[BIOS] Asus P4PE

Pagina: 1
Acties:

• rapido_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01-2022
Lo mensen,

Heb een vaag probleem....
Heb sinds vrijdag een nieuwe p.c. in elkaar geschroeft namelijk;

Asus P4PE
Intel 2,53 P4
1024mb Dan-Elec 333 cas 2,5
Asus Geforce4 TI4200 S 128mb
2x Maxtor 80gig 7200rpm 8mb cache
Voeding Enermax 450watts
Monitor LG FLATRON 915FT plus

Het volgende probleem doet zich voor;

Op het moment dat ik enige wijzigingen in mijn bios aan breng (maakt niet uit wat)
en daarna exit en save, en vervolgens auto reboot... dan zie ik eerst op mijn monitor no signal, en vervolgens slaat de monitor uit en slaat de p.c. vast, geen piepje niks meer........
En ben ik genoodzaakt om m te resetten door de batterij eruit te halen.....

Onder windhoos XP reboot ie prima en ook opstarten 0,0 problemen.....

Nou ben ik natuurlijk gaan puzzelen en zoeken...en ik ben tot de conclusie gekomen dat als ik mijn monitor uitschakel op het moment dat ie reboot, hij gewoon wel opstart......... 8)7 :?

Nu zijn er op dit moment geen nieuwe Bios updates behalve beta's...en heb ik dus maar de oorspronkelijke BIOS geflashed...maar zonder het gewenste resultaat :(

Ik weet het niet meer :(:(:( iemand anders wel????????

Thnx in advanced

Life is like Windows...you never know when it's gonna crash......

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59

ThaHandy

Discovery Channel

1e de bgattery hoef je niet er uit te halen :) gewoon pc uit en weer aan (gaat i in safe mode)
zet eens de performace op stable ipv turbo oid

zoiets heb ik ook gehad toen ik em op turbo zetten ipv optimal

• rapido_
ThaHandy schreef op 11 februari 2003 @ 19:37:
1e de bgattery hoef je niet er uit te halen :) gewoon pc uit en weer aan (gaat i in safe mode)

Euhm echt niet meer aan gaan he........heb m wel 20keer gereboot/aan uit..enz.........
En BIOS staat gewoon standaard...en turbo ken ik alleen nog van mijn 386 p.c.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:59

ThaHandy

Discovery Channel

rapido_ schreef op 11 februari 2003 @ 19:40:
[...]

Euhm echt niet meer aan gaan he........heb m wel 20keer gereboot/aan uit..enz.........
uit 1 min wachten... aan
iig hier werkt et wel :)
En BIOS staat gewoon standaard...en turbo ken ik alleen nog van mijn 386 p.c.
heb ik et over een turbo knopje?
ThaHandy schreef op 11 February 2003 @ 19:37:

uptime vern**kt door reboot :|
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/DSCF0012.jpg
DAT bedoelde ik dus

[ Voor 5% gewijzigd door ThaHandy op 11-02-2003 19:57 ]

• rapido_
1 minuut uit heeft geen zin want ik heb gegeten in de tussentijd...en nog niet opstarten........
Dus batterij/jumper is het enige wat werkt....

En turbo/optimal..........allemaal leuk en aardig...maar dan zou die ook niet meer rebooten (als het daar aan lag) als ik normaal mijn systeem opstart c.q. reboot........(dus zonder in het BIOS geweest te zijn.........toch?

Verwijderd

Bij veel moederborden wil het werken INSERT ingedrukt te houden bij het opstarten. Dan zet ie een aantal basisinstellingen terug en start ie meestal gewoon op.

• rapido_
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 21:16:
Bij veel moederborden wil het werken INSERT ingedrukt te houden bij het opstarten. Dan zet ie een aantal basisinstellingen terug en start ie meestal gewoon op.
hmmm...o.k. misschien wel, maar dat lost mijn probleem niet op........

• ChristianD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 23:34
Dit lijkt wel op het bekende cold boot probleem met de P4PE. Je moet in de forums van www.asusboards.com maar eens kijken. De laatste officieele bios is 1002 voor de P4PE. Deze moet te downloaden zijn via de link ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_478/ en ga dan naar de p4pe folder.

bla di bla bla

• rapido_
ChristianD schreef op 12 February 2003 @ 12:43:
Dit lijkt wel op het bekende cold boot probleem met de P4PE. Je moet in de forums van www.asusboards.com maar eens kijken. De laatste officieele bios is 1002 voor de P4PE. Deze moet te downloaden zijn via de link ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_478/ en ga dan naar de p4pe folder.
Hmmm cold boot......Klinkt logisch idd.....
Enkel heb ik al het BIOS 1002 :(
Maar ik ga zeker even kijken op het forum...had er al gekeken...maar kon niks vinden....effe beter spitten maar.....

Thnx....en ik laat weten wat of hoe....

• natnek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 10:40
ChristianD schreef op 12 February 2003 @ 12:43:
Ik wist niet dat er zo veel cold boot problemen met dit bord zijn, ik heb namelijk ook al van alles geprobeert om hier van af te komen erg irritant allemaal.
Elke dag en vaak na een paar uur al was er niet meer te booten alleen de reset knop hielp of de powerknop.
Totdat ik deze link zag van het asus forum wist ik het zeker :X omruilen die hap!!

Na 3 maanden ben ik maar terug naar informatique gegaan en het probleem voorgelegd, kreeg dus gelijk weer een nieuwe p4pe mee zonder gezeur :9
En dit bord werkt erg goed en ik heb tot nu toe geen last meer van cold boots.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:20

Goku33

Ownage!

Maybe moet je eens rondkijken, en als je dan veel mensen ziet die een bepaalde beta goed vinden, toch maar overschakelen op een nieuwere (beta) bios

• rapido_
Tja...nogmaals heb alleen het probleem als ik in het BIOS heb gerommeld......voor de rest loop ie als een zonnetje........dus om het nou te gaan op zoeken de probs...hmmmmmm

Pagina: 1