Toon posts:

DV wil niet werken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag, er zijn al 10000 topics over, ik heb ze allemaal doorgelezen, alle links bezocht, maar ik krijg het niet aan de gang.

Ik heb een Canon MV100 camcorder. Mijn Pentium 4 moederbord ( Asus Intep P4PE ) heeft een VIA OHCI Compliant IEEE1394 Host Controler. ( Dat zou mijn firewire ingang moeten zijn ).

Ik heb een kabeltje gekocht van de camcorder naar mijn firewire aansluiting. Op mijn firewire stukje zitten 2 ingangen ( denk dat het ingangen zijn ), een grote en een kleinere. Het kabeltje dat ik heb gekocht past op de kleinere. Mijn XP OS gaf ( niet verwonderlijk maar wel helaas ) niet meteen leuk aan dat hij een camera had gevonden :(

In aparaatbeheer heb ik onder netwerkadaptors ook een 1394- netwerkkaart. Het doel daarvan is me nog onduidelijk.

Wat heb ik al geprobeerd?

>:)Met de volgende pakketen geprobeerd te capturen:

Pinacle
Ulead DVD MovieFactory
Adobe Premiere 6
DvIO

Allemaal geven ze aan geen camera te vinden. DVIO ( een klein EXE bestandje ) crashed gewoon leuk. Ik hard zoeken. Canon heeft geen drivers, die geeft op hun site aan dat de camcorder via de Firewire kaart gewoon moet kunnen connecten.

>:)Van MS MSDV.sys gedownload. Leuk, zo'n sysfile, maar ik kan hem niet echt installeren. Wel in de system32 gegooid, maar verder nog niks van nut aan gehad.

>:)Een 1395 Camera DV driver gedownload ( + source ), was freeware en moest via image devices worden toegevoegd. Dit geprobeerd, maar XP begint spontaan te rebooten en kan alleen via systeemherstel weer aan de praat worden geholpen :(

>:)Hele camera doorzocht naar een optie om de DV poort eventueel AAN te zetten. Echt het hele boekje doorgelezen, maar die optie is er dus gewoon niet.

>:)Canon een hele boze mail gestuurd :)

>:)De hardware wizard wel 1000x geprobeerd, ook die 1394 netwerkkaart maar eens gewist. Helemaal niks.

>:)Met een VB componentje een programma geprobeerd te maken die zou moeten controleren of er zowieso wel verkeer over de DV gaat als de camera op play staat. Tot nog toe geen succes mee.

Wat ik graag zou willen weten:

>:)Hoe krijg ik deze grap aan de praat?

>:)Ik heb zo'n VIA IEEE 1394 Host Controler, maar waarom zie ik de firewire poortjes niet? ( Net zoals dat ik bijvoorbeeld wel COM1 en COM2 zie staan? ).

>:)Is er een universele camcorder driver?

Alvast bedankt!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jesc/foto/firewire.gif

Je ziet de poortjes niet, omdat het heel anders werkt als bv. een com1 en com2. Als het er zo uitziet zou het goed moeten zijn. Er is geen uni camcorder driver, hij zou gewoon herkend moeten worden. XP moet vanzelf een camera vinden. Doet hij dat niet, dan zou ik eerst eens een andere kabel proberen, wieweet zit er wel een breuk in je mooie kabeltje.

Daarna zou ik de camera op een andere pc met firewire proberen met die kabel. Werkt dit wel, dan weet je in ieder geval dat je het bij de pc moet zoeken. Andere pc met firewire? Loop even een pc of een camerashop binnen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie!,

De camera is van mijn vader. we hebben hem daar al op zijn laptop geprobeerd ( ook met firewire kaart ). Hij draait Windows 2000, maar die vond ook al helemaal niks. Bij mij op XP hetzelfde verhaal.

Het kabeltje ziet er aan beide kanten precies hetzelfde uit. Hij past in de camera en in mijn PC en zo te zien lopen er 4 adertjes door. De kabel kan natuurlijk stuk zijn, maar het lijkt me wel heel sterk. Toch morgen maar proberen te ruilen.

Verwijderd

probeer eens een firewirekabel van vivanco. te koop bij de mediamarkt. er zijn namelijk verschillende types firewirekabels. mijn camera werkte ook niet, met veel kabels, maar met deze met dit typenummer wel..

typenummer e119932.

Verwijderd

Van de week ben ik hier ook mee bezigf geweest
heb een kabeltje van 18 euro gekocht (de goedkoopste die ze hadden)
met aan de 4 en 6 connectie
4 en 4 connectie is voor dv naar dv en de 6 en 6 voor pc naar pc
(aldus de verkoper)

Verwijderd

he hallo,
ik lees zo deze thread
ik heb een JVX DVX-400 klopt het dat je alleen met een firewire aansluiting je video naar je computer kan krijgen of heb je er toch echt wel een capture kaart bij nodig?? er is weinig echt duidelijk info beschikbaar dus probeer ik het hier

alvast bedankt
Stefan

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 19:08:
he hallo,
ik lees zo deze thread
ik heb een JVX DVX-400 klopt het dat je alleen met een firewire aansluiting je video naar je computer kan krijgen of heb je er toch echt wel een capture kaart bij nodig?? er is weinig echt duidelijk info beschikbaar dus probeer ik het hier

alvast bedankt
Stefan
Capture kaart is absoluut niet nodig. Bij de meeste (duurdere) firewire kaarten krijg je zelfs een (beperkt) videobewerkpakketje bij zoals Premiere light oid.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
moet je camera niet aanstaan ofso?

