[CM][EL] Wat doe jij met je Siemens Nixdorf mmbox - Deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.475 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 17:40

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
damn, dus we zule het bij een 400 Mhz moeten houden.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb de TV-out kabel ff doorgemeten (de s-video uit/in en de copomposiet in/uit) en ben tot de volgende conclusie gekomen:

composiet uit is de gele draad

composiet in is de blauwe draad van het kleine stukje losse kabel

SVideo uit Pin 1 en 2 zijn grond, 3 en 4 oranje en paars

SVideo in Pin 1 en 2 zijn grond, 3 en 4 rood en grijs van het kleine stukje losse kabel

Ik heb het aangesloten volgens dit plaatje, maar dat werkt niet, niet met scart en niet met composiet, een S-Video kabel ben ik kwijt dus kan ik niet testen :P ik heb nog een paar andere dingen geprobeerd die ook niet werken, toen ik de kabel gewoon zonder te modden erop had gedrukt kreeg ik in het blauw de BIOS letters over mijn TV Beeld heen van links naar rechts scrollend :P
Falcon10 schreef op 16 March 2003 @ 17:22:
damn, dus we zule het bij een 400 Mhz moeten houden.
Yup, behalve als je in windows de FSB verhoogd maar dan kan het erg instabiel worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38
Erik1 schreef op 16 March 2003 @ 18:38:
Ik heb de TV-out kabel ff doorgemeten (de s-video uit/in en de copomposiet in/uit) en ben tot de volgende conclusie gekomen:

composiet uit is de gele draad

composiet in is de blauwe draad van het kleine stukje losse kabel

SVideo uit Pin 1 en 2 zijn grond, 3 en 4 oranje en paars

SVideo in Pin 1 en 2 zijn grond, 3 en 4 rood en grijs van het kleine stukje losse kabel

Ik heb het aangesloten volgens dit plaatje, maar dat werkt niet, niet met scart en niet met composiet, een S-Video kabel ben ik kwijt dus kan ik niet testen :P ik heb nog een paar andere dingen geprobeerd die ook niet werken, toen ik de kabel gewoon zonder te modden erop had gedrukt kreeg ik in het blauw de BIOS letters over mijn TV Beeld heen van links naar rechts scrollend :P

[...]

Yup, behalve als je in windows de FSB verhoogd maar dan kan het erg instabiel worden :P
Of je zet er gewoon een S370 mobo in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
mja, dan kunnen we evengoed een P4 of Athlon MB steken :) Of een EPIA. Das misschien nog een ID. Maar dan zijn we wel die kaartlezer kwijt.

Kleine vraag : Wat is het verschil tussen K6-2 400 en K6-3 400 ?? Zit er een verschil op de FSB frequentie van de CPU of op de spanning ? Of kunnen we een K6-3 400 op onze Siemens zetten ?

[ Voor 41% gewijzigd door Falcon10 op 17-03-2003 10:00 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
K6-3 zijn er minder van (denk ik)
en de FSB behoort 100 te zijn maar kan net zo goed op 66
voltage weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Falcon10 schreef op 17 March 2003 @ 06:58:
mja, dan kunnen we evengoed een P4 of Athlon MB steken :) Of een EPIA. Das misschien nog een ID. Maar dan zijn we wel die kaartlezer kwijt.

Kleine vraag : Wat is het verschil tussen K6-2 400 en K6-3 400 ?? Zit er een verschil op de FSB frequentie van de CPU of op de spanning ? Of kunnen we een K6-3 400 op onze Siemens zetten ?
Zoek jij maar eens een Athlon of P4 mobo met die formfactor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
self made eh ;)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Ok, ik koop er wel 1 als jij ze gaat maken :P

Maar even wat meer on-topic:

De koeler heb ik van de proc afgekregen door hem eerst een uur of 18 in de vriezer te leggen, en vervolgens in het koelblok te knijpen, zodat de onderkant een beetje bol ging staan. Toen met een klein schroevendraaiertje ertussen, en dan een grotere. Beetje wrikken, dan is hij er zo af.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan Jaap op 17-03-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Erik1 schreef op 16 March 2003 @ 15:04:
[...]

Hoger dan 400MHz zul je hardwarematig niet komen. De 430TX heeft een max. FSB van 66
Mijn 430TX bordje (ASUS-TX97) heeft anders ook een FSB van 75 en 83 MHz. (De PCI kaarten worden dan wel overgeklokt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
mmm dan zoude we dus ff eens moeten kijken of we in de BIOS ofzo ergens iets kunnen vinden om onze FSB misschien ook op 75 - 83 te zetten.
Die VCORE pinnetjes op het MB lijken me nogthans ook eens het bekijken waard, die staan er niet voor niets op, maar zoveel ken ik echter niet van PC, misschien dat iemand van jullie electronica experts er eens kan naar kijken ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 07:51
Hoe warm wordt zo'n AMD k6-2 400? Ik heb er nu een k6 233 mhz in zitten met bijbehorende koeler. kan ik die koeler daarvoor gebruiken?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Beelzebub888 schreef op 18 March 2003 @ 12:34:
Hoe warm wordt zo'n AMD k6-2 400? Ik heb er nu een k6 233 mhz in zitten met bijbehorende koeler. kan ik die koeler daarvoor gebruiken?
Ik heb er een koeler opzitten die ik van een P133 heb afgehaald, en het koelblok wordt tijdens het afspelen van een DivX nauwelijks warm.
Als het niet een al te klein blokje is moet het wel kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Super__Nerd schreef op 18 maart 2003 @ 16:28:
[...]

