Netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:24
Ik heb thuis 3 computers met een internetverbinding die gedeeld wordt door een router. Dit werkt op 2 van de 3 als een trein. Nu is er aleen met de pc die bij mij beneden staat een probleem. de kabel die hieraan zit is ong 20 m lang. Het probleem is dat deze pc met een snelheid van internet en netwerk met 100 mbit/s heel erg traag wordt, zeg maar gerust niet meer werkt... Dit probleem verhelpt zich als ik mijn router doorlus aan een 10 mbit hub. Het werkt dan ineens weer goed. Ik heb een laptop aan de kabel van deze pc gehangen en dan krijg ik geeneens verbinding... Deze heeft een 10/100 mbit kaart net als de andere 2 normale pc's. Nu denk ik dat het probleem in de kabel zit. Zou het ook aan de netwerkkaart(en) kunnen liggen? Alle ip adressen en instellingen komen via DHCP en alle kaarten staan ingesteld op automatische snelheidsdetectie.

Iemand een oplossing?

Whoop!

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

ik denk een gare kabel, probeer es een andere :)

[ Voor 3% gewijzigd door SLipEdd op 11-02-2003 19:28 ]

edwindijkstra.nl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:57

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zet je PC dan eens boven met een kortere kabel waarvan je weet dat deze wel werkt. Als het dan werkt, is je 20mtr kabel het probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

20 meter kabel mag best... Is het wel een straight kabel? Krijgt de pc wel een IP-adres etc toegewezen van de server?

• marccom
jaja dat werkt allemaal. Het is een kabel die ik 2 jaar geleden op de hccbeurs gekocht heb voor weinig... Misschien is dit het ook wel... Ik zal is naar de kleurcombinaties kijken

Whoop!

• marccom
het is misschien een vreemde kleurencombinatie die er in zit maar goed... De kleuren zijn als volgt; grijs/oranje/zwart/rood/groen/geel/blauw/zwart. Naar mijn visie dus een straight kabel. ik ga morgen een andere kabel zien te vinden om die te testen.

Whoop!

• marccom
ik heb het nu geprobeerd met een andere kabel en het werkt nu wel snel en goed... iemand mn oude kabel kopen?

Whoop!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

marccom, je vorige bericht editen doe je met dit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knopje.

De kleurencombinatie is inderdaad wat apart maar het gaat erom of ze twisted zijn en als paren zijn aangesloten. Misschien waren die draadjes wel helemaal niet twisted enzo...

Enneh kabels gooien we niet weg he, een stukje draad ofzo kan altijd van pas komen. "Weggooien kan altijd nog" luidt het gezegde ;)

Verwijderd

Zet je netwerkkaarten eens vast op 100/Full en kijk dan eens of je nog steeds problemen hebt? Als je dan nog steeds problemen hebt, probeer dan eens 10/Full en tenslotte 10/Half.
Pagina: 1