Ik zou graag een database op cd als read only data aan mijn applicatie aanbieden, maar loop tegen allerlei vreemde zaken aan:
Allereert, middels een sproc een removable db aangemaakt:
Daarna met een sproc de zaak offline gezet:
Nu kan ik dus alle bestanden op een CD rom branden, maar hoe krijg ik de zaak dan weer aan de gang? In de documentatie zou ik, sp_installdb moeten gebruiken, maar die sproc is weer specifiek. Als equivalent voor SQL Server 7/2000 zou ik dan sp_attach_db moeten gebruiken, maar die slikt de CD-Rom drive niet als valid device. Rara... met andere woorden Removable Media wil niet lukken.
Iemand een idee'tje
Allereert, middels een sproc een removable db aangemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| sp_create_removable 'history', 'histsys', 'c:\Program Files\Microsoft SQLServer\MSSQL\Data\histsys.mdf', 2, 'histlog', 'c:\Program Files\Microsoft SQLServer\MSSQL\Data\histlog.ldf', 4, 'histdata', 'c:\Program Files\Microsoft SQLServer\MSSQL\Data\histdata.ndf', 10 |
Daarna met een sproc de zaak offline gezet:
code:
1
| sp_certify_removable history, AUTO |
Nu kan ik dus alle bestanden op een CD rom branden, maar hoe krijg ik de zaak dan weer aan de gang? In de documentatie zou ik, sp_installdb moeten gebruiken, maar die sproc is weer specifiek. Als equivalent voor SQL Server 7/2000 zou ik dan sp_attach_db moeten gebruiken, maar die slikt de CD-Rom drive niet als valid device. Rara... met andere woorden Removable Media wil niet lukken.
Iemand een idee'tje
[ Voor 6% gewijzigd door Scare360 op 11-02-2003 20:16 ]