Ik heb er een koeler opzitten die ik van een P133 heb afgehaald, en het koelblok wordt tijdens het afspelen van een DivX nauwelijks warm.
Als het niet een al te klein blokje is moet het wel kunnen lijkt mij.
Hm ik heb even op internet gezocht naar de specs van de koeler
het is een coolermaster DP5-5025 en die is geschikt voor alle K6-2's. nu wachten op de proc

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[sorry bericht was verkeerd geplaatst]

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb:

1 MMI box met:

-256 MB Ram
-Std. Proc
-100mbit kaartje extra
-60GB HDD (in ieder geval kan ik die erin plaatsen)

-10 meter UTP Crosscable

1 Pc waar ik gewoon alles mee doe, downen, internetten en Divx/DVD kijken.
Configuratie:

-AMD XP 1800
-256 DDR Ram
-Vrije 100mbit kaart
-Geforce 2 met tv out

Wat ik wil:

Ik wil op m'n Tv een divxje kijken, maar daarvoor niet de tv-out van m'n pc gebruiken. Eigenlijk zoveel mogelijk video functionaliteit via de mmi box. De tv functionaliteit wil ik nu even buiten beschouwing laten.

Wie heeft DE configuratie voor mijn situatie, ik zat zelf te denken aan de divxjes door m'n Pc te laten decoderen en dan dus via de Utp kabel op m'n tv via de MMI, te kijken. Kan dit? Heb zelf geen idee... :X

Het lijkt me helemaal cool om met de AB van de MMI dan het divxje te besturen, pauze enzo. Maar of dit mogelijk is?

Ik zit er zelf natuurlijk veel over na te denken, maar welke tweaker heeft hier meer ervaring mee en kan me vertellen wat nou wel mogelijk is en wat niet, al dat vruchteloos dingen proberen ben ik eigenlijk spuugzat geworden. :( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 13:02

freddifish

schnappi !

waar ik over gedacht heb...
de divx op de server af te spelen en via vnc / terminal services alleen het beeld via de siemens naar de TV te sturen.. via vnc kun je dan ook toetsen / muis naar de server doorsluizen voor de controle. Probleem wel met geluid. en vooral dat ik maar een 10MB nic in mijn server heb zitten...
edit:
misschien deze "verbeterde" VNC eens proberen...http://perso.wanadoo.fr/samfd/esvnc/

[ Voor 14% gewijzigd door freddifish op 19-03-2003 20:21 . Reden: linkje ]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid is geen probleem, de PC staat via een DMX Fire kaartje op me HT receiver.

Ook heb ik een 100mbit interface. Maar het kan dus wel? en ook met de toetsen doorgesluisd, dus de afstandsbediening van de MMI?

Dat zou echt relaxed zijn, heeft dat ding toch nog een nuttige functie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Ik denk niet dat het je met VNC gaat lukken.
Als ik een PC op afstand bedien met VNC gaat dat toch echt niet vloeiend.

Met TightVNC (verbeterde versie, zie www.tightvnc.com) gaat het al een stuk beter, maar dan is de kwaliteit ook wel wat minder.
Met het configgen van een server maakt dat natuurlijk niet uit, maar als je een film wil afspelen toch wel van belang.

Ik bedenk me opeens dat ik wel eens naar een PC met een TVkaart heb geVNCd, maar volgens mij kreeg ik toen een paars vierkant ipv het TVbeeld.

Met bijv. RealProducer, RealServer en RealPlayer moet dit wel te doen zijn als de processor daar snel genoeg voor is, maar dat hangt waarschijnlijk weer van de compressie af.
Met Windows Media Encoder moet het ook wel te doen zijn, maar daar weet ik nog minder vanaf dan van RealProducer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

dat probleem kwam ik ook tegen bij google maar dan kun je de hardware acceleratie lager zetten en daarmee de overlay uit schijnt het...
Als ik mijn tweede 100mbit Nic inbou test ik het wel eens

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even wat gesearched en in een topic met een soort van zelfde vraag kwam ik deze reply tegen:
Er is maar 1 makkelijke optie, op die snelle pc beneden windows XP installeren, de "Remote Desktop Connection" client downloaden van de Microsoft site en installeren op die P133.

Deze client is bijna hetzelfde als werken met Terminal Service alleen met groot voordeel dat het zelfs 16bit kleuren of hoger aankan.

Ik heb het geprobeerd en ik kon fatsoenlijk naar een film kijken over een simpel 10Mbit netwerk.
Nou wil ik absoluut geen XP, draai 2000, zou het daar ook mee kunnen?

en wie kan me hier wat meer over vertellen, het schijnt dat het via VNC bijna niet te doen is, dat zou het niet goed trekken...(overeenkomstig dus met bovenstaande reply's ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
'k zou gewoon een search doen op die remote desktop connection op de MS site, denk wel da ie ook voor Win 2K is.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

dan heet ie "terminal services" en moet je wel win2k server draaien geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het via terminal services geprobeerd, en dan krijg je een fijne slideshow, zonder geluid (RDP protocol wat hier voor gebruikt wordt is hier overigens ook niet geschikt voor, wellicht dat het ICA protocol (Citrix) iets beter zou gaan).

Geen succes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

heb even via chello en remote desktop een SVCD afgespeeld op mijn werkPC dat is dus max 1.5 mbit Het geluid kwam mee en het beeld viel me niet eens tegen, OK schokkerig en een framerate van 1fps oid maar met 100 mbit moet dat toch aanmerkelijk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, ik zal het zelf eens gaan proberen, denk je dat de MMI nog een bottleneck gaat worden bij het afspelen van Divx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Super__Nerd schreef op 15 March 2003 @ 11:37:
[...]

Ik heb hem nu op 400 draaien, maar DivX is niet af te spelen onder w98se. :(
Mede Siemens vrienden.
Past er ook een AMD K6-III in onze Siemens?
Volgens deze site http://m571.com/m571/m571_amd.htm is het ook een Socket7 en werkt ie net zoals de II op 2,2 volt.

Is er al uitsluitsel of we hoger kunnen dan 400Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
de K6-3 400 zou inderdaad ook normaal op onze MMI moeten kunnen.
Hogere snelheden zijn echter uitgesloten, omdat we de andere voltages niet op de socket kunnen krijgen.

Maar ik heb nog steeds het id dat die VCORE pinnetjes op het MB nog voor iets dienen, en ik zou er niets van verschieten moest het zijn om deze verder te kunnen aanpassen zodat je er toch CPU's kan opplaatsen met een hogere frequentie. DOch ben zelf ni zo thuis in electronica gebied, dus kan het niet uittesten.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

eh, falcon je bedoelt volgens mij "safe"in je onderitel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Hmmm, maar DiVX is toch ook een beetje afhankelijk van de videokaart of niet ?? Want er zijn toch best leuke videokaartjes verkrijgbaar voor de PCI bus.

