Welke kleurenlaserprinter moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-08 09:59

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Op het werk zoeken we een kleurenlaserprinter, deze moet natuurlijk een bijna foto kwaliteit leveren, redelijk snel zijn en op het netwerk aangesloten kunnen worden. Dat laatste is bijna altijd standaard dus vast geen punt maar wel belangrijk.

Word het HP, Lexmark, canon of een ander merk.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb hier een QMS Magicolor 2 naast me staan, en die maakt uitstekende afdrukken.
Klein nadeel; hij doet er ff over voordat hij opgewarmd is na een tijdje idlen.
Afbeeldingslocatie: http://images.qms.nl/mc2DLgroot.jpg<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>code:</font><HR>magicolor 2 DeskLaser Plus & Duplex

De magicolor 2 DeskLaser modellen leveren tot wel 16,7 millioen levendige kleuren op 600 x 600 dpi waarbij de snelheid van 4 pagina;s per minuut gehandhaafd blijft. Bovendien kan de magicolor 2 DeskLaser concurreren met de meeste zwart wit laser printers door zijn snelheid en zijn prijs.

magicolor 2 DeskLaser Plus

Technologie A4 kleuren laser
Printsnelheid tot 16 ppm monochroom
tot 4 ppm full color
Resolutie 600 x 600 dpi
Geheugen 24 MB ( max. 64 MB)
Papierinvoer tot 500 vel
Standaard interfaces 10BaseT/100BaseTX Ethernet

magicolor 2 DeskLaser Duplex

Technologie A4 kleuren laser
Printsnelheid tot 16 ppm monochroom
tot 4 ppm full color
Resolutie 600 x 600 dpi
Geheugen 24 MB ( max. 64 MB)
Papierinvoer tot 500 vel
Standaard interfaces 10BaseT/100BaseTX Ethernet[/quote]Ik kan in deze zelfs een SCSI-interfees kwijt, als ik wil.:)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wij hebben een tektronix 740 ook prima kwaliteit (tektronix is overgenomen door xerox, tenminste de kleurenprintertak)

Wel dure toners, maar ik geloof niet dat dat veel uitmaakt met andere merken.

Ze hebben volgens mij ook een printer op basis van "was" ofzo, moet echt super zijn, gehoord van een printertechnicus (die een ibm kwam repareren)

NB: www.xerox.nl laat alleen de xerox kleurenprinters zien, check www.xerox.com voor de tektronix modellen.
NB2: "was" = solid inkt technology

• Roy
  • Laatst online: 13:57

Roy

Hobbies?

Ik heb hier een HP ColorlaserJet 4500 staan, mooi bakkie alleen duurt ook heel erg lang om op te warmen en te kalibreren.
Nog een nadeeltje: een vriend van mij heeft de QMS en die heeft een mooi opvangbakje voor poeder, maar dat heeft de HP niet, en nu (na iets meer dan een jaar) zit ie aan de binnenkant mooi vol met dat poeder, ik weet niet of dat slecht is, ik denk het niet want er staat niets over in de handleiding dat je dat schoon moet maken.

Maar voor de rest is het wel een lekker printertje, met ook een handmatige papierinvoer (makkelijk voor vage formaten papier)

Inderdaad...

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Ik heb nog wat info bij HP opgevraagd, over de 8550 serie. Maar misschien is dat een beetje overkill voor hier.

Maar het gaat erom dat de afdrukkwaliteit hoog is. Dus hoe zien foto's eruit? Kan je een raster zien? Ik leef nog met het idee dat de kleurenlaser bij lange na niet kan tippen aan bijv de 970Cxi, een inktjet dus.

Maar eind deze maand komt de 4550 uit, volgens mij een 4050 maar dan met kleur. Dus ik ben benieuwd. Ik ga ook ff naar die andere merken kijken.

Oja, een indicatieprijs voor de begroting is ook handig.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Euh, die QMS kost ongeveer 4 á 5000 ex.BTW...

• Pjotrik

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Topicstarter
Tnx, maar er staat nu zo'n 12.000 op de begroting, lijkt me voldoende. *D Zo kan er nog wat "bezuinigd" worden.

• Roy
  • Laatst online: 13:57

Roy

Hobbies?

Ik weet niet welke een betere kwaliteit heeft, de HP 4500 of die 970Cxi.
Ik zal morgen ff een testje uitvoeren op de HP 4500, de hp G95 (all-in-one, maar het printergedeelte is hetzelfde als de 970) en dan nog ter vergelijking een hp 850 (helaas is onze hp2000 weg :( ).

Morgen zal ik je ff laten weten of ie que foto's echt beter is, want ik weet dat de 970 ook een perfecte kwaliteit heeft, dankzij photoret III.
Morgen de uitslag.....

Inderdaad...

Pagina: 1