Bron: http://reiskrant.nl/nieuw...e.britse.archeologen.htmlMogelijk Duitse herkomst Stonehenge schokt Britten
LONDEN - Britse patriotten hebben dinsdag geschokt gereageerd op het nieuws dat het prehistorische Stonehenge wellicht door een inwoner van het huidige Duitsland is gebouwd. Archeologen houden daar na recente opgravingen serieus rekening mee. "It's Steinhenge" kopte het conservatieve boulevardblad Daily Express dinsdag over de prehistorische stenencirkel.
Stonehenge, een van de bekendste Britse symbolen, is tussen 2400 en 2200 voor Christus gebouwd. Archeologen vonden vorig jaar op 5 kilometer afstand van het Zuid-Engelse complex de stoffelijke resten van een stamleider die in die tijd geleefd moet hebben. In de Britse pers werd de man al snel "de koning van Stonehenge" genoemd.
Archeologen melden nu dat uit de grafgeschenken blijkt dat de man door de Alpen moet zijn gereisd of daar zelfs vandaan kwam. "Het is fascinerend dat het idee voor Stonehenge mogelijk van een Duitse of Zwitserse immigrant afkomstig is." De Daily Express denkt daar heel anders over. "Dit is net zo'n schok voor het nationale gevoelen als dat ontdekt zou worden dat de eerste cricketspelers leren broeken droegen en Bratwurst bij de thee aten."
Hm blijf het toch raar vinden de Stonehenge.
Om deze dingen namelijk:
1 Stonehenge kunnen we niet maken in deze tijd ik bedoel perfect neerzetten zoals zij het hebben gedaan.
2 Die Stonehenge stenen komen waarschijnlijk niet oorspronkelijk uit engeland(hoe moeeten ze die dingen vervoerd hebben)
3 Die dingen staan perfect met een steren beeld
Nu beweren ze dat hij door een Duitser/Duitsers is gemaakt.
Laast hoorde ik ook een verhaal dat hij door reuzen gemaakt is.Ze hebben daar toch overblijfsellen gevonden van reuzen of is dat weer achterhaald?
Een zooitje orthodoxe joden/Christen beweren dat die dingen voor de zondvloed gebouwd zijn. Dat kan toch nooit, ze hebben met koolstofproefen getest dat dat ding 2400 vchr gebouwd is. Of zijn die koolstofproeven toch niet betrouwbaar?
Zo zegt iedereen wat anders hoe die stenen er komen.
Hoe denken jullie erover?
Mijn mening is denk ik dat het door reuzen gebouwd is al kloppen die bewijzen van resten van reuzen daar. Anders kan ik het ook niet verklaren.
Of die dingen voor de zondvloed is gebouwd lijkt me onwaarschijnlijk door de koolstofproeven.