Ik heb 'm nu even werkeloos staan, maar ik denk dat ik eens even op zoek ga naar een K6-2 processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

PietProem schreef op 21 maart 2003 @ 22:13:
[...]

Mede Siemens vrienden.
Past er ook een AMD K6-III in onze Siemens?
Volgens deze site http://m571.com/m571/m571_amd.htm is het ook een Socket7 en werkt ie net zoals de II op 2,2 volt.

Is er al uitsluitsel of we hoger kunnen dan 400Mhz?
Net een AMD K6-2 500MHz op Ebay gekocht voor $11,60 met verzending komt ie net beneden de 25 euro. :)

Misschien kan Super__Nerd nog even zijn exacte jumper settings van zijn AMD K6-2 400 MHz hier kan neerzetten.

FSB op 133Mhz
MP op 3 X
en Vcore op 2,9 Volt is dat correct????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
PietProem schreef op 25 March 2003 @ 21:01:
[...]

FSB op 133Mhz
Wil dat zeggen dat je geheugen ook ook op 133 mhz loopt? ik heb iemand gevonden met 256 mb pc 100 geheugen. en ook een amd k-6 2 400 bij iemand anders. kan dat geheugen er dan gewoon bij als mijn proc op 400 mhz loopt?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry ik zag dat dit al gemeld was |:(

Uhm Dvb via de ether = DVB-T (Terrastial) Hebben we hier ook werkt niet met mmbox al geprobeerd !
Fire69 schreef op 04 March 2003 @ 17:38:
[...]

[zagevent-mode]
't is DVB-C (cable) of DVB-S (sattelite)
[/zagevent-mode]

:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai zonder problemen divx 5.02 films met wma sound af op een 433mhz celeron laptop !!!! gaat vloeiend.
Beun_de_Haas schreef op 15 maart 2003 @ 08:06:
Kijk dit is top!! Gauw een k6-2 400 op de kop tikken. Misschien is DivX dan zelfs wel mogelijk. Alhoewel je hier geloof ik min 800 MHz voor moet hebben wil het lekker lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 March 2003 @ 09:18:
Ik draai zonder problemen divx 5.02 films met wma sound af op een 433mhz celeron laptop !!!! gaat vloeiend.

[...]
Een Celeron is met dezelfde klok een stuk sneller dan een K6. Vooral door de interne cache van 128kByte.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net die image gedwonlaod en met norton ghost proberen uit te pakken maar dat wil niet lukken, er zit nl een fout in de windows dir. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
PietProem schreef op 25 March 2003 @ 21:01:
[...]

Net een AMD K6-2 500MHz op Ebay gekocht voor $11,60 met verzending komt ie net beneden de 25 euro. :)

Misschien kan Super__Nerd nog even zijn exacte jumper settings van zijn AMD K6-2 400 MHz hier kan neerzetten.

FSB op 133Mhz
MP op 3 X
en Vcore op 2,9 Volt is dat correct????
Oke dan:

Vcore: 1-2
1: on
2: off
3: on
4: off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Hey mensen, als het goed is heb ik over een paar daagjes een AMD K6-2 450 processortje, alleen is de koeler die nu op de IDT zit voldoende, was wel een relaxed stil koelertje namelijk. Oh ja, nog eventjes, hoe kan ik zien op wat voor voltage de processor nu draait, want ik heb dus 2,9V VCore, maar de IDT Winchip die op 3,5V draait start nog wel gewoon op. :| Want een K6-2 op 3,5V werkt niet.
Super__Nerd schreef op 15 maart 2003 @ 18:01:
Edit:
Voor het geluid gebruik ik NIET de onboard kaart, maar een losse ISA AWE32.
Via de onboard heb ik het nog niet aan de praat gekregen.

Om DivX met geluid af te spelen moet je "Preload Sound" uitzetten.

De geluidskaart moet je voor je QuickView start configureren met bv. dit progje.
Hoe the hell krijg jij een SB AWE32 in dat kastje ?? Ik heb een ISA SB 32 PnP, die is kleiner dan een AWE32 maar hij past niet bij mij (ik heb maar 1 ISA slot op m'n riser-card zitten).

Maar zou een SB Live of 128 PCI ook niet voldoen ??

[ Voor 19% gewijzigd door Toewan op 26-03-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een amd k6-2 van 350 mhz prima stabiel lopen in mijn boxie. Hij loopt nu alleen op 300 mhz want ik kon hem niet prcies op 350 krijgen en op 360 of 400 mhz bleef ie af en toe hangen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 12:04:
ik heb nu een amd k6-2 van 350 mhz prima stabiel lopen in mijn boxie. Hij loopt nu alleen op 300 mhz want ik kon hem niet prcies op 350 krijgen en op 360 of 400 mhz bleef ie af en toe hangen .
Maar scheelt het ook echt merkbaar? Zolang Divx niet mogelijk is heeft het toch niet zo veel zin om er een andere proc in te hangen. Zeker niet als ie zwaar gekoeld moet worden.....

Misschien wel voor de phun! :)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
ik ben van plan een pentium 233 mmx erin te plaatsen, een amd k6 233 mhz of Cyrix VIA MII PR300 66T. Welke zou het beste en het snelste zijn en het beste met warmte kunnen omgaan? Hij mag niet te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Toewan schreef op 26 maart 2003 @ 22:28:
Hey mensen, als het goed is heb ik over een paar daagjes een AMD K6-2 450 processortje, alleen is de koeler die nu op de IDT zit voldoende, was wel een relaxed stil koelertje namelijk. Oh ja, nog eventjes, hoe kan ik zien op wat voor voltage de processor nu draait, want ik heb dus 2,9V VCore, maar de IDT Winchip die op 3,5V draait start nog wel gewoon op. :| Want een K6-2 op 3,5V werkt niet.

