Toon posts:

Draytek vigor 2200E of Thomson Speedtouch 510 v4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Voordat ik commentaar krijg, ik heb vanaf 1600 uur de search funtie door gelezen, maar kwam onderstaande niet tegen.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik een vigor achter de thomson zou plaatsen?
Heeft dit wel nut? Kan je met de ene toch meer dingen instellen dan met de andere?

Alvast bedankt!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Een vigor achter een thomson heeft totaal geen nut.

Sterker nog, het heeft nadelen.
Je gaat dan werken met NAT over NAT en dan wil nog wel een problemen opleveren.

Volgens mij heeft de vigor wel wat meer functies, maar de vraag is of je die ook wil gebruiken natuurlijk. Dit is gewoon een kwestie van de specs gaan bekijken en kijken wat je er ook daadwerkelijk van wil gaan gebruiken. :)

Maar iig, ik zou geen router achter router zetten. Ik zou dan als ik een router met meer opties/mogelijkheden wil een aparte router kopen, met interne modem erin.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 11 February 2003 @ 18:02:
Een vigor achter een thomson heeft totaal geen nut.

Sterker nog, het heeft nadelen.
Je gaat dan werken met NAT over NAT en dan wil nog wel een problemen opleveren.

Volgens mij heeft de vigor wel wat meer functies, maar de vraag is of je die ook wil gebruiken natuurlijk. Dit is gewoon een kwestie van de specs gaan bekijken en kijken wat je er ook daadwerkelijk van wil gaan gebruiken. :)

Maar iig, ik zou geen router achter router zetten. Ik zou dan als ik een router met meer opties/mogelijkheden wil een aparte router kopen, met interne modem erin.
Hoi Airwolf,

Ik kan dan natuurlijk ook de dhcp spoofing ini file uploaden, zodat alleen de draytek NAT gebruikt. TOCH??

• Attilla
dhcp spoofing is volgens mij nogsteeds NAT, maar zeker weten doe ik dit niet aangezien ik niet weet op wat voor een manier dit geimplementeerd is in de 510. Ik heb namelijk die versie ervoor nog.

Verwijderd

Topicstarter
DHCP spoofing houdt toch in dat als ik bijvoorbeeld aan de internet kant op mijn modem het ip adres 80.60.x.x heb en aan de andere kant van de modem 10.0.0.138. ik daarachter een draytek aansluit en op de adsl modem dhcp spoofing toe ga passen, dat het vanaf buiten net lijkt als of de draytek het ip nummet 80.60.x.x heeft?

• Attilla
Ehm volgens mij ben ik een beetje in de war. :)
Je heb gelijk inderdaad, maar ik meen me te herinneren dat er nog wat nadelen aan de dhcp-spoof zaten, ik zal eens zoeken of ik die kan vinden.

Maar het lijkt mij dan dat je het beste (als het hierom gaat) een adsl pakket zonder modem kan bestellen en dan gewoon een losse modem erbij neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik de adsl modem vorige week in huis heb gekregen.....sh*t

• Attilla
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 18:20:
Het probleem is dat ik de adsl modem vorige week in huis heb gekregen.....sh*t
Wat wil je precies doen dan met die Draytek, wat (volgens jou) die Thomsom niet kan ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik eigenlijk wil is, gewoon makkelijk poorten uit/aan kunnen zetten. Machines kunnen blokken. Ping aan/uit kunnen zetten. Dus alles goed kunnen instellen via de webbrowser. Dus ik dacht, ik zet de adsl/modem op dhcp spoofing zodat alles wordt doorgelaten op de draytek, en daar filter ik wat er wel en niet door mag. Dan heb ik toch meteen een firewall?
Achter de draytek komen dan 2 machines. 1 windows bak voor gewoon gebruik en een linux web/dns/mail server.

• Xandrios
  • Laatst online: 18-05 21:08
=> NT

• Attilla
Een router = netwerk = NT :)

• Enforcer
  • Niet online
Ik heb hier een Draytek Vigor 2200E Router achter de Alcatel Speedtouch 510 v4 Modem zitten en heb gedurende 4maanden nog geen enkel probleem gehad. Dus wat men zegt over dat NAT over NAT problemen kan gaan opleveren, dat zal allemaal best. Maar totnutoe heb ik nergens last van gehad. Dus geen zorgen maken ... top router!

Mochten er onverhoopt toch problemen zijn met NAT over NAT dan zou je altijd een andere ini file in je Speedtouch 510 modem kunnen uploaden zodat je de PPTP instelling weer krijgt zoals de oude Alcatel modems deden. Hier lopen ook al diverse topics over.

Verwijderd

Topicstarter
Enforcer schreef op 11 February 2003 @ 18:53:
Ik heb hier een Draytek Vigor 2200E Router achter de Alcatel Speedtouch 510 v4 Modem zitten en heb gedurende 4maanden nog geen enkel probleem gehad. Dus wat men zegt over dat NAT over NAT problemen kan gaan opleveren, dat zal allemaal best. Maar totnutoe heb ik nergens last van gehad. Dus geen zorgen maken ... top router!

