Vergelijkbare headset Sony MDR-E888

Pagina: 1
Acties:
  • 1.335 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Na 3 jaar een Sony MDR-E848 headset voor mijn Minidisc speler te hebben gebruikt is heeft het ding zijn langste tijd gehad.
[rml]Sony fontopia earbuds altijd aan linkerkant kapot.[/rml] Het probleem dat in dat topic wordt omschreven heb ik dus nu ook weer last van; de units gaan af en toe meetrillen met de bassen :( Echter over de geluidskwaliteit an sich ben ik zeer tevreden!

Ik heb binnen de garantie 3x een andere MDR-E848 gehad, die derde heeft het nu wel heel lang uitgehouden. Tenminste, dat probleem is tussendoor wel eens opgetreden maar ging redelijk makkelijk weg.

Goed, ik wil dus anderen. Ik heb een heleboel topiques uit de search doorgelezen en daar zie ik telkens de MDR-E888 genoemd worden als de ultieme hoofdtelefoon. Maar... 't is toch weer een Sony. Zouden die niet precies hetzelfde probleem hebben als mijn E848's?

Verder gaat de E888 eruit; heeft Sony een opvolger? De EX-70 zit wel in dezelfde prijsklasse ongeveer (heel iets goedkoper) maar daar lees ik niet al te goede dingen over.

Wat is kwalitatief nou vergelijkbaar en niet van Sony? Of overtuig mij waarom ik toch de E888 zou moeten nemen :P
Mijn wensen zijn:
* zelfde of betere geluidskwaliteit als mijn huidige E848
* realistische geluidsweergave; de Sony Groove modellen vind ik de bas dus ernstig van overversterkt, dat wil ik niet.
* prijsklasse tot ca. € 50 (kanttekening: de EX-70 en de E888 kan ik via mijn oude werkgever ook voor €50 krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniNaut
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
hmm de sennheiser mx500 zijn erg goed

geen overdreven bass maar wel diep als het nodig is gelukkig en midden en hoog is ook zeer helder

et voila met adres http://www.sennheiser.com...eadphones_portables_04854

edit:

oja bij mediamarkt 18€ >:)

[ Voor 9% gewijzigd door OmniNaut op 11-02-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb net sennheisers gekocht voor iets van zoveelendertig euro -> HD 490 Live -> zijn wel schelpen, geen oordopjes dus (ben ik geen fan van :P)
Maar die klinken wel leuk hoor :) Redelijk puur geluid, weinig toevoegingen qua bas bijvoorbeeld :)
Ook hebben ze momenteel bij de Makro Philips schelpdingen voor maar 10 euo incl.!!
Ik dacht, daar kan ik me geen bult aan vallen, dus die heb ik ook meegenomen :D
En voor t geld klinken ze wel goed, hoor :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Korakal schreef op 11 February 2003 @ 16:57:
Goed, ik wil dus anderen. Ik heb een heleboel topiques uit de search doorgelezen en daar zie ik telkens de MDR-E888 genoemd worden als de ultieme hoofdtelefoon. Maar... 't is toch weer een Sony. Zouden die niet precies hetzelfde probleem hebben als mijn E848's?
De mijne zijn ruim 4 jaar oud en geen problemen. Ik ook wel zeggen dat ik heel zuinig met dat soort spul ben.
Verder gaat de E888 eruit; heeft Sony een opvolger? De EX-70 zit wel in dezelfde prijsklasse ongeveer (heel iets goedkoper) maar daar lees ik niet al te goede dingen over.
Da's toch zo'n ding met van die pijpjes voor in je oren? Da's qua geluid niet te vergelijken.
Wat is kwalitatief nou vergelijkbaar en niet van Sony? Of overtuig mij waarom ik toch de E888 zou moeten nemen :P
Het klinkt bizar, maar de Sennheiser MX400 komen akelig dicht in de buurt qua kwaliteit en ze kosten maar een fractie van de prijs: 16 euro. De MX500 is identiek maar met volumeregeling. Bij m'n iPod met afstandsbediening overbodig dus, en zo'n potmetertje is ook nog eens kwetsbaar.
Mijn wensen zijn:
* zelfde of betere geluidskwaliteit als mijn huidige E848
* realistische geluidsweergave; de Sony Groove modellen vind ik de bas dus ernstig van overversterkt, dat wil ik niet.
* prijsklasse tot ca. € 50 (kanttekening: de EX-70 en de E888 kan ik via mijn oude werkgever ook voor €50 krijgen)
Dan kom je dus uit op de Sennheiser MX400 :) Ik heb ze gekocht omdat ze toch heel goedkoop waren ik gewoon nieuwsgierig was. Inmiddels gebruik ik m'n Sony's bijna niet meer :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hmmmm is Sony dan zoveel te duur eigenlijk :?