[...]

Hoe the hell krijg jij een SB AWE32 in dat kastje ?? Ik heb een ISA SB 32 PnP, die is kleiner dan een AWE32 maar hij past niet bij mij (ik heb maar 1 ISA slot op m'n riser-card zitten).

Maar zou een SB Live of 128 PCI ook niet voldoen ??
DVB kaart zit dan niet meer aangesloten, en dan past het er bij mij makkelijk in hoor.

Die PCI kaarten zou je ff moeten proberen, maar ik denk dat dat ook wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
nickvd schreef op 27 maart 2003 @ 17:01:
ik ben van plan een pentium 233 mmx erin te plaatsen, een amd k6 233 mhz of Cyrix VIA MII PR300 66T. Welke zou het beste en het snelste zijn en het beste met warmte kunnen omgaan? Hij mag niet te warm worden.
Ik zou gaan voor de Pentium 233 MMX, de K6 233 slurpt best wel veel watt en de Cyrix zal niet sneller zijn dan de P233 MMX. En je hebt kans (maar ik weet niet zeker of er een multiplier lock op zit) dat de Pentium 233 MMX op 4 x 66 MHz draait.
Of je gaat op zoek naar een K6-2, daar zou ik voor gaan.
Super__Nerd schreef op 27 March 2003 @ 17:30:
[...]

DVB kaart zit dan niet meer aangesloten, en dan past het er bij mij makkelijk in hoor.

Die PCI kaarten zou je ff moeten proberen, maar ik denk dat dat ook wel gaat werken.
Bij mij past het niet hoor, ik heb maar 1 ISA slot (en dat is het onderste slot van de riser card) en het zou bij mij alleen passen wanneer ik de koeler van mijn processor af zou halen. In plaats van de DVB kaart zou het wel passen, maar daar zit geen ISA slot. ;(

Maar voor de K6-2 bezitters, is de originele koeler voldoende ?? Want die is wel lekker stil.

[ Voor 40% gewijzigd door Toewan op 27-03-2003 21:53 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman
  • Laatst online: 02-08 12:10

pilsjesman

GEEN icon !

Zoals ik zon beetje heb gelezen is het niet gelukt/mogelijk om de tv-out te gebruiken zonder dvb kaart.

Heeft iemand een goedkope oplossing voor tv-out?
Zat al ff te kijken naar pci video kaarten, maar om nu weer 50 euro daar voor uit te geven?
2e hands is mischien een oplossing, of nog een tijdje wachten totdat het iemand is gelukt de juiste kabel verbinding tussen de pin-outs te leggen.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Ik heb gewoon beeld via de composite out zie het plaatje op http://members.lycos.nl/pietproem/PinOut%20kleur.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Laatst online: 12-09 20:35
Ik kan nu vloeiend divx kijken op mijn siemens kastje, zonder 100% processor gebruik.

er zit een AMD K6-2 350 @ 400 in en een diamond stealth 4mb.

Zonder die videokaart deed hij het in een venster redelijk maar fullscreen helemaal niet en nu draait het gewoon heel vloeiend.

Ik post nog wel een keer meer info als daar vraag naar is, maar kheb nu niet zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralpy schreef op 28 March 2003 @ 08:40:
Ik kan nu vloeiend divx kijken op mijn siemens kastje, zonder 100% processor gebruik.

er zit een AMD K6-2 350 @ 400 in en een diamond stealth 4mb.

Zonder die videokaart deed hij het in een venster redelijk maar fullscreen helemaal niet en nu draait het gewoon heel vloeiend.

Ik post nog wel een keer meer info als daar vraag naar is, maar kheb nu niet zoveel tijd.
Ja daar heb ik wel interesse in ;)

Ik weet even niet uit me hoofd of die Stealth een tv-out heeft, welke tv-out gebruik je dus?

Nog een paar vragen, welk OS draai je en hoeveel ram?

Heb je ook al geprobeerd om wat zwaardere Divxjes te draaien (5.0.2 bijvoorbeeld?) en eventueel met AC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Verwijderd schreef op 28 March 2003 @ 10:02:
[...]
Ja daar heb ik wel interesse in ;)

Ik weet even niet uit me hoofd of die Stealth een tv-out heeft, welke tv-out gebruik je dus?

Nog een paar vragen, welk OS draai je en hoeveel ram?

Heb je ook al geprobeerd om wat zwaardere Divxjes te draaien (5.0.2 bijvoorbeeld?) en eventueel met AC3.
tv-out nog niet geprobeerd, maar op die stealth zit tv-out (maar dat kaartje was niet van mij, had ik alleen ff geleend)

Ik zal nog wel eens een keer zwaardere divx proberen, had nu maar ff vlug een paar afgespeeld die daar op het netwerk stonden.

Er staat windows 2000 op met volgens mij 128 mb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Ik heb er nu ook een K6-2 450 @ 400 in zitten, werkt perfect.. Maar divx'en wil ie toch niet afspelen, alleen nou zag ik dat ze bij de Mycom een Ati Radeon 7000 PCI videokaartje hadden voor 49 euro.
Alleen zou de voeding dit aan kunnen, want zo'n Radeon 7000 zal misschien niet zo zuinig zijn.

Zelf heb ik films af proberen te spelen met de onboard Matrox en een Diamond Stealth 3D 2000 (2MB S3 Virge kaart).

edit:

Damn, in dos loopt het dus wel vloeiend met dit progje, alleen heb ik mijn SB 128 PCI nog niet werkend onder DOS.

edit2:
Hmmm, die onboard Matrox is wel een beetje vreemd, want wanneer ik gewoon in plain dos op start dan speelt ie niet af in 640 x 480, maar wanneer ik vanuit Windows "restart in dos mode" doe dan start ie wel opnieuw op. En mijn Diamond Stealth kaartje heeft volgens QVpro (divx-player onder dos) hardware acceleration. Onboard geluid werkt ook onder dos, maar geeft ERG veel ruis.

[ Voor 49% gewijzigd door Toewan op 28-03-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Beelzebub888 schreef op 25 March 2003 @ 21:36:
[...]

