Toon posts:

Laptop HD overleden Omnibook 2100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok mijn flappies laptop heeft het begeven, midden in windows begon ie in 1x te tikken en toen liep de hele laptop vast. Dat tikken houdt nu niet meer op en als ik opnieuw opstart wordt er geen HD meer gevonden.
Heeeeeeeeeeeeeelp.

Ik heb een beetje zitten zoeken en ik het formaat van de HD is volgens HP
2,5 inch(Jaja dat zijn ze allemaal) en 12.7 mm, waar tover ik een nieuwe schijf vandaan? ik heb op marktplaats zitten zoeken maar daar kwam ik 12mm hd's tegen passen die ook? en kan ik zomaar een andere HD in mijn laptop stoppen?
Verder heb ik nog via de HP site een reseller in Nederland gevonden die zou die HD's nieuw verkopen maar ik vind op die site nergens prijzen en/of een knop met bestel. Weten jullie iets van die site http://www.eetnordic.com/ die linkt door naar
http://www.microstorage.com/ daar vond ik tot mijn grote blijdschap een HD die in mijn flappie past maar daar kan ik ook al niks bestellen en er staan ook nergens prijzen.
Concrete vragen voor jullie:

* Kan ik zomaar elke fysiek passende HD in mijn flappie stoppen?
* Past een 12mm als HP aangeeft dat er 12.7mm in moet?
* Weet iemand waar ik een site vind die wel werkt, of hoe ik deze site aan praat kan krijgen?

edit:

Ok net deed ie het weer heel ff maar toen ik winXP ging afsluiten ging ie weer tikken. Wat is hier aan de hand?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 21:17 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-03 08:47
Het beste is om een nieuwe tehalen. En er is vast wel ergens een beschrijving te vinden hoe je de HD kunt vervangen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Is in de 1e instantie wel handig als je weet WAAR je hdd zit in je laptop en of je deze er (zelf) zonder veel hak- en breekwerk eruit kunt krijgen. Als dit al niet lukt, hoef je natuurlijk zowiezo al geen 2ehands te gaan kopen omdat je deze er niet in krijgt...

Als je hem er wel uit kunt krijgen kan je zelf zien WATVOOR 1 aansluiting die hdd heeft , en op deze manier met enig gemak een "nieuwe" (lees: 2ehandsje) zoeken.

Laptop spullen NIEUW kopen is een terreuraanslag op je bankrekening :( , dus raad ik je aan je hdd eruit proberen te krijgen en te zoeken naar een 2ehandsje met dezelvde aansluiting en natuurlijk altijd proberen te testen voordat je hem koopt :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Eh ok ff voor de duidelijkheid ik heb hem er al uit gehad, ik weet waar hij zit want ik heb er wel eens RAM in geplaatst dat zit eronder maar ik heb de HD net nog in mijn handen gehad.
Vragen blijven:
* 12mm is dat hetzelfde als 12.7mm?(Ik bedoel het zou zo kunnen zijn dat mensen op Marktplaats niet precies weten wat ze hebben, maar het kan ook zijn dat 12.7 en 12 allebei standaard maten zijn.
* Die aansluiting dat is toch standaard??
* Hoe krijg ik in vredesnaam zo'n omhulsel los? Ach dat vogel ik zelf wel uit als ik een HD gevonden heb :).

Verwijderd

antwoorden:

1) nee: 12mm is NATUURLIJK geen 12.7mm, kan wel zijn dat mensen niet goed kunnen opmeten en dus van 12.7mm 12mm maken en vica verca.

2) NEE: zo heb ik hier een dell laptop en een toshiba laptop, als ik die harde schijven ga verwisselen heb ik een hamer en een cirkelzaag nodig.

3) Het omhulsel van wat??? de HDD of de laptop?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Andere antwoorden:
1. Best kans van wel ,volgens mij zijn er 2 standaardmaten : 9,5 mm en 12,7 mm
Als er een 12,7 mm inzit , heb je best kans dat alle laptop (2.5 inch) diskjes wel werken.
2. Ja, de interface en formaten zijn standaard.
3. Je geeft het antwoord zelf al :)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Welk merk/type HD zit er in je laptop? Als je dat weet, download je zo een service-manual van de desbetreffende HD, en weet je zo wat de maten precies zijn. Als je 't zelfde truukje uithaalt met de beoogde vervanger, kan 't niet mislopen. :)

Maar ik vraag mij eigenlijk af waarom je nog geen tooltje van de desbetreffende HD-fabrikant over je schijf hebt laten gaan? Want ook HD-laptops kunnen dezelfde kuren als de desktop-HDs vertonen (dat tikken dus). Dan weet je ook meteen wat de werkelijke oorzaak van 't falen is. :)
Pagina: 1