Ik ben trouwens ook altijd erg voorzichtig geweest met mijn koptelefoontjes maar 't probleem lijkt 'm te zitten in winddruk van buitenaf. Zodra ik aan het fietsen ben en ik heb dat ding op gaan ze rottig doen. En da's echt niet omdat ik m te hard heb staan...

Ik denk dat ik in ieder geval eens naar die MX400 ga kijken (500 is niet nodig, ik heb al een afstandsbediening met volumebediening).

Is dat het enige alternatief? Ik heb ook wat gelezen over Koss :? maar ik zou niet weten welk model dan vergelijkbaar zou zijn (alleen op de specs kom je er natuurlijk niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Waarom van die in-ear dingetjes? :)
Vinden die jullie prettiger in het gebruik of beter klinken?
Ik prefereer grote dingen op/over m'n oor zelf :)
Gewoon omdat het lekkerder zit en het geluid fijner klinkt imo..

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Prettiger in het gebruik in de zin van opvallen. Als ik met het openbaar vervoer reis wil ik niet zo'n grote koptelefoon op. Verder neemt zo'n klein doosje natuurlijk wat makkelijker mee :)

Als ik zelf op reis ga met de auto en ik hoef niet te rijden heb ik wel een grote koptelefoon mee, simpelweg omdat dat beter klinkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, zie ik weer es een oud topic van mij voorbijkomen :)
Ik heb ondertussen al dik een jaar een E888, bevalt me qua geluidskwaliteit heel erg goed. Teveel bass zoals sommige fontopia modellen heeft hij zeker niet, misschien zelfs een beetje te weinig. Maar helaas is de constructie helemaal niks. Dat snoer is veel te lang en gaat na een maandje ongelovelijk opkrullen en in de knoop raken, ze zijn te groot om goed in je oor te passen en het flexibele gedeelte is veel te kwetsbaar. Enigste pluspunt is dat ze verder nog niet zijn gaan kraken.

Ik heb nu sinds een paar weekjes ook maar een EX-70 gekocht in de hoop dat die wat steviger zijn en beter in m'n oren blijven zitten. Helaas zit er weer zo'n veel te lang en dun rotsnoer aan, maar ze blijven daarentegen wel heel erg comfortabel en stevig in je oren zitten. Het geluid is helaas weer minder, een belachelijke lading bass (3x zoveel als de hifi thuis :D ), en een snerpend hoog. Dat pijnlijke hoge lijkt er gelukkig een beetje uit te gaan na een paar daagjes inspelen. Verder isoleren ze wel weer heel erg goed tegen buitengeluiden, soms zelfs wel gevaarlijk in het verkeer :/

Bestond er maar een koptelefoon met het design van een EX-70, het geluid van een E888 en een normaal snoertje deraan. Daar zou ik een heleboel geld voor over hebben... maargoed, als ik jouw eisen zie zou ik voor de E888 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb aan m'n ene koptelefoon een snoer van 2 m en aan het andere ding een snoer van.....
3 meter! :D
Kweet ook nog niet hoe ik dat ga oplossen :P
En dan ben ik ook nog van plan een iPod te kopen, waar ook een snoertje bijzit, met een volume regelaar 8)7
Loop ik zodirect met een meter of 4 audiokabel in de rondte 8)7
Korakal > je kan toch zo'n koptelefoon om je nek dragen? :)
Ik fiets er btw mee en dan is een afsluitend ding wel handig, dat is die sennheiser niet (afsluitend), maar hij zit wel goddelijk imo :)
Hij is erg licht, ook :)

[ Voor 6% gewijzigd door Okyah op 11-02-2003 21:26 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Korakal schreef op 11 februari 2003 @ 21:13:
Hmmmm is Sony dan zoveel te duur eigenlijk :?
Niet echt. Ik heb er in de loop der jaren heel wat gehoord en heb ook oudere topmodellen van Sony gehad. Ze zijn erg goed, maar de Sennheiser MX400 zijn gewoon enorme bang for the buck. En dat terwijl ik met 'echte' hoofdtelefoons helemaal niet zo'n Sennheiser fan ben. Maar nu ik die MX400 voor 16 euro heb zal ik nooit meer 169 gulden voor een paar Sony's uitgeven ;) Koop ze gewoon... Wat kan je gebeuren voor 35 ouderwetse guldens :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Hmmm ik heb vandaag een setje MX-400 gekocht...

...ik vind het tegenvallen :(

Goed, ik weet dat ze nog ingespeeld moeten worden, maar als ik het vergelijk met mijn huidige E848 dan:
* klinken ze veel 'ieler', veel minder vol geluid
* veel minder bas

Zou dat nog heeel erg aantrekken als ik ze laat inspelen of heb ik gewoon weer niet de juiste keuze gemaakt?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Korakal schreef op 13 February 2003 @ 19:57:
* klinken ze veel 'ieler', veel minder vol geluid
* veel minder bas
Zo klinken de MDR-E888 ook als ze net nieuw zijn. Om niet te zeggen: vreselijk klinken ze dan. Geef het nog even de tijd :)

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Exirion schreef op 13 February 2003 @ 20:13:
[...]