Wil dat zeggen dat je geheugen ook ook op 133 mhz loopt? ik heb iemand gevonden met 256 mb pc 100 geheugen. en ook een amd k-6 2 400 bij iemand anders. kan dat geheugen er dan gewoon bij als mijn proc op 400 mhz loopt?
iemand?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilsjesman
  • Laatst online: 02-08 12:10

pilsjesman

GEEN icon !

Ik heb mijn k6-2 450@400 nu ook draaien in de siemens box.
Het gaat echt ff een stuk sneller zo :)

Beelzebub888: ik heb er 133 mhz geheugen (160 MB) inzitten en dat draait gewoon goed.

Zal binnenkort eens ff een divx proberen, en kijken hoe dat gaat.
Daarna maar eens met de tv-out aan de gang.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
ik ben erg benieuwd, ik had nl laatst een millenium II in een athlon 1700 hangen en toen was de matrox kaart de bottleneck voor divx, ik hoop dat dat bij jouw niet zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allanon
  • Laatst online: 13-09 10:05

Allanon

appearance is overrated

ben bang dat mijn interne voeding kaduk is.

na een ccfl erop te hebben aangesloten, gestart, ccfl aangezet,-->alles uit

nu maakt de externe adapter een tikkend geluid (heb andere adapter gebruikt, zelfde geluid en no go :( )

iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Allanon, moeilijk. Ik denk dat je een nieuwe interne voeding moet zoeken. Zal lastig worden om er 1 te vinden die past. Ik heb zelf nog een box staan met een defect mobo. Als je je box nu niet meer gebruikt en je wilt er van af.... mail me dan even, dan kan ik mijn box weer heel maken. M'n e-mail staat wel in mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, je zou eens kunnen proberen om alle (zwarte) componenten met 3 pinnetjes te vervangen door nieuwe (uiteraard van exact het zelfde type). Ik schat een 50% kans dat je je hem dan zou kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01 21:22
Heb je die composiet via een scartverloopje aan je tv hangen? Ik wil ook graag zonder dvb-kaart toch beeld op mijn tv. Iemand anders heeft gemeld dat dat het hem niet gelukt was met de pin-layout zoals op de website is aangegeven.

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allanon
  • Laatst online: 13-09 10:05

Allanon

appearance is overrated

Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 23:58:
@Allanon, moeilijk. Ik denk dat je een nieuwe interne voeding moet zoeken. Zal lastig worden om er 1 te vinden die past. Ik heb zelf nog een box staan met een defect mobo. Als je je box nu niet meer gebruikt en je wilt er van af.... mail me dan even, dan kan ik mijn box weer heel maken. M'n e-mail staat wel in mijn profiel.
zag op laupro dat er net een inkoopaktie bij Pollin Electronics, denk dat ik daar maar ff voeding ga halen, beetje zonde anders van mijn p233mmx en 40 gig HD die ik erin gepropt heb

anders maar eens kijken of ik de zwarte dingetjes kan vervangen, zucht, sluit dus geen ccfl aan, kans op iets gruwelijks ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Hopelijk krijg ik deze week mijn amd k6 2 400 binnen. dan nog geheugen erbij kopen.
Maar wat ik wilde weten is: Is de bijgeleverde videokaart voldoende om fullscreen divx te bekijken, of kan ik beter een pci-videokaartje kopen?
Ondersteunt Quickview (http://www.multimediaware.com/qv/) ook ondertitels? Er staat op de site: "Subtitles with AVI (DivX) files are supported as well." Zijn dit AVI's met ingebouwde subtitles of gewoon een losse avi met daarbij een losse subtitle?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
Volgende week dinsdag ga ik een k6-2 400 ophalen ... nu alleen nog ff die 265mb ram regelen. Is het zeker dat je geen fullscreen divx kunt draaien met de tv direct op het composiet pinnetjes van die matrox kaart? Of kan de dvb kaart blijven zitten ... lijkt me niet, beetje krap voor de k6 met koeler, of heb ik dat mis?

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Scout77 schreef op 02 April 2003 @ 22:21:
Volgende week dinsdag ga ik een k6-2 400 ophalen ... nu alleen nog ff die 265mb ram regelen. Is het zeker dat je geen fullscreen divx kunt draaien met de tv direct op het composiet pinnetjes van die matrox kaart? Of kan de dvb kaart blijven zitten ... lijkt me niet, beetje krap voor de k6 met koeler, of heb ik dat mis?
onder windows trekt ie het niet bij mij met een AMD 400 en origele videokaart. Dus of onder dos dan.. of ander videokaartje met tv-out regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Ralpy schreef op 02 April 2003 @ 22:28:
[...]

onder windows trekt ie het niet bij mij met een AMD 400 en origele videokaart. Dus of onder dos dan.. of ander videokaartje met tv-out regelen
en hoeveel geheugen zit er bij jou in?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
Beelzebub888 schreef op 03 April 2003 @ 14:14:
[...]

en hoeveel geheugen zit er bij jou in?
128 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ralpy schreef op 02 april 2003 @ 22:28:
[...]

huisgenoot van me draait met een matrox millenium wel goed divx onder linux, dus het kan wel, maar goed, daar zijn weer geen tvout drivers voor. Dus dat is wel erg jammer, ik denk dat ik er maar een realmagic hollywood in zet ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Even een vraagje, heeft iemand toevallig de composite out al aan de praat onder DOS ?? Onder Windows98 werkt het perfect, maar ik zie dus geen DOS schermen. ;( (En dat is nou juist datgene dat ik wil, omdat QVPro goed DiVX'en af kan spelen).

Want ik wilde eigenlijk in plaats van de DVB kaart een SCSI kaart plaatsen voor externe CDROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
op het siemensforum vind je dit topic: http://www.tijsje.net/sie...d=116;start=0;boardseen=1

Ik krijg bij het aanzetten van de pc in de bios post:

- Error 0280 IRQ pci not configured...
- Error 02B0 IRQ pci display controller configured...
- Error Invalid sustem configurations data

Ik krijg dit elke keer. Eerst kreeg ik ineens een floppy drive not found problem en daarom ging ik de bios in om het uit te zetten (floppy)

Maar nu krijg ik dus de bovenstaande problemen. Wie helpt mij uit de brand en zorgt dat ik op mijn verjaardag weer kindjes kan laten computeren.

