ADSL modem Tweak werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
Kpn heeft van gister avond tot vanmiddag een aantal aanpassingen gedaan, na deze aanpassing kan ik niet meer mijn verbinding opbouwen vanuit mijn adsl modem naar mijn ISP, ik had deze adsl modem (alcatel) getweaked, maar deze tweak werkt nu ineens niet meer.

Ik heb wel een verbinding, maar deze doet niks meer na +/- 30 sec. Geen upstream en geen downstream meer. Ik al gebeld naar XS4all etc, maar die zeiden dat het dan in de modem zat. Heb em net weer opnieuw ingesteld, (zoals ie echt moet zijn) en ik heb nu wel een internetverbinding, alleen kwil weer ingebelt staan met mijn modem. :(

Kweet niet of er meer mensen zijn die dit probleem hebben, of hebben gehad?

[ Voor 2% gewijzigd door Tweak-a-holic op 20-02-2003 10:41 . Reden: hack = tweak ]

I just wanna make fake love to you...

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

hmm das erg jammer want ik wou die heck net bij een vriend uit gaan voeren. misschien dat het met andere ISPs nog wel werkt?

Gregor van Egdom Krekr

• Tweak-a-holic
Iemand hier al een oplossing voor gevonden? ik ben de hele dag al bezig, maar kom er niet uit! HELP HELP....

• Tweak-a-holic
Niemand die dit probleem ook heeft gekregen?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zet eens een screenshot hier neer van wat je ziet bij phonebook.
Dus http://10.0.0.138/ en dan op phonebook klikken.

Woon je trouwens ergens in de buurt van drachten?
Ik heb namelijk vernomen dat adsl daar plat ligt.

[ Voor 31% gewijzigd door bobo1on1 op 12-02-2003 16:03 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 15:41

boner

misantropisch altruïst

heeft nix met je modem te maken. Ik heb het ook gedaan en hier werlt alles gewoon (regio aalsmeer).... Oooops nu ben ik ietsjes minder anonierm....

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Wat voor aanpassingen hebben ze gedaan dan??

En voor de rest je titel zegt dat je tweak modem niet meer werkt,maar je zegt ook dat je hem in de oude toestsand hebt gebracht :? ...en dan werkt idd de tweak niet meer.

Zet eens ff wat meer info hier neer...want de info die je geeft is nogal summier.

Maw...je maakt nu dus weer gewoon gebruik van de Inbeloptie die je hebt met dat modem.....en gebruik je daarvoor ook de MxStream Cd rom??...ik bedoel is de modem weer helemaal in de OUDE toestand zoals je hem ooit hebt gehad van de KPN.

PS...over welk modem heb je het precies!?

[ Voor 14% gewijzigd door Flame17 op 13-02-2003 13:13 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

boner schreef op 12 February 2003 @ 16:06:
heeft nix met je modem te maken. Ik heb het ook gedaan en hier werlt alles gewoon (regio aalsmeer).... Oooops nu ben ik ietsjes minder anonierm....
Huh :?
En btw hier werkt het ook nog gewoon met gehackte modem.

#StopBurningStuff

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

volgens mij is het een geTWEAKT modem....maar dat effe terzijde..........de topicstarter heeft niks aan opmerkingen over dat het bij anderen wel werkt, niet dat ik hem veel op weg help,maar de info is volgens mij ff te weinig.

Enne...wie zegt dat de KPN wel klaar is met de werkzaamheden??

PS.....de omzetting aan deze kant is al geregeld...speedtest rept nu over 81.2 kbps en me modem is gewoon NOOIT uit geweest.........

[ Voor 19% gewijzigd door Flame17 op 13-02-2003 13:30 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Tweak-a-holic
PN is nooit klaar met werkzaamheden :P.. Maar ze hadden hier een storing, kon toen 3 dagen niet internetten via ADSL aansluiten.

Gebeld met XS4all daar gaven ze aan dat er duz een storing was, en dat deze toen 45 min geleden was opgelost.

Ik kreeg daarna wel een verbinding met me modem (line was wel UP duz) Maar had daarna maar 1 min echt verbinding, daarna was er geen dataverkeer meer.

