Is proc overleden??

Pagina: 1
Acties:

• desphex559
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02-2025
IK heb gekeken in de andere topics, maar kon mijn antwoord niet vinden.. Vanmorgen zat ik te internetten en toen ineens een blauw scherm met de melding dat de computer is uitgeschakeld om verdere schade te voorkomen..Vervolgens de computer even uitgelaten en daarna weer aan te zetten, gevolg 4 rode ledlampjes op MSI k7t266pro2..Is nu mijn processor overleden..Want na 8 uur uitgestaan te hebben heeft hij dezelde kuren..

Grtz Desphex

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
check moboboejje wat die 4 leds betekenen.

Verwijderd

4 rode ledjes = kan bios niet laden.
Er kan dus vanalles mis zijn. Moederbord, processor enz.

Wat was de foutmelding precies? En doet de koeler het nog?

Probeer eens de processor in een ander systeem of ff het geheugen uit een ander systeem.

• desphex559
heb ik gedaan, staat dat proc is overleden, maar ik zie zoveel verschillende topics voor dingen...die die melding aangeeft

• desphex559
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 19:15:
4 rode ledjes = kan bios niet laden.
Er kan dus vanalles mis zijn. Moederbord, processor enz.

Wat was de foutmelding precies? En doet de koeler het nog?

Probeer eens de processor in een ander systeem of ff het geheugen uit een ander systeem.
heb hier geen andere systeem....

Verwijderd

Reset je Bios eens. ;)

• desphex559
ook al gedaan, maakt weinig uit...

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
IK heb gekeken in de andere topics, maar kon mijn antwoord niet vinden
Blijkbaar niet helemaal goed gekeken.

[url] MS-6380 wil niet meer opstarten [/url] Soortgelijk topic ;)

Verwijderd

ik heb ook een MSI bord! op een sticker zie ik staan dat wanneer alle 4 de ledjes rood zijn dit "SYSTEM POWER ON" betekend, tja zoals ik dus uit die beschrijving kan halen hoeft dus niet perse je bios niet geladen kunnen worden!

maar het is wel even verstandig om je BIOS even te resetten dit kan op de volgende manieren:
- er zit een junper op je mobo waar bij staat "jbat" schijf die jumper een plaats op en je bios word gereset.
- wat je ook kan doen is je batterij er gewoon een half uur eruit laten, dan is ie ook gereset.

let wel op, als je je cpu met de hand geklokt hebt in de bios dan moet je dit weer als eerst terug zetten wanneer je m weer aan zet (of eventuele andere belangrijke instellingen)

maaarrrr oke ik ben toch bang dat je cpu de geest heeft gegeven, maar het vreemde is dat je dan een foutmelding krijgt, dit is mogelijk maar wel appart! probeer nog even je cpu goed aan te drukken controleer alles. en als laaste hoop zou je nog je pc met minimale voorwaarden kunnen laten opstarten (voeding, processor, 1 dimmetje, videokaart) hopelijk geeft ie dan nog wel een teken van leven!

mischien heb je dit allemaal al geprobeerd, maar het is het meeste advies wat ik je kan geven...

suc6
Mark

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Dit soort meldingen kan vanalles betekenen. Je geheugen is het NIET, want dan had je een andere D-led melding gekregen. Ik ben bang dat het RIP CPU is...

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
hmz, haal je cpu er eens uit en kijk eens of je zwarte vlekje ziet? Als ie dan toch overleden moet zijn lijkt me de oorzaak overhitting te zijn.

of hij is gewoon doorgebrand.

[ Voor 11% gewijzigd door Mister_X op 12-02-2003 13:29 ]

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

je ziet neit altijd een zwarte vlek.
die van mij ziet er goed uit en is toch naar processor hemel :(
maar jah
msi d-led sucks
hij heeft hier al 5 verschillende meldingen gegeven.
en de processor was stuk en niks anders.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Als de CPU stuk is, is het voor een moederbord zowiezo altijd lastig om er nog een goeie error uit te persen :). Sommige moederborden doen dan ook gewoon nix, alleen fans draaie etc. Dus noflames @ msi etc plz.

Tweakers Discord

Pagina: 1