Cow Control bugs & features

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Apart topicje voor dir koei beheer progsel van Qwerios verkrijgbaar op zijn site

1.26 : OGR statsunits in buff-out niet weergegeven *fixxed in 1.27*

1.27 : Koe met een lege log-file neemt stats over van laatst geanalyseerde logfile / voorgaande koe. (weergave van keyrate & buffer-levels is identiek voor 2 verschillende koeien & veranderd per update van kopie)

1.27 : Onnodige weergave van Performance Warning als koe met grote WU bezig is op een oude/trage machine.

1.26 : Afronding in CC op MNode's & sortering op rate * fixxed in 1.27 zo te zien*

1.27 : Sortering op buffer-level kijkt niet naar totaal maar naar 1e karakter (10 staat voor 2)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nais proggy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Jupz, ik gebruik het om mijn static-crunchers te bekijken ...

Maar voor een 150+ farm heb ik het nog niet geprobeerd om al die dozen in te configgen.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

BUG (1.27) : Koe met een lege log-file neemt stats over van laatst geanalyseerde logfile / voorgaande koe. (weergave van keyrate & buffer-levels is identiek voor 2 verschillende koeien & veranderd per update van kopie)

* qwerios zal deze gaan bekijken. Kan nooit lastig zijn

BUG (1.27) : Onnodige weergave van Performance Warning als koe met grote WU bezig is op een oude/trage machine.

* qwerios denkt dat je hiervoor een apart instelbare time-out wil hebben per koe...Ik zal kijken of dat mogelijk is, maar dit vereist wel wat meer werk.

BUG (1.27) : Sortering op buffer-level kijkt niet naar totaal maar naar 1e karakter (10 staat voor 2)

* qwerios denkt dat er op string niveau gesorteerd wordt en niet numeriek. Zal ik ook naar kijken.

Ik zat er zelf ook al aan te denken om een topic te openen maar je bent me dus voor geweest. Ik doe echter geen beloftes over de termijn waarop de bugs opgelost (kunnen) worden. De laatste bugfix was voor mijn begrippen wel erg vlot :)

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem opgehaald van de site.

Maar hoe kan ik mijn rc5 koetje erin gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Jive schreef op 11 February 2003 @ 21:39:
Maar voor een 150+ farm heb ik het nog niet geprobeerd om al die dozen in te configgen.
Geef mij eerst die 150+ farm en dan laat ik het wel weten of het progje daarop werkt 8)

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Heb hem opgehaald van de site.

Maar hoe kan ik mijn rc5 koetje erin gooien?
Je moet je koe eerst instellen dat ie een logfile schrijft.
Vervolgens moet je toegang hebben tot die logfile (een windows of samba share bijv.)
Dan klik je in CowControl op "Add cow", je opent de logfile en je geeft de koe een naam.
Even op update drukken en je zou gegevens moeten hebben.

Succes...

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog leuk:

Ook een opsomming van totale Buffer-In en Buffer-Out.
Kan je zien hoeveel al je koeien bij elkaar hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien kan hij Cow Control zich ook concentreren op de historie. Nu is het vooral een tool om te zien welke koe wat en hoeveel nog heeft. Mij lijkt het ook leuk om te weten hoe groot bv stubs zijn geweest, wanneer ik lang over een packet heb gedaan enzv. Ik weet niet of je het programma MyCows kent, maar een combinatie van beide programma's lijkt me perfect. Helemaal als er iets "moois" grafisch bij kan :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Laatst online: 04:21

scorpionv

This space for rent

Iets grafisch lijkt me ook geweldig ja, een plotje waar alle PC's in staat met het verloop van de statsunits in hun buff-out ofzo.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Qwerios schreef op 12 februari 2003 @ 09:15:
Ik zat er zelf ook al aan te denken om een topic te openen maar je bent me dus voor geweest. Ik doe echter geen beloftes over de termijn waarop de bugs opgelost (kunnen) worden. De laatste bugfix was voor mijn begrippen wel erg vlot :)
Tja, je moet er maar net tijd voor hebben, en het gladstrijken van dit soort glitches benadeelt niet de funcionaliteit van het prog op zichzelf.