Kheb nu de modem weer ingesteld (nogsteeds pro versie) volgens de instellingen van KPN, vervolgens kan ik gewoon weer inbellen via mijn modem, alleen kan ik dus niet meer inbellen met mijn modem. Opnieuw alles ingesteld maar nogsteeds hetzelfde probleem, 1 min internetten daarna geen dataverkeer meer. Ik bel nu maar weer in via mijn PC, maar ik kan nu niet meer sharen.. :(

ps. sorry voor de late reactie

• Tweak-a-holic
oh mijn instellingen van mijn phonebook:
Name VPI VCI Type Usage Action
MXS 8 48 ppp configured -
Hij komt ook wel op Line UP, alleen geen data verkeer.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Die instelling staan goed dus het zou moeten werken.
Heb je toevallig emule oid aanstaan?
Want zo'n getweaked geval kan maar 256 verbindingen aan, als jij dus gezellig met emule 500+ verbindingen gaat zitten maken heb je niet erg veel overig verkeer meer.

Kun je ook bekijken door met telnet je modem in te gaan.
Dan tik je:
NAT <enter>
list <enter>

Dan krijg je de lijst te zien van de verbindingen die je gemaakt hebt, is ook mooi genummerd enzo.
Als je iets doet waarbij je veel verbindingen aan het maken bent zul je zien dat er nooit meer dan 256 verbindingen in komen te staan en dan je geen nieuwe verbindingen kunt maken.

offtopic:
ik kan je trouwens sterk aanraden een bak neer te zetten met smoothwall oid erop, werkt echt vele malen beter dan zo'n getweaked modem

[ Voor 33% gewijzigd door bobo1on1 op 15-02-2003 01:12 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Tweak-a-holic
kheb mijn nat "helemaal" leeg gegooid (alles wat ik zelf gepoort had.) Maar kheb nogsteeds hetzelfde probleem, instellingen kloppen ook nogsteeds. Ik ga zo ff proberen om er een andere firmware op te zetten. Misschien dat het dan wel werkt.. :?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

bobo1on1 schreef op 15 February 2003 @ 01:09:
....
offtopic:
ik kan je trouwens sterk aanraden een bak neer te zetten met smoothwall oid erop, werkt echt vele malen beter dan zo'n getweaked modem
offtopic:
Maar dat modem maakt een stuk minder herrie en vreet veeeel minder stroom

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

weet iemand of het ook nog werkt met de nieuwe modems die KPN uitelevert?
deze werken namenlijk niet meer met een VPN tunnel maar ik weet niet of je met meerdere machines tegelijk op Inet kan....

• wdekreij
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

de hack werkt zover ik weet niet met de nieuwe versies...

Ik heb daarom enige tijd geleden expres een oudere, 2dehands versie gekocht.. werkt nog steeds buitengewoon..

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Waarom hacken als de nieuwe klanten een speedtouch 510 ontvangen met ingebouwd NAT?

De laatste tyd doet mijn SpeedTouch "SemiPro" ook een beetje vreemd...Maar dit kan van alles zijn...

[ Voor 40% gewijzigd door Oyster op 15-02-2003 15:58 ]

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:49
Mijn gehackte modem doet het nog prima, ook na de recente snelheidsverhoging. Ik geloof dat de nieuwe ethernet-modems niet meer gehackt hoeven te worden, je kan ze rechtstreeks aan je netwerk-hub hangen. Hierover staat vast wel ergens meer info op GoT.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:27

MeNTaL_TO

The future is not set

Xander2000 schreef op 15 February 2003 @ 15:56:
Waarom hacken als de nieuwe klanten een speedtouch 510 ontvangen met ingebouwd NAT?

De laatste tyd doet mijn SpeedTouch "SemiPro" ook een beetje vreemd...Maar dit kan van alles zijn...
Tja ik wil juist van de oude af en een 510 hebben, alleen kan ik hem dan zelf kopen voor 100% van de prijs of mijn adsl opzeggen en opnieuw aanvragen, maar dat betekend 3 maanden geen inet...

Ik heb steeds het probleem dat de modem de lijn laat droppen, nu laat superdailer opnieuw inbellen, alleen snapt sygate dat niet altijd zodat de dns het niet lekker doet (heeft mijn emule geen last van)

Trouwens heeft de 510 de 256 verbindingen limitatie niet?

En als antwoord op jouw vraag, geen idee waarom iemand dat zou doen, als je in de settings gaat kijken zie je toch wel meteen dat het een router is :?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Misschien helpt het om de FirmWare te updaten? (Ik heb geupdate firmware en ik heb geen last van het probleem).

-Nexz

Verwijderd

Whoops, normaal heet ik Nexz dus zette ik het neer :P sorry

• Tweak-a-holic
Xs4all heb de modem ff geflashed, daarna nieuwe firmware erop gegooid, het loopt nu weer als een treintje..
:)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Het is geen HACK , het is een tweak.

Als dit al hacken heet :+

• Tweak-a-holic
Correct , het is een tweak.. 8)7