Mochten er onverhoopt toch problemen zijn met NAT over NAT dan zou je altijd een andere ini file in je Speedtouch 510 modem kunnen uploaden zodat je de PPTP instelling weer krijgt zoals de oude Alcatel modems deden. Hier lopen ook al diverse topics over.
He super...
eindelijk iemand met wie ik kan praten.
Waarom heb jij voor de configuratie gekozen?
Heb jij standaard configuratie met NAT in je modem zitten?
Zo ja, is het niet beter om, net zoals je zei, de pptp ini te gebruiken?
Weet jij misschien het preciese verschil tussen de pptp en de dhcp spoofing - ini files?

Alvast bedankt!!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
NAT over NAT is gewoon niet goed en moet je alleen gebruiken als het echt niet anders kan..
Probeer maar eens een ftp of webservertje in je netwerk te draaien moet je op 2 routers portjes gaan forwarden. Niet echt handig.

In geval van topicstarter lijkt mij die sip_spoof de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Dan krijgt de draytek dus het ip die ik van planet heb en daarachter kan ik dan mijn machines knopen?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig het verhaal van Jelmer uit te voeren, maar ik loop al meteen tegen een probleempje aan. In de handleiding staat --> Dan moet je bij BRIDGE, PPTP, CIP, PPP en pas als laatst bij PHONEBOOK alles er uit gooien m.b.v. de knop ...

Ik heb al deze opties niet@#$%^

????

• Enforcer
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 19:00:
[...]
He super...
eindelijk iemand met wie ik kan praten.
Waarom heb jij voor de configuratie gekozen?
Heb jij standaard configuratie met NAT in je modem zitten?
Zo ja, is het niet beter om, net zoals je zei, de pptp ini te gebruiken?
Weet jij misschien het preciese verschil tussen de pptp en de dhcp spoofing - ini files?

Alvast bedankt!!
Ik heb deze configuratie al vanaf het begin toen ik het kreeg (november 2002) gewoon zo standaard aangesloten en er nooit verder naar omgekeken.
Ik zou dan ook totaal niet weten wat er gebeurt als je die pptp.ini file in dat modem gaat uploaden, ik heb me er verder ook niet zo voor geinterreseert. Bij mij geldt altijd: If it ain't broke, don't fix it ....

Het klopt inderdaad dat ik nu 2x een poort open moet zetten om bv. een FTP Server te draaien (op de Draytek en op de Alcatel). Maar dat is binnen 10sec. gebeurt dus daar maak ik me niet druk om, en zoveel werk is dat nou ook weer niet....als je maar weet hoe je het moet gebruiken en instellen isser nix aan de hand.

Zoals ik al aangaf, NAT via de router icm met NAT via het ADSL modem werkt hier bij mij vooralsnog vlekkeloos, ik zou eigenlijk ook geen enkele reden kunnen verzinnen waarom dit niet goed zou kunnen gaan. Mochten er onverhoopt ooit toch eens problemen ontstaan zal ik vast eens kijken hoe dat met die pptp.ini file zit. Maar momenteel ga ik daar geen energie insteken :)

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 22:15
Ik heb vandaag ook even geprobeerd om een Vigor 2200E voor elkaar te krijgen achter een Alcatel modem/router.
De handleiding die er bij geleverd wordt is verouderd en de mogelijkheden die er zijn staan er naar mijn mening NIET in.
Wat is de beste instelling om de Alcatel modem te gebruiken.
Het zou toch stom zijn dat de nieuwe modem/router niet gewoon als modem zou kunnen werken?

• Enforcer
  • Niet online
buiter schreef op 12 februari 2003 @ 18:39:
Ik heb vandaag ook even geprobeerd om een Vigor 2200E voor elkaar te krijgen achter een Alcatel modem/router.
De handleiding die er bij geleverd wordt is verouderd en de mogelijkheden die er zijn staan er naar mijn mening NIET in.
Wat is de beste instelling om de Alcatel modem te gebruiken.
Het zou toch stom zijn dat de nieuwe modem/router niet gewoon als modem zou kunnen werken?
Over welke handleiding heb jij het ?

http://www.draytek.nl/rou...=dynamisch&login=Mxstream

Staat precies in hoe je die Alcatel Speedtouch 510 modem aan de praat moet krijgen met een Draytek router.

• buiter
Ik doelde niet op de Vigor maar op de Alcatel Modem!!!

Twee week geleden heb ik een Alcatel icm een Linksys router geplaatst.
Alcatel op Bridged Ethernet gezet en de Linksys op PPTP.

Draaid als een zonnetje!!!!
Nu icm met een Vigor, geen verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je sipspoofing gebruikt?

• buiter
Ik heb het al!!!!

Bij de setup van de Alcatel moet je kiezen voor "Have disk"
Kopier van te voren de ini files van de KPN cdrom (in de map configuraties oid)
Kies voor PPtp en DHCP van de ini files.

Indien je een wachtwoord op ALcatel wilt hebben vul je deze nog in.

De Draytek moet je net zoals op de website van Draytek invullen!
EN je Vigor draaid als een zonnetje!!
Pagina: 1