[ Voor 5% gewijzigd door .NCK op 04-04-2003 18:37 . Reden: URL LINK WERKT NIET ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
nickvd schreef op 04 April 2003 @ 18:35:
op het siemensforum vind je dit topic: http://www.tijsje.net/sie...d=116;start=0;boardseen=1

Ik krijg bij het aanzetten van de pc in de bios post:

- Error 0280 IRQ pci not configured...
- Error 02B0 IRQ pci display controller configured...
- Error Invalid sustem configurations data

Ik krijg dit elke keer. Eerst kreeg ik ineens een floppy drive not found problem en daarom ging ik de bios in om het uit te zetten (floppy)

Maar nu krijg ik dus de bovenstaande problemen. Wie helpt mij uit de brand en zorgt dat ik op mijn verjaardag weer kindjes kan laten computeren.
Start je pc verder wel op? of stopt ie bij die BIOS melding?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
heeft er eignelijk al iemand met succes een slimline cd/dvd in zen siemens case gekregen ?

if so, kan die persoon er dan ff enkele pikkies van maken ? Zou zo stilletjesaan de mijne er willen in gaan steken, maar het lijkt me millimetere werk.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Kan iemand me vertellen hoe ik de onboard videokaart in de bios uitzet. Durf het bijna niet te zeggen, maar zoek me te pletter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Beelzebub888: hij wil niet verder starten ik moet dan F1 of F2 indrukken (1 van die 2) dus.. weet jij een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Falcon10 schreef op 04 April 2003 @ 19:41:
heeft er eignelijk al iemand met succes een slimline cd/dvd in zen siemens case gekregen ?
if so, kan die persoon er dan ff enkele pikkies van maken ? Zou zo stilletjesaan de mijne er willen in gaan steken, maar het lijkt me millimetere werk.
Ik zou zeggen, leg je slimline cd/dvd erin met die ingang naar de zijkant van de kast en daarna weer de kast dicht doen en kijken of ie goed dicht gaat. Als dat past dan kan het vast en zeker ook als je hem heb vastgezet en aangesloten.
Door Beun_de_Haas - Saturday 05 April 2003 13:39
Kan iemand me vertellen hoe ik de onboard videokaart in de bios uitzet. Durf het bijna niet te zeggen, maar zoek me te pletter...
Waarom zou je hem uit willen zetten? Heb je een andere videokaart erin?
Misschien helpt het als je die matrox-module die op het moederbord zit eruit trekt.
Door nickvd - Saturday 05 April 2003 15:38
Beelzebub888: hij wil niet verder starten ik moet dan F1 of F2 indrukken (1 van die 2) dus.. weet jij een oplossing?
Heb je een pci-kaart erbij in gedaan? Haal die er anders even uit. En heb je er ook extra geheugen bij gedaan? misschien ligt het aan het geheugen of je kan je BIOS resetten. Anders weet ik het echt niet. :?

Deze post werd mede mogelijk gemaakt door DarkMasta, XanderH en Hmzaniac

[ Voor 5% gewijzigd door Beelzebub op 05-04-2003 18:36 . Reden: H ipv van h ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Is de voedingsfan temperatuur controlled? elke keer als mijn CPU load hoog is (>60% ongeveer) dan gaat de voedingsfan harder draaien.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Er zit idd een andere videokaart in. Kan die matrox module eruit!?! Gelijk ff checken...

[edit] tot mijn grote verbazing kon ik de ad-on kaart er zo uit trekken. Maar windows blijft de matrox zien :( Ik zal hem toch echt ergens in de bios uit moeten zetten, Wie O wie kan me helpen :'(

[ Voor 54% gewijzigd door Beun_de_Haas op 05-04-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Beun_de_Haas schreef op 05 april 2003 @ 23:02:
Er zit idd een andere videokaart in. Kan die matrox module eruit!?! Gelijk ff checken...

[edit] tot mijn grote verbazing kon ik de ad-on kaart er zo uit trekken. Maar windows blijft de matrox zien :( Ik zal hem toch echt ergens in de bios uit moeten zetten, Wie O wie kan me helpen :'(
Ik heb even in het BIOS gekeken. Het enigste wat ik kon vinden dat met de videokaart te maken had was dit:
Advanced -> PCI configuration -> VGA interrupt
probeer dat eens te veranderen

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Thx Beelzebub888, daar had ik ook al mee zitten klooien zonder resultaat helaas. Echt waanzinnig dat die kaart niet gewoon uit te zetten is in de bios...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Beun_de_Haas schreef op 07 April 2003 @ 20:23:
Thx Beelzebub888, daar had ik ook al mee zitten klooien zonder resultaat helaas. Echt waanzinnig dat die kaart niet gewoon uit te zetten is in de bios...
Heb je de drivers van de matrox-videokaart wel geuninstalled?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
Super__Nerd schreef op 26 March 2003 @ 17:29:
[...]

Oke dan:

Vcore: 1-2
1: on
2: off
3: on
4: off
Hum ... met deze settings werkt mijn vandaag geregelde amd k6-2 400 AHX niet (2,4V core) moet ik behalve de switch ook nog wat doen met Vcore jumper?

Net een website gevonden http://www.baznet.freeserve.co.uk/Volt.htm Daaruit haal ik dan dat de Vcore jumper (5) op een AMD-k6-166/200 moet staan voor 2,9v de andere optie geeft 3,2v das wel helemaal te veel he, hebben anderen dat ook gedaan?

[ Voor 28% gewijzigd door Scout77 op 08-04-2003 17:24 ]

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Beelzebub888 schreef op 07 April 2003 @ 20:50:
[...]

Heb je de drivers van de matrox-videokaart wel geuninstalled?
Haha, natuurlijk ;) Maar het vreemde is dat windows gelijk weer nieuwe hardware vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Beun_de_Haas schreef op 08 april 2003 @ 19:04:
[...]

