoon te dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

ok hij is erg netjes enzo, maar ik vind het niet echt een casemod, aleen je rad maar ingebouwd.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Sorry, maar: standaard..

Er zijn tientallen mensen die hetzelfde hebben (Chieftec DX-serie, Eheim pomp, Klax WC-spullen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Laatst online: 05-06 15:59
Lijkt inderdaad op de mijne, je hebt precies het zelfde gat als ik gezaagd! ;) [rml][ CM]Mijn eerste H20 mod (Zeer modem onvriendelijk)[/rml] lol ik zou als ik jou was maar ff een stoffilter voor je rad hangen aangezien hij waarschijnlijk op de grond staat en een hoop stof hapt!

[ Voor 9% gewijzigd door siren op 12-02-2003 21:55 ]

Verwijderd

Lijkt mij een erg standaard mod.

Wat me wel opvalt is hoe je het hebt aangesloten (ik kom vaker in DOC ;) ).
Waarom de rad niet voor je proc en waarom niet de aanvoer onderaan en de afvoer bovenaan bij je proc-blok :?
En die temps (zowel reservoir als emmer); hoe lang heeft 'ie staan draaien voor je de temp opnam? Het verschil tussen 0,75 en 4 liter water verklaart m.i. niet het temp-verschil dat je aangeeft omdat het bij 4 L wel langer duurt voor het water is opgewarmd maar het uiteindelijk wel (bijna) dezelfde eind-temp zal bereiken als bij een mindere hoeveelheid water.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

botoo

💀 too old to die young

* botoo vind het een strak afgewerkte wc-cm :7

Dat het er 'standaard' uitziet mag je als compliment beschouwen, het betekent dat je netjes werk geleverd hebt.

edit:

DrSmith; ik denk dat je gelijk hebt met je veronderstelling m.b.t. de temperatuurverschil i.c.m. het watervolume.

[ Voor 32% gewijzigd door botoo op 13-02-2003 08:27 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:06

megaleo

Special member

Ik vind hem zeker wel gaaf. 8) Vooral dat reservoir is zeer strak!! Ga je die ook nog verlichten ofzo?

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 02:02:
Lijkt mij een erg standaard mod.

Wat me wel opvalt is hoe je het hebt aangesloten (ik kom vaker in DOC ;) ).
Waarom de rad niet voor je proc en waarom niet de aanvoer onderaan en de afvoer bovenaan bij je proc-blok :?
En die temps (zowel reservoir als emmer); hoe lang heeft 'ie staan draaien voor je de temp opnam? Het verschil tussen 0,75 en 4 liter water verklaart m.i. niet het temp-verschil dat je aangeeft omdat het bij 4 L wel langer duurt voor het water is opgewarmd maar het uiteindelijk wel (bijna) dezelfde eind-temp zal bereiken als bij een mindere hoeveelheid water.
me rad zit niet voor me proc omdat ik op deze manier de warmte van em CPU + Gpu eerst afvoer voordat ik het water terug in mij reservoir laat ( dit is volgensmij vrij std.)

en met het aansvuiten van me cpu blok heb je mischien wel gelijk iig als je bedoelt dat me blok nu mischien niet helemaal vol stroomt en anders wel ?? ( ik ga vanmidag de slangen even omdraaien ;) )

Met beide temperatuuren heeft hij bij prime95 ongeveer 1500 test uigevoerd (das een halfuurtje of iets meer).

en in de deksel van mij res. komt een 5mm groene led (high-brite)

[ Voor 4% gewijzigd door Tjaps op 13-02-2003 11:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 00:01:
hij lijkt verekte veel op die van mij :P

[plaatje]
[plaatje]]
vind je ?

ja mooi hoor leuk gedaan......... :/ :|

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ruiter/images/pictures/014.jpg

klik voor vergroting

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 14:55 ]

Verwijderd

The Doctor schreef op 13 februari 2003 @ 11:32:
[...]

me rad zit niet voor me proc omdat ik op deze manier de warmte van em CPU + Gpu eerst afvoer voordat ik het water terug in mij reservoir laat ( dit is volgensmij vrij std.)

en met het aansvuiten van me cpu blok heb je mischien wel gelijk iig als je bedoelt dat me blok nu mischien niet helemaal vol stroomt en anders wel ?? ( ik ga vanmidag de slangen even omdraaien ;) )

Met beide temperatuuren heeft hij bij prime95 ongeveer 1500 test uigevoerd (das een halfuurtje of iets meer).

en in de deksel van mij res. komt een 5mm groene led (high-brite)
In het reservoir kan het water weer wat opwarmen, dit is afhankelijk van de turbulentie in je reservoir en of je wel van onderaf het water weer naar je proc laat gaan (warm water zit bovenin ;) ).
Bovendien weet je, wanneer je de rad voor je blok plaatst, dat je altijd het meest koele water naar je blok transporteert.

