Toon posts:

[Cdrom]Kan geen drivers vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Probleem. Mijn Cdrom doet het niet.

Ik kreeg eerst zo'n scherm dat mijn Cdrom gedisconnected is. (Net zo'n scherm als je krijgt als je bijv. je digitale cam loshaalt zonder dat je hem uitschakeld in windows)
En nu kan ik mijn cdrom niet meer terug krijgen. Ik heb mijn cdrom al naar een andere ide kabel gezet hielp ook niet.
Zelfs Deamon Tools die software matig een cdrom station aanmaakt werkt niet.

Ik heb Win2k
Ik heb 2 Cdrwriters (Philips Cdrw800 en Acer Cdrw 12x8x32)

Zo ziet mijn hardware scherm eruit

Afbeeldingslocatie: http://62.194.129.27/Foto's/Foute%20CDrom.jpg

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ff je kabels aandrukken,

ziet je bios hem wel :?

Verwijderd

Topicstarter
Ja met opstarten en in mijn Bios ziet hij hem wel.....
Atapi CD-R/RW 12x8x32 is mijn brander
Generic STEALTH DVD SCSI CdRom Device is aangemaakt door Deamon Tools

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Een kennis van mij had dit probleem ook eens. Bij hem hielp het om de writer software van hem (Easy CD Creator) opnieuw te installeren, nadat hij die verwijdert had. Misschien bij jou ook zoiets?

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

en als info over die apperaten met een "!" opvraagd, wat zegt windows dan dat er fout is? dan kan je ook zien wat het probleem is..

je zegt dat je 2 cd-writers hebt, op je apparaatbeheer zie ik er maar 1 en een dvd-speler... zit die er ook in?? of word 1 cd-writer als dvd-speler herkend :? ??

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dan reinstall Nero even kijken of werkt.

Verwijderd

Topicstarter
De andere CDRW heb ik er uit gehaald als ik ze er beide tegelijk in zet worden ze dik veelste warm

Dit is wat ik zie als ik op de (!) druk

Afbeeldingslocatie: http://62.194.129.27/Foto's/Foute%20CDrom2.jpg

Verwijderd

dus een driver probleem....

Probeer je pc eens in veilige modus op te starten.. kijken of ie het dan wel doet. Zoja dan is er 1 of ander programma dat windows verhinderd (geen idee wat ) om de drivers te laden, zonee dan moet je maar eens proberen opnieuw drivers te installeren. Als dat ook niet werkt kan de apparaten met een "!" ook verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw booten, dan zal hij ook om drivers vragen en die kun je dan helemaal opnieuw installeren. Maar probeer eerst de 1e 2 opties maar eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al een keer het geprobeerd te herinstallen hij pakt dan wel een driver (Driver heet "Cdrom" )

Verwijderd

heb je al een driver van philips of van acer downgeload??

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37
heb je toevallig onlangs easy cd creator installed en weer uninstalled? ik had met mijn laptop hetzelfde probleem, dit was de oplossing: http://support.microsoft.com/?kbid=270008

Verwijderd

Topicstarter
kon geen drivers vinden voor beide cdrw op internet. En normaal kon hij de drivers van Windows gebruiken

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37
check die link nou ff,

Methode 1
Verwijder de waarden Upperfilters en Lowerfilters volledig uit de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Start de computer opnieuw op.

was voor mij voldoende...

Verwijderd

Topicstarter
Thankz man het werkte
Pagina: 1