Behalve die van de output-weergave waar geen logfile is dan.

Neemt niet weg dat dit een ideaal klein prog is om een thuis-kudde in de smiezen te houden, als er weinig varieert van koebeschikbaarheid.

Dat is dus waar ik bij mijn farm tegenaan liep, dit soort tools worden heel langzaam als er een aantal koeien uit staan.
Dat is met Remote Cow Control echt een ramp (doet er soms wel 30min over om netwerk te scannen als meer dan 25% uit staat).

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Ik moet je ook eerlijk zeggen dat ik al wel wat ideeen heb gehad voor CowControl 2.0, maar ik ben er nooit aan toe gekomen om er echt iets voor te maken. En daar komt bij dat ik eigenlijk ook een Linux versie wil hebben aangezien ik dat zelf ook als desktop OS draai.

Het lege logfile probleem heb ik trouwens al opgelost, maar ik ben nog bezig met de rest van de lijst.

Grafische plotjes per log konden vroeger met logvis van D.Net zelf, maar die lijkt het nieuwe log formaat niet te snappen. "Even" een grafische plot engine maken zit denk ik zeker niet in mijn tijdsplanning..... eerst deze bugjes oplossen en dan kijken we weer verder.

Overigens vind ik het wel heel interessant om te horen wat er allemaal voor ideeen leven dus gebruik dit topic maar als ideeen bus.

Edit: Ik kan MyCows trouwens niet downloaden vanaf de dnet site...link wijst naar een lege pagina. Misschien dat iemand wat meer info over wat dat programma doet kan posten.

[ Voor 11% gewijzigd door qwerios op 12-02-2003 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Versie 1.28 is nu beschikbaar.

Sortering in buffer in/out is opgelost
Lege logs geven nu netjes een waarschuwing
Time-out voor "performance warning" heb ik opgehoogd.

Ik wil voor die time-out waarde misschien nog wel iets beters maken maar daar heb ik nu even geen tijd voor. Bovendien heb ik de komende avonden geen tijd meer dus hier zullen jullie het even mee moeten doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door qwerios op 12-02-2003 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Qwerios schreef op 12 februari 2003 @ 22:25:

Edit: Ik kan MyCows trouwens niet downloaden vanaf de dnet site...link wijst naar een lege pagina. Misschien dat iemand wat meer info over wat dat programma doet kan posten.

http://www.ialone.demon.nl/
Onder download staat hij. Vergeet niet de Borland download anders start hij niet op!!!!

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
logvis.exe in de CC map plaatsen en je hebt je graphs ..
Werkt bij mij prima iig, afgezien van het vervelende feit dat logvis automatisch rc5 opent, en niet ogr.
Maar als ik ogr-view selecteer krijg ik netjes een graph te zien.

Mycows is al heel lang niets aan gedaan helaas, maar mischien dat je em wakker kan schudden voor door-ontwikkelen/co-ontwikkelen van een combo-tool.

Ik ga morgen gelijk testoren met 1.28

[ Voor 6% gewijzigd door Jive op 13-02-2003 00:21 ]

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Klein foutje gevonden in de weergave stuk voor OGR.
OGR: 1 packet remains in buff-in.ogr[Feb 13:02:48:08 UTC] OGR: 4 packets

ik denk dat je moet kijken of dat je de string packet net na OGR: tegen komt.
Verder is het een heel handig proggie en gebruik het nu voor 2 kuddes.

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Sir Kiekeboe: Kun je mij de log die dit veroorzaakt toesturen? Dan kan ik het weer proberen te fixen...

