Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 19:00:
[...]
He super...
eindelijk iemand met wie ik kan praten.
Waarom heb jij voor de configuratie gekozen?
Heb jij standaard configuratie met NAT in je modem zitten?
Zo ja, is het niet beter om, net zoals je zei, de pptp ini te gebruiken?
Weet jij misschien het preciese verschil tussen de pptp en de dhcp spoofing - ini files?
Alvast bedankt!!
Ik heb deze configuratie al vanaf het begin toen ik het kreeg (november 2002) gewoon zo standaard aangesloten en er nooit verder naar omgekeken.
Ik zou dan ook totaal niet weten wat er gebeurt als je die pptp.ini file in dat modem gaat uploaden, ik heb me er verder ook niet zo voor geinterreseert. Bij mij geldt altijd: If it ain't broke, don't fix it ....
Het klopt inderdaad dat ik nu 2x een poort open moet zetten om bv. een FTP Server te draaien (op de Draytek en op de Alcatel). Maar dat is binnen 10sec. gebeurt dus daar maak ik me niet druk om, en zoveel werk is dat nou ook weer niet....als je maar weet hoe je het moet gebruiken en instellen isser nix aan de hand.
Zoals ik al aangaf, NAT via de router icm met NAT via het ADSL modem werkt hier bij mij vooralsnog vlekkeloos, ik zou eigenlijk ook geen enkele reden kunnen verzinnen waarom dit niet goed zou kunnen gaan. Mochten er onverhoopt ooit toch eens problemen ontstaan zal ik vast eens kijken hoe dat met die pptp.ini file zit. Maar momenteel ga ik daar geen energie insteken