Toon posts:

Hoe ge-uploade tekst auto importen in html

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getracht dit probleem met de zoekfunctie te beantwoorden maar kon geen passend antwoord vinden.

Het probleem is als volgt: De site die ik ga maken moet een soort van headline pagina hebben waar de meest recent ge-uploade artikelen op staan (met css of met tabellen). Dit wil ik zo uitwerken dat als je een artikel upload (in html of gewoon een tekst bestand) automatisch daarvan de eerste zin, een plaatje uit het artikel en de link naar het artikel zelf op de headlinesite komt te staan. Alle artikelen moeten in chronologsiche volgorde onder elkaar staan. Een beetje vergelijkbaar dus met de nieuwssites zoals tweakers.net en fokzine.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat is het beste hiervoor te gebruiken PHP of ASP? In combinatie met tabellen of css? Weet iemand hiervoor ook een site die de oplossing kan bieden?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 20:37:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat is het beste hiervoor te gebruiken PHP of ASP?
:? Welke kennis voorhanden is? Beiden moeten de mogelijkheid hebben. ASP heeft alleen standaard een vrij slecht upload functionaliteit in zich; in ASP.Net is dit geen probleem. PHP heeft dacht ook ook standaard een uploadfunctionaliteit in zich.
In combinatie met tabellen of css? Weet iemand hiervoor ook een site die de oplossing kan bieden?
Je hebt data in tabulaire vorm, dus tabellen. De opmaak kan je met CSS doen.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 19:22
Tis een relatief simpel probleem om voor een 'n00b' op te lossen.. beginnend met een tutorial over PHP of ASP.

Kijk eens op http://www.phpfreakz.com bijvoorbeeld daar staat genoeg om je opgang te helpen, over PHP.

HTML tabellen zijn makkelijker om mee om te gaan, maar voor het positioneren kun je ook CSS gebruiken handig is het alleen niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat tutors gevolgd en nog ff wat scripts gezocht. Alleen richten zij zich meer op nieuwsposting via een website interface. Mijn wens is dus niet nieuws posten maar nieuws in de vorm van html uploaden met een ftp programma waarna via een php script de eerste regel van het artikel + een plaatje + link naar 't desbetreffende artikel op de headlines pagina gezet wordt.