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Ik heb iets raars in 1.28 (en 1.27)

Ik heb drie koeien in het rijtje staan en de laatste koe geeft regelmatig de buff-in en buff-out waardes weer van een van de koeien daarboven.

Als ik vavavond thuis ben zal ik je even een screenshotje en wat logs mailen, want ik kan vanaf hier even niet mailen.

Het vreemde is dat ik er thuis geen last van heb. Het enige verschil wat ik me kan bedenken is dat ik thuis de logfiles via aan drives gekoppelde shares benader, terwijl ik ze hier direct via UNC namen benader. (Mag op deze PC geen netwerkmappings maken :()

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Ik had dat probleem ook, maar dan alleen als er een lege logfile bij was.

Jive's Box
Jive @ DNET

• Nazgul
  • Laatst online: 11-10-2022

Nazgul

Digital Pizza Crew

Ik heb alle 3 de logfiles even doorgekeken, maar er is er geen leeg, dus dat kan in mijn geval het probleem niet zijn. (Plus dat dat in 1.28 opgelost is)

No trees were killed in the sending of this message. However a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Excuses voor mijn afwezigheid. Was getroffen door buikgriep. Ik zal in de loop van de week weer naar CowControl gaan kijken....druk druk druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Jive schreef op 13 February 2003 @ 00:20:
Mycows is al heel lang niets aan gedaan helaas, maar mischien dat je em wakker kan schudden voor door-ontwikkelen/co-ontwikkelen van een combo-tool.
Wie gaat hem wakker schudden? Het proggie is voor RC5-72 waardeloos geworden.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Waarom stuur je hem zelf dan niet even een mailtje? :? In de tijd dat je je post heb geschreven had je dat al kunnen doen....

Voor een ontwikkelaar is niets beter dan feedback van je gebruikers (mits constructief natuurlijk). Het inspireert je om verder te gaan en zelf zie je na verloop van tijd de fouten in je software niet meer.

Ik heb trouwens nog eens gekeken naar MyCows, maar het doel van CowControl ligt niet bij statistische zaken. Het doel is (en blijft voorlopig) om je koeien in de gaten te houden. Te kijken wat ze aan het doen zijn of ze nog genoeg gras hebben, etc. Wat ik graag nog wel zelf erin wil hebben is de mogelijkheid om ze te laten flushen/fetchen/restarten etc...
Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst meer statistiek ga toevoegen, maar het is niet mijn directe doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Qwerios schreef op 17 February 2003 @ 13:39:
Waarom stuur je hem zelf dan niet even een mailtje? :? In de tijd dat je je post heb geschreven had je dat al kunnen doen....

Voor een ontwikkelaar is niets beter dan feedback van je gebruikers (mits constructief natuurlijk). Het inspireert je om verder te gaan en zelf zie je na verloop van tijd de fouten in je software niet meer.
De maker even gemailed dan maar. de source is zoek en verdere ontwikkeling is bevroren ivm andere proiriteiten (n.l. zijn vriendin)

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Cow Control 1.28 nog eens in de gaten gehouden na het flushen van 1 koe.
Hij geeft een foute tekst als er nog maar 1 packet in de buff-in staat maar ook in de buff-out.
In het laatste geval krijg je dat er een lege string voor de buff-out hoeveelheden staat.

Ik weet niet genoeg van C++ maar laten controleren op de string "packet" OR "packets" zou volgens mij het probleem moetten verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Er wordt gekeken naar "packet" eventueel meervoud valt daarbinnen.

Ik moet je eerlijk bekennen dat de logfile code al ruim een jaar oud is en dat ik er niet geheel tevreden meer over ben. De volgende versie wil ik dan ook voorzien van een nieuw algoritme en dan gaat de support voor het oude logfile formaat eruit.

Deze week weinig tijd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Er wordt nog gewerkt aan CowControl hoor. Ben druk aan het kijken wat de mogelijkheden zijn voor versie 2.0.

Pagina: 1