[clarkconnect] 2 dezelfde netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik heb net Clarkconnect standaard 2.1 geinstalleerd op mijn (toekomstige) server. Maar in die server zitten 2 exact dezelfde netwerkkaarten. Hij geeft dus de melding dat de driver al in gebruik is, weet iemand hoe dit op te lossen is? Het zijn 2 Realtek 8139D kaarten.

Mijn Systeem Specs

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Hij detecteert de 2e bij het opstarten dus niet? Post het deel van 'dmesg' waar termen als eth0, eth1, e.d. instaan eens? Dan kunnen we ook zien wat de melding precies is enzo..

• TheWarden
zodra ik test driver doet.. bij eth1 en eth0 dan geeft hij de melding:

insmod: A module named 8139too already exists.

Dat lijkt mij (linux n00bie) gewoon dat ze beide eenzelfde driver proberen te gebruiken. maar elkaar daarbij conflicteren.

bij een gewone startup geeft ie alleen aan bij eth0 dat er geen ip adres komt.

[ Voor 15% gewijzigd door TheWarden op 11-02-2003 19:40 . Reden: extra info toegevoegd ]

Mijn Systeem Specs

• Wilke
En als je 'ifconfig' tikt zie je dus ook alleen de eerste kaart?

• TheWarden
Wilke schreef op 11 februari 2003 @ 19:41:
En als je 'ifconfig' tikt zie je dus ook alleen de eerste kaart?
ifconfig? waar kan ik dat intypen? heb eigenlijk alleen maar dat console voor me, geen command line

Mijn Systeem Specs

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
wardheuvel schreef op 11 February 2003 @ 19:42:
[...]

ifconfig? waar kan ik dat intypen? heb eigenlijk alleen maar dat console voor me, geen command line
alt+f2, dan kom je bij een command line, en kan je als root inloggen.
Check ook het forum van www.clarkconnect.org . Daar bespreken ze ook deze problemen.

• TheWarden
monkel schreef op 11 February 2003 @ 19:45:
[...]

alt+f2, dan kom je bij een command line, en kan je als root inloggen.
Check ook het forum van www.clarkconnect.org . Daar bespreken ze ook deze problemen.
nou ik ben daar wezen zoeken, en kwam bij dit linkje: http://www.clarkconnect.o...=12180&page=&view=&sb=&o= daar linkt hij weer verder naar een volgende site, en die bestaat weer niet. dus heeft nog iemand anders makkelijkere idee'en? en ga er vanuit dat ik echt niks van linux weet :o

Mijn Systeem Specs

• Wilke
wardheuvel schreef op 11 February 2003 @ 21:38:
ifconfig? waar kan ik dat intypen?
[...]ga er vanuit dat ik echt niks van linux weet :o

Dat is niet de houding die we hier in NOS graag zien. Als je er niets van weet, moet je aan het lezen staan (in de NOS FAQ staan een hoop linkjes met meer informatie over Linux, complete beginnerscursussen e.d.), je kunt van ons niet verwachten dat we je stap voor stap aan het handje houden.

Nou is het dat dit probleem inderdaad niet heel eenvoudig op te lossen is (voor zover ik weet, het kost misschien even wat moeite), en ik zou graag zou zien dat iemand een manier weet om tot een werkende oplossing te komen, maar als het door blijft gaan in de trant van 'hoe typ ik ifconfig in' of 'en nu :? ', gaat 'ie wel op slot. Het is maar dat je 't even van tevoren weet, houd daar dus rekening mee ;)

Voor het hoe en waarom van dit beleid, kun je het topic [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] doorlezen, als je dat nog niet eerder hebt gedaan.

Verwijderd

Moet gewoon werken. Heb dezelde configuratie staan. let er wel op dat de eerste netwerkkaart die door CC geinstalleerd wordt, je uitgaande kaart is, dus de kaart die naar internet gaat. De 2e kaart gaat naar je LAN. Als het niet werkt zou je kunnen proberen de kabels om te draaien. Soms wil het wel eens helpen CC opnieuw te installeren. Moest ik ook doen en toen ging het ineens wel.

• TheWarden
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 22:33:
Moet gewoon werken. Heb dezelde configuratie staan. let er wel op dat de eerste netwerkkaart die door CC geinstalleerd wordt, je uitgaande kaart is, dus de kaart die naar internet gaat. De 2e kaart gaat naar je LAN. Als het niet werkt zou je kunnen proberen de kabels om te draaien. Soms wil het wel eens helpen CC opnieuw te installeren. Moest ik ook doen en toen ging het ineens wel.
Ja dat heb ik ook gedaan, ik kan binnen de lan ook de server geod pingen, zonder problemen. Volgens mij werkt het driver laden in cc zo:
eth0 online -> driver toegekend -> ip adres gepakt
eth1 online -> driver gepakt van eth0 omdat er maar 1 tegelijk de driver mag "hebben"-> ip adres gepakt.

Dus volgens mij gaat er daar iets fout, Maar is het mogelijk om die driver te kopieren met een andere naam en dan die 2e netwerkkaart de bijgewerkte driver laten gebruiken?

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Vreemd, bij mij was dat helemaal niet nodig. Wat je wel even moet checken is hoe de snelheid van de kaart staat ingesteld. Booten met DOS-bootdisk en op de driver diskettes even rset8139 draaien. Let vervolgens op de lampjes van je NIC. Bij mij moest ik de kaarten op AUTO instellen!!! Niet op 100Mb/Full Duplex. Als je ern 10/100Mbit switchje achter hebt paktie vanzelf de beste snelheid.

• TheWarden
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 22:58:
Vreemd, bij mij was dat helemaal niet nodig. Wat je wel even moet checken is hoe de snelheid van de kaart staat ingesteld. Booten met DOS-bootdisk en op de driver diskettes even rset8139 draaien. Let vervolgens op de lampjes van je NIC. Bij mij moest ik de kaarten op AUTO instellen!!! Niet op 100Mb/Full Duplex. Als je ern 10/100Mbit switchje achter hebt paktie vanzelf de beste snelheid.
er hangt een 10/100 mbit edimax switchje achter, dus als ik jouw verhaal zo lees zou het moeten werken :'( maak ik weer mee, net die ide controller overwonnen, komen de netwerkkaarten in opstand lol

Mijn Systeem Specs

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
je moet het volgende in /etc/modules zetten:

eth0
eth1

en in /etc/modules.conf:

alias eth0 8139too
alias eth1 8139too

Voor meer uitleg: http://www.scyld.com/expert/multicard.html

[ Voor 79% gewijzigd door miniBSD op 11-02-2003 23:15 ]

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Is het gelukt?
Pagina: 1