Toon posts:

USB ADSL delen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 PC`s. Op de eerste PC zit een USB ADSL aansluiting van Zonnet. Nu moet er op de 2de PC internet komen.

Beide PC`s draaien op windows 98. Beide PC`s hebben een NIC met een crosscable ertussen.
Hoe moet ik dit internet gaan delen ??

Van de FAQ werd ik niet echt wijzer, wel over programma`s zoals winproxy enzo maar niks over hoe ik deze programma`s goed kan instellen.

Ik heb de 2de PC ingesteld als IP : 192.168.0.2 met subnetmask 255.255.255.0

Kan iemand mij meer vertellen of uitleg geven ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

hier stond een foutje. je zult inderdaad op zoek moet naar andere software.
inet delen is pas vanaf winme.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 20:12 ]

Verwijderd

Hier is onwijs veel software voor te krijgen. Ik adviseer wingate. Maar dit is makkelijk met google te vinden of de seatch ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 20:09:
je kan ook windows het werk laten doen. werkt perfect. gewoon die wizard laten lopen en klaar is kees.
Helaas..dat kan alleen met xp ;)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 20:09:
hier stond een foutje. je zult inderdaad op zoek moet naar andere software.
inet delen is pas vanaf winme.
Nee hoor... ICS zit al in windows vanaf Windows 98 SE...het hangt er dus vanaf welke versie van Win98 hij heeft..

Verwijderd

Topicstarter
Op de eerste PC zit 98SE... Tenminste... dat weet ik haast zeker, systeeminfo geeft aan : Windows 98 4.10.2222A

Hoe moet ik dit doen ? ben best een complete leek in deze dingen want ik ben Windows XP gewend (schaam)

• ron_stultiens
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
als je win98se hebt.....bij software in het configuratiescherm...daar de tab windows setup--->internet werkset--->'delen van internet verbinding' instaleren.....en dan gewoon de wizard doorlopen.... :z

Wat ook niet onbelangrijk is...is dat je het ip-adres van de 2e pc op dynamisch moet zetten...anders werkt de hele boel nog niet... :)

Mijn Systeem.....

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Ik zou voor de meest degelijk en mooiste op lossing gaan, een ROUTER!
en dan de Draytek Vigor 2200USB zie www.draytek.nl

Heb zelf de "E" uitvoering, als een trein!!

dan hoeft niet eerst de ene PC aan te staan voor dat de andere kan gaan surfen.

in de price watch zijn wel leveranciers te vinden

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24
kijk anders ff voor het programma analogx. heel makkelijk in te stellen en nooit problemen mee gehad.

http://www.analogx.com/files/proxyi.exe

Whoop!

Verwijderd

zoek gewoon op http://www.google.nl of the got search naar internet delen of internet sharing, je vind zat ! succes nog :)

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24
let wel... met het delen van de internetverbinding via een crosscable kreeg de computer waar de modem aan hing (p4 2,0 512mb) het zwaar met zn processorgebruik omdat ik op de pc die aan de andere kant hing (p1 233 96mb)een download aan slingerde... misschien is dit een instellingsprobleem, maar toch....dit deden we via de windows internet verbinding delen, heb het niet geprobeerd via proxy dus misschien dat het daar aan lag

Whoop!

Verwijderd

ts: heb je toevallig ergens een xp cd liggen? daar staat een versie van de netwerkwizard op die werkt met alle versies van w98 en hoger.
Pagina: 1