De canon site is ook niet echt behulpzaam (de MV100 is niet te vinden en over firewire staat er domweg "Canon maakt geen drivers" )

is je kabeltje/camera wel goed? Als'ie ook al niet op je vaders laptop werkt, lijkt me dat er iets anders speelt...

• Expecho
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 11:10
Bor_de_Wollef schreef op 12 February 2003 @ 19:17:
[...]

Capture kaart is absoluut niet nodig. Bij de meeste (duurdere) firewire kaarten krijg je zelfs een (beperkt) videobewerkpakketje bij zoals Premiere light oid.
O nee? waar wilde jij je firewire op aansluiten dan? 90% van de computers heeft geen standaard firewire aansluiting.

Had zelf eerst een firewire kaartje, maar ben later overgestapt op Audigy met ingebouwde firewire connectie.. Handig als je toch aan een audio upgrade toe bent.

• Expecho
Hmm, dat de firewire kaart ook als netwerkkaart staat aangegeven klopt.. Je kan met 2 pc's en een firewire kabel een netwerkje van 400Mbit maken als je wilt :)

Verder heb je er geen drivers voor nodig, zoals je zelf al aangeeft herkent windows wel de firewire kaart.

Nu de camera, dat is een ander verhaal. Normaal gesproken onder XP is het zo dat als je je camera aansluit, firewire kabel erin plugt en je camera aanzet (in de play of record stand ) dat er dan een dialoogje wordt gestart met de actie de je wilt ondernemen. Als het goed is is het beeld dan ook via de windows verkenner te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.2000miles.nl/dv.JPG

Als dat het geval is dan ligt het noch aan de kabel noch aan de camera. Heb je daar ook geen beeld dan zou ik de firewire kaart eens in een ander slot zetten of een andere kabel proberen.

Succes!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Expecho schreef op 12 February 2003 @ 22:18:
[...]

O nee? waar wilde jij je firewire op aansluiten dan? 90% van de computers heeft geen standaard firewire aansluiting.
lees nou gewoon eens goed |:( je hebt absoluut geen capture kaart nodig. Een gewone firewire aansluiting is voldoende. Als je die niet op je moederbord hebt zitten kun je er altijd een goedkope firewire kaart in drukken. Een video capture kaart is totaal wat anders en ook vele malen duurder.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Expecho
Bor_de_Wollef schreef op 12 February 2003 @ 22:39:
[...]

lees nou gewoon eens goed |:( je hebt absoluut geen capture kaart nodig. Een gewone firewire aansluiting is voldoende. Als je die niet op je moederbord hebt zitten kun je er altijd een goedkope firewire kaart in drukken. Een video capture kaart is totaal wat anders en ook vele malen duurder.
Je hebt helemaal gelijk! :) Stom van me..
maar daar trappen meer mensen in, dat een firewire kaart != capture kaart. :P

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 19:08:
he hallo,
ik lees zo deze thread

alvast bedankt
Stefan
Ik heb het grotere broertje van je JVC DVX-400.. de 707...
Ik heb gewoon een firewire kaart (20 euro .. dat is GEEN capture kaart) gekocht en ik kreeg er een firewire (6 .. voor de pc naar 4 op de jvc) firewire kabel erbij.. werkte perfect meteen...

Verwijderd

Topicstarter
Expecho schreef op 12 februari 2003 @ 22:29:

Als dat het geval is dan ligt het noch aan de kabel noch aan de camera. Heb je daar ook geen beeld dan zou ik de firewire kaart eens in een ander slot zetten of een andere kabel proberen.

Succes!
Bedankt, helaas kan ik de kaart niet in een ander slot zetten. Het is gewoon een soort frame met daarop de poortjes. Daar worden dan gewoon 2 kabeltjes van doorgelust naar het moederboard. Het is dus helaas geen insteekkaart, maar een onboard firewire van het Intel P4PE board.

Verwijderd

Topicstarter
Lampje schreef op 12 February 2003 @ 21:24:
moet je camera niet aanstaan ofso?

De canon site is ook niet echt behulpzaam (de MV100 is niet te vinden en over firewire staat er domweg "Canon maakt geen drivers" )

is je kabeltje/camera wel goed? Als'ie ook al niet op je vaders laptop werkt, lijkt me dat er iets anders speelt...
De canon site is inderdaad echt :r Ze beweren ook dat je PC de camera gewoon moet kunnen zien. Op een andere site las ik echter dat ik een Texas Instruments driver moest installeren voor die cannon. Die grap crashte alleen mijn hele XP.

Ik denk nu ik jullie reacties lees dat het misschien aan mijn kabeltje ligt. Ik heb van 4 pootjes naar 4 pootjes. Misschien moet ik van 6 naar 4 hebben? ( van pc naar DV )?

Alvast bedankt weer allemaal!
Pagina: 1