Van onder af aan je proc-blok vullen heeft met zwaartekracht te maken, op deze manier blijft het water iets langer in je blok om zo meer warmte op te kunnen nemen. Of zo alleen het blok volledig wordt gevuld waag ik te betwijfelen maar het zal zeker helpen zo.

Een half uurtje zegt nog niets over de definitieve temps. Mijn reservoir (1,5 L) bereikt pas een stabiele temperatuur na zo'n 5 uur (na nieuw vullen).

Verwijderd

Ja zory maar dit vindt ik dus niks he....

Echt heel leuk dat je dat hebt in gebouwd enzo en dat je nu echt mooie waterkoeling shit hebt. Maar ik heb iets tegen STANDAARD inbouw dingen.

Ik bouw nu compleet me eigen waterkoeling van rad, reservoir en cpublok...(behalve de geforce vier... das is te moeilijk en te duur). Ik bedenk gewoon allles zelf van hoe en wat ik alles maak en bouw het zelf ook nog (in de case).
Hierbij verdwijnt niet mijn "echte" tweak gevoel van dat ik het zelf heb gemaakt met mijn eigen handen...

Als ik dat standaard inbouw zie, verdwijnt dat zo bij mij...
maar goed dat is mijn mening...

VERDER.
Wel puik werk, mooi afgerond en netjes in gebouwd zoals het hoort.
dus GAZZUUUU met die hap :P

Verwijderd

WOW dat heb je netjes gedaan! De rest van de pics in dit topic vind ik super lelijk, vooral die gele. Maar die van jouw is echt mooi met die doorzichtige tubes. alles netjes weggewerkt! GA ZO DOOR _/-\o_ :Y) (8> :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Allemaal maar negatief doen over "niet orgineel". Moet dat dan? Het ziet er netjes uit, daar gaat het om. Keep up the good work!

[ Voor 16% gewijzigd door the_shadow op 14-02-2003 14:24 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Mij boeit het niet of het wel of niet origineel is ik vind het koel opgelost hoe je die radiator erin hebt gekregen.

goed werk en het ziet er netjes uit ik had alleen het reservoir anders bevestigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22

BeaM-R

Powerrrrr

[offtopic]
Waarom krijg ik deze pop-up bij het openen van dit topic :? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarno/meuk/xxlcases.JPG

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
BeaM-R schreef op 14 February 2003 @ 16:28:
[offtopic]

[afbeelding]
omdat iemand een pic heeft van zijn eigen server.... (denk ik)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
BeaM-R schreef op 14 February 2003 @ 16:28:
[offtopic]

[afbeelding]
De user The Doctor heeft een plaatje gelinkt van xxlcases en die hebben hun site verandert dus ik denk daar door. Vraag het aan een modje of die hem weg wilt halen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes gedaan, zeker hoe dat water reservoir vast zit :D misschien dat je er nog een andere kleur neo ik kan doen :*) das altijd wel mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
jha er komt groene neon in ( alles word groen ook een ked in de deksel van me reservoir ). maar ik heb aletwee me buisjes gebroken en zit helemaal aan de grond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik vind het een beetje een standaardmod, maar hij is wel mooi afgewerkt.
Als je hem tussen 10 door professionals gemaakt mods zou zetten zou ik hem er niet als zelfgemaakt uit kunnen halen.

Idee: 6 (standaardmod)
Uitvoering: 8 (heel erg netjes)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Laatst online: 23-07 21:54
Wat maakt het nou uit of het niet zo origineel is, het is gewoon mooi daar gaat het om.

En ik vind hoe hij die radiator heeft bevestigt best slim bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
wat ik eigenlijk ook nog nodig heb is een groot plaatje van dat got popetje maar ik kan er nergens een vinden.

iemand die er zelf een heeft gemaakt of weet waar ie staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Dat poppetje heet Henk ;)

En dit is de grootste die ik kon vinden:
http://www.home.zonnet.nl/odc.home/splash.jpg

En hier een kleinere: http://www.parse.nl/images/private/tnet_smile.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Steve op 16-02-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
jha Henk jha :P

ik ga hier wel ff mee aan de gang maar anderen zij altijd welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Check edit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een hele grote.. ik zal um ff uppe... mom..

hier staat ie.. anders is het layout zo vernacheld.. hoop dat je er wat mee kan..

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
wooooooo die is goed precies wat ik zoek :D

Tnx man _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alstoeblief.. :) wat ga je er eigenlijk presies mee doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
ga probereen een heel groot logo op de dichte kant van me kast te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
welke klax setje is dit?
en waar heb jij em aangeschaft?
* Capa moet ook nog wc :P
verder issie wel mooi afgewerkt O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Capa op 16-02-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!