Haha, natuurlijk ;) Maar het vreemde is dat windows gelijk weer nieuwe hardware vindt...
:D ow zo. ik zou echt niet weten hoe het moet.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

moet je ze disabelen ipv uninstallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
W0ei! Ik heb mijn AMD k6-2 400 binnen!! ik ga hem gelijk even testen.

Yeah! hij werkt 8) ik ben denk ik een half uur bezig geweest om die kast open te krijgen :( ik kreeg hem echt niet open. het ijzer heb ik een beetje verbogen maar dat heb ik meteen weer goedgedaan toen ie los was
Ik merk wel dat het een stuk sneller is :D

[ Voor 66% gewijzigd door Beelzebub op 09-04-2003 16:39 . Reden: update ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Scout77 schreef op 08 april 2003 @ 17:15:
[...]

Hum ... met deze settings werkt mijn vandaag geregelde amd k6-2 400 AHX niet (2,4V core) moet ik behalve de switch ook nog wat doen met Vcore jumper?
Mijn AMD-K6-2 400AFR moet op 2.2 v, maakt dus niet uit want bij mij werkt ie ook op 2,9 volt.
de Vcore jumper moet op 1-2 staan.

[ Voor 15% gewijzigd door Beelzebub op 09-04-2003 16:42 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
[...]

[quote]Heb je een pci-kaart erbij in gedaan? Haal die er anders even uit. En heb je er ook extra geheugen bij gedaan? misschien ligt het aan het geheugen of je kan je BIOS resetten. Anders weet ik het echt niet. :?[quote]

Nee dat heb ik niet gedaan... het geheugen is orgineel en heeft het altijd goed gedaan.. en de bios reset in de bios zelf heeft geen zin.. ik heb namelijk dat perongeluk gedaan volgens mij en daardoor kwam het..

Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door .NCK op 14-04-2003 15:22 . Reden: Naam weg en quote.. (hoe dat moet geen idee!) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
laat maar

[ Voor 99% gewijzigd door Beelzebub op 14-04-2003 17:32 . Reden: la maar zitten ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Ik heb mijn K6-2 500Mhz aan de praat.
Hij draait wel op 400Mhz maar de 500Mhz kon ik goedkoop aanschaffen op ebay (24 euro met verzending).
Een collega gaf aan dat je door een pootke van de klokchip aan de ground te solderen je de kloksnelheid omhoog kon brengen. Misschien is dat de volgende klus.
Eerst maar eens een beter koelblok en fan monteren (ik had nog een oude liggen) want die er nu op zit maakt te veel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
zonet eens even deftig bezig geweest om te kijken hoe die slimline DVD/CD-RW in de Siemens zou passen, maar tenzij je dus de kaartlezer wil verwijderen gaat deze niet passen :(
Het installeren van een slimline zal dus enkel maar gaan indien je deze kaartlezer wil verwijderen of indien je alle hardware in het kastje wil verplaatsen naar een andere case, anders ben je eraan voor de moeite :(

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scout77
Beelzebub888 schreef op 09 April 2003 @ 15:30:
[...]

Mijn AMD-K6-2 400AFR moet op 2.2 v, maakt dus niet uit want bij mij werkt ie ook op 2,9 volt.
de Vcore jumper moet op 1-2 staan.
Met die jumper op 1-2 doet tie ut nog niet ... maar eens kijken of de proc niet doorgefikt is ..... , met de oude proc doet tie ut nog wel dus moederbord is nog goed.
Beelzebub888 schreef op 09 april 2003 @ 15:29:
W0ei! Ik heb mijn AMD k6-2 400 binnen!! ik ga hem gelijk even testen.

Yeah! hij werkt 8) ik ben denk ik een half uur bezig geweest om die kast open te krijgen :( ik kreeg hem echt niet open. het ijzer heb ik een beetje verbogen maar dat heb ik meteen weer goedgedaan toen ie los was
Ik merk wel dat het een stuk sneller is :D
De handleiding niet gelezen ... zit een klein gaatje in de kast net links van het pootje dat links van de fan zit, die indrukken en aan de ring trekken achter op de kast dan komt tie zo los.

Lekker belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Scout77 schreef op 10 April 2003 @ 10:41:
[...]

Met die jumper op 1-2 doet tie ut nog niet ... maar eens kijken of de proc niet doorgefikt is ..... , met de oude proc doet tie ut nog wel dus moederbord is nog goed.

[...]

De handleiding niet gelezen ... zit een klein gaatje in de kast net links van het pootje dat links van de fan zit, die indrukken en aan de ring trekken achter op de kast dan komt tie zo los.
probeer de proc eerst eens op 200 mhz te laten draaien. en dan op 400 mhz. want bij mij werkte ie eerst ook niet namelijk maar toen ik hem eerst op 200 mhz had gezet wel.
vorige keer ging het redelijk makkelijk om de kast te openen dus ik dacht dat het nu ook wel zou lukken.
je bedoelt toch de voedingsfan he met dat rooster?
Zit er dus maar 1 bevestiging waarmee ie vastzit? Ik dacht dat er links en rechts 1 zat

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem

PietProem

n/a

Super__Nerd schreef op 17 maart 2003 @ 23:02:
[...]

