Toon posts:

[CM 01/02] Over internet spelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik probeer voor mijn buurman om een CM 01/02 online spel te starten met een vriend van hem, maar het lukt absoluut niet. We hebben updates gedownload en CM geeft nu versie 3.9.68 aan.

De pc van mijn buurman staat in een netwerk en heeft intern ip 192.168.0.4. Als we een netwerkspel willen starten is dit ook het adres dat CM aangeeft.

We hebben een vriend laten proberen te connecten met ons spel op (uiteraard) ons internet ip adres. Dat lukt helaas niet. Ook niet als ik de firewall op de router uit zet.

Moet ik misschien port mappen voor dit spel? Ik vind bij Google niets over port mappen voor dit spel. Ik heb me ook ingeschreven bij het Sigames forum, maar daar kan ik ondanks dat ik mijn inschrijving bevestigd heb niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 18:37 ]

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
192.168.0.4 is een netwerk ip adres dat kan je nooit joinen via internet.

Ik snap je verhaal niet helemaal, zit je nou op een netwerk met je buurman of probeer je te joinen via internet?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, misschien een beetje onduidelijk. Nog een keer:

Mijn buurman zit in een netwerk met intern ip 192.168.0.4.

Hij wil vanaf deze computer een spel spelen over internet met een vriend van hem.

Op de pc van mijn buurman starten we een netwerkspel, wij hosten dus. Als we dit doen staat er linksboven het interne ip adres, 192......04 dus.
De jongen aan de andere kant probeert natuurlijk te connecten op ons internet ip, maar krijgt geen verbinding.

Ik heb de firewall op de router al uitgezet, maar dat helpt niet. Moet ik nu portmappen op de router voor dit spel vraag ik mij af. Ik lees er namelijk nergens wat over.

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Ja, dat moet sowieso. Je moet de poort van je game doorsturen naar de pc waar de "server" op draait. Overigens hebben veel multi-player games ook opties voor het spelen onder LAN of INTERNET. Controleer even of jouw game dat ook heeft en dat hij in dit geval dus op INTERNET staat.

Verwijderd

CM is niet te spelen over het internet alleen over een netwerk