Ik vroeg met het volgende af: Wanneer maak ik precies gebruik van MMS (50euro cent per bericht) en wanneer van GPRS?
Dus ik bel BEN:
GJ > op dit moment heb ik een nokia7650 + GPRS abo.
Als ik een foto maak, dan kan ik deze op 2 manieren versturen, via mms of per email.
Mms is gratis maar gaat via GPRS, als ik een email verstuur, dan gaat dat ook via GPRS, is het dan ook gratis?
BEN> je kunt op dit moment alleen mms-en, en dat is t/m 28feb gratis.
Emailen met je telefoon kan niet.
GJ > ehm, jawel, ik bekijk heel vaak mn email, en ik verstuur heel wat mailtjes per dag met mn telefoon.
BEN > ohja? kan dat? Dan is dat mooi meegenomen!
GJ> ja, dat is mooi. Maar wat kost dat dan?
BEN> dat moet ik even navragen...
[komt na een minuutje terug]
emailen kan nog niet, maar als het wel lukt, dan is het ook gewoon gratis! Dus dat is mooi meegenomen...
GJ> ja, dat is mooi...
nog een vraag, is GPRS ook in het buitenland, laten we zeggen oostenrijk beschikbaar?
het is niet zeker.. sommige landen zijn nog aan het test...
oh.. wat hoor ik! Ja in oostenrijk is het wel beschikbaar.. dus u gaat naar Oostenrijk?
GJ> Ja
BEN> dat is mooi meegenomen!
GJ> ja, dat is mooi meegenomen..
Maar wat kost dat?
BEN> oh, als ze aan het testen zijn is het altijd gratis! Dus dat is...
GJ> ja mooi meegenomen... Heb ik nog een laatste vraag: Als een gebruiker van vodafoon mij een MMS stuurt, dan werkt het niet... klopt dat..
BEN> dat klopt, verschillende providers werken nog niet samen om mms berichten naar elkaar toe te sturen...
GJ> dus ik kan alleen naar BEN-abo's MMS versturen...
BEN> ja, da's dus mooi meegenomen..
GJ> ja. bedankt en nog een prettige dag.
Dus ik bel BEN:
GJ > op dit moment heb ik een nokia7650 + GPRS abo.
Als ik een foto maak, dan kan ik deze op 2 manieren versturen, via mms of per email.
Mms is gratis maar gaat via GPRS, als ik een email verstuur, dan gaat dat ook via GPRS, is het dan ook gratis?
BEN> je kunt op dit moment alleen mms-en, en dat is t/m 28feb gratis.
Emailen met je telefoon kan niet.
GJ > ehm, jawel, ik bekijk heel vaak mn email, en ik verstuur heel wat mailtjes per dag met mn telefoon.
BEN > ohja? kan dat? Dan is dat mooi meegenomen!
GJ> ja, dat is mooi. Maar wat kost dat dan?
emailen kan nog niet, maar als het wel lukt, dan is het ook gewoon gratis! Dus dat is mooi meegenomen...
GJ> ja, dat is mooi...
nog een vraag, is GPRS ook in het buitenland, laten we zeggen oostenrijk beschikbaar?
het is niet zeker.. sommige landen zijn nog aan het test...
oh.. wat hoor ik! Ja in oostenrijk is het wel beschikbaar.. dus u gaat naar Oostenrijk?
GJ> Ja
BEN> dat is mooi meegenomen!
GJ> ja, dat is mooi meegenomen..
Maar wat kost dat?
BEN> oh, als ze aan het testen zijn is het altijd gratis! Dus dat is...
GJ> ja mooi meegenomen... Heb ik nog een laatste vraag: Als een gebruiker van vodafoon mij een MMS stuurt, dan werkt het niet... klopt dat..
BEN> dat klopt, verschillende providers werken nog niet samen om mms berichten naar elkaar toe te sturen...
GJ> dus ik kan alleen naar BEN-abo's MMS versturen...
BEN> ja, da's dus mooi meegenomen..
GJ> ja. bedankt en nog een prettige dag.