Ok, ik koop er wel 1 als jij ze gaat maken :P

Maar even wat meer on-topic:

De koeler heb ik van de proc afgekregen door hem eerst een uur of 18 in de vriezer te leggen, en vervolgens in het koelblok te knijpen, zodat de onderkant een beetje bol ging staan. Toen met een klein schroevendraaiertje ertussen, en dan een grotere. Beetje wrikken, dan is hij er zo af.
Misschien en domme vraag maar hoe beverstig je hem dan weer op de AMD K6?
Is ie dan ook nog zo stil als voorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish

freddifish

schnappi !

sinds een paar dagen is de DVB driver versie 1.65 verschenen : http://www.fsc-pc.de/supp...V=28399&LG=&Info=Download

nog niet getest :)
edit: stukje readme.txt met opmerkingen over toevoegingen etc..(datum readme.txt= dec 2002)

* 6.Known problems and history items:
- EPG Control functions are now implemented in this version

- This version support CA-systems like Viaccess, Irdeto, Conax, Cryptoworks and others based on
Common Interface at Cabel and Sat

- External Video for Windows Programs (e.g. Netmeeting)
can only be used if dvbpcitv runs and close before that program

- CD-ROM Loop in the SAT Version takes affect if you start the DVB-Server

- Win98 supports ACPI, the software now handles all power states (including save to disk and save to ram)

- In some record and play conditions it could happen that due to less HD performance the progress stops

- Memtext now handles all Year2000 pages

- Record and play now synchronizes Video and Audio

- DVBData handles all new Europe online conditions

- If any application of this software packet reports TCP/IP errors a further program might
use the same TCP/IP-Port. Try to find this program and close it or assign a differten port
to the dvb applications. To assign a new port number you have to search the key
DVBBasePort in the registry. Replace the value through a different one e. g. 9200.

- The channel list is now stored also in the database. If you have an mdb-file reader (e.g. Access)
you can print or reuse the channel table

- The SDK is improved for the use of EPG Data

- DiseqC selectable via ini-entry(see below)

- Dvbpcitv is able to handle more than 3 Satellites (see dvbsatlist.ini)

- Internal Videoencoder now switchable in dvbpcitv.ini under Layout by SATInternal=1

- Channel search extracts also not currently sending Services with PID default 255/256

- Dualboot: It is possible to use the dvb software in the same directory for dual boot purpose
However it is necessary to install on both operating systems.

- In some cases it could happen that the channel search show the error TCP/IP cannot addressed:
This will fixed by the software. In some cases it could be necessary to setup the network setting
Siemens DVB NDIS->TCP/IP Binding. It is importent that there is an IP-Address adjusted
(default: 192.168.2.239) and that there are no other bindings defined.

- In some cases, at update from any older version dvbpcitv shows always the error KillTimer. Erase the file
statdvb.dat (windows-directory) to get dvbpcitv updated.

- How can I access the card directly: Ask for an SDK to the DVB-Board

- Teletext is not available in Windows NT4/Win2000 for analog TV

- Pause during MPEG-Recording: The software will temporarily stop the recording.
However note that the software will start from Time 00:00:00 if further recording is
started! Due to missing timestamps the finished filelength will be incorrect
(maximum from first start to last stop)!

[ Voor 91% gewijzigd door freddifish op 11-04-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb sinds kort ook een Siemens nixdorf... maar mijnde wil geen bootable disks pakken... want ik heb nu de HD leeg maar komt er telkens te staan: Oparating System not found... Weet iemand wat ik dan moet veranderen?

MVG: bart pullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
He, ik heb misschien een oplossing voor Linuxgebruikers die het ontbreken van een tvout een bezwaar vinden. Ik heb nl afgelopen weekend een live-cd van Movix 2 geprobeerd, trouwens niet erg fijn te bedienen, maar ik zag in de supportlist dat de siemens-dvb kaart wordt ondersteund als output. Heb nog geen zin en tijd gehad om die te testen, maar het klinkt wel redelijk ideaal.

Ik ga trouwens binnenkort mijn siemensbox proberen met een ati-all-wonder pci en een amd k6-450, misschien dat divx dan wel een succes word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
hou ons op de hoogte arjan !

@hypetrax : cd-rom mee aansluiten op de ide van je siemens en vervolgens met booteble windows cd ( indien je er windows op wil natuurlijk ;) ) opstarten, zodat hij met de installatie ervan begint.
Anders floppy aansluiten en niet vergeten in de bios de optie van floppy aan te zetten, anders gata hij je floppy niet vinden.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, floppy was kapot 8)7 ... maar ik draai thuis nergens Windows 98 of ME... waar kan ik een BOOTFLOPPY downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
nickvd schreef op 09 April 2003 @ 20:47:
Nee dat heb ik niet gedaan... het geheugen is orgineel en heeft het altijd goed gedaan.. en de bios reset in de bios zelf heeft geen zin.. ik heb namelijk dat perongeluk gedaan volgens mij en daardoor kwam het..

Iemand een idee?
Bij de boekjes die je erbij hebt gehad staat wat uitleg met instellingen in het bios. je zal daar even moeten kijken wat je allemaal moet veranderen in het bios.

off-topic
quoten doe je met [ quote]bl@@t[/quote]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Iemand ervaring met het installeren van Linux op deze dingen? Kan dat?

Ik wil hem, eventueel zonder die tv-kaart, gaan gebruiken als servertje. En om met Linux te kunnen knutselen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Op het forum van tijsje (1st post) staat een Linux onderdeel

***hier stond dat 256 mb pc 133 op 1 bank niet werkt. het werkt dus wel******

[ Voor 160% gewijzigd door Beelzebub op 15-04-2003 16:43 . Reden: ff onzin deleten ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
niet juist Beelzebub : ik heb 1 latje van 256 Mb steken, dubbel sided. Dus 1 module SD-RAM werkt WEL.

Kleine vraag : Iemand die Win2K Server op dat bakkie heeft gekregen ? Ben van plan om dat bij mij te gaan doen en hem zo te gaan laten dienen als domain server met daarop nog eens een exchange server. Zou ie dat draaien met 256 Mb erin ? Of is het verloren moeite ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Falcon10 schreef op 15 April 2003 @ 15:12:
niet juist Beelzebub : ik heb 1 latje van 256 Mb steken, dubbel sided. Dus 1 module SD-RAM werkt WEL.
hm dan zal ik mijn post wel even editen en het geheugen testen, het geheugen is net nieuw namelijk. het zal vast niet uitmaken of het PC 133 of PC 100 is. wat heb jij? ik heb PC 133. en jij hebt ook de AMD K6 @ 400 erin he?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
mijn is PC133 met de originele p200 in.
't is dubbel sided ram latje met 8 chips per zijde op

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!, ik heb nu er een 30Gb van Maxtor in mijn bakje gedaan... maar hoe kan ik die schijf herkennen?

Gr. Bart
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.