Zo klinken de MDR-E888 ook als ze net nieuw zijn. Om niet te zeggen: vreselijk klinken ze dan. Geef het nog even de tijd :)
Ben ze nu aan het laten inspelen en laat ze dat nog een 24 uur volhouden... hoop dat het dan ernstig beter is, want dit is wmb om te :'(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Korakal schreef op 13 februari 2003 @ 20:15:
Ben ze nu aan het laten inspelen en laat ze dat nog een 24 uur volhouden... hoop dat het dan ernstig beter is, want dit is wmb om te :'(
Nou nou, zo erg kan het ook weer niet zijn. Hou ook even de prijs in het achterhoofd.
Some owners say that the 888's sound terrible, and some say they sound great; some claim they sound terrible for two weeks and then they sound great. If my $40 868's sound much better after break-in period, then I might gamble $80 and buy (and break in) a pair of 888's; I'll update this page as my tests progress.

"At first the sound was terrible, no bass, harsh treble. Really dissappointing. I knew earplugs like these aren't exactly high end, but this was bad! With bass boost on the MZ-E30, it was worse - more bass all right, but also more treble spasms. The more bass boost the more terrible sound, thin and ugly. Well, after a few weeks things started to change! They 'loosened up'. Now the bass is there, deep and realistic, treble is right, I'm impressed! (it is important to push them into your ears). Extreme 's' and 't'-sounds are only there when the material says so."
Om je een idee te geven van hoeveel burn-in kan uitmaken. Overigens is de bass van de MX400 wat dikker dan die van de E888, dus wat dat betreft heb je aan de E888 zeker niks als je de MX400 al veel te mager vindt. Maar misschien ben jij er zo eentje die van knoertharde bass houdt ;)

edit:
Ik hoop trouwens wel dat je er kussentjes omheen hebt? Zonder kussentjes vind ik al die dopjes mager en schel klinken

[ Voor 8% gewijzigd door Exirion op 13-02-2003 20:20 ]

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
Exirion schreef op 13 februari 2003 @ 20:18:
[...]

Nou nou, zo erg kan het ook weer niet zijn. Hou ook even de prijs in het achterhoofd.
Ja OK... ik heb trouwens nog eens even goed zitten luisteren net; 't meest storende is denk ik het midden dat het meest ontbreekt ATM. Bas moet ook nog wel wat bij kunnen, maar da's niet het ergste ontbrekende.
Om je een idee te geven van hoeveel burn-in kan uitmaken. Overigens is de bass van de MX400 wat dikker dan die van de E888, dus wat dat betreft heb je aan de E888 zeker niks als je de MX400 al veel te mager vindt. Maar misschien ben jij er zo eentje die van knoertharde bass houdt ;)
Hmmmmm interessant. Hoop dat mijn ervaring dan ook zo zal zijn.
Overigens ben ik niet voor enorme bass, maar mijn MD (JVC X70) geeft gewoon niet een überkrachtige bass. Gewoon goed afgestemd, maar eigenlijk het beste in verhouding bij een gewone (schelp)koptelefoon.
Ik heb net om-en-om m'n oude koptelefoon en de MX400 geluisterd, en dan is het toch een behoorlijk verschil. Maar nogmaals: ik wacht met een definitief oordeel tot ze zijn ingespeeld. En ik laat het dan ook nog even hier weten :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Korakal schreef op 13 February 2003 @ 20:24:
Ja OK... ik heb trouwens nog eens even goed zitten luisteren net; 't meest storende is denk ik het midden dat het meest ontbreekt ATM. Bas moet ook nog wel wat bij kunnen, maar da's niet het ergste ontbrekende.
Typisch nieuwe headphones :) Ik heb een professionele headphone van zo'n 350 gulden en daar had ik het ook mee. Het is dat ik weet dat je zo'n ding niet splinternieuw moet beoordelen, want anders had ik 'm misschien wel teruggebracht. Het geluid was al goed, maar niet goed genoeg voor de prijs. Na een week of 2 a 4 was het geluid pas echt 'los'. Inmiddels klinken ze grandioos goed.

Wat jij schrijft is bijna altijd zo als ze nieuw zijn: zwakke modderige bass en vooral veel hoog. Ik heb een tijdje geleden eens een vergelijking tussen de E888 en MX400 gepost (ik heb ze allebei hier op m'n bureau liggen) en in bepaalde opzichten vind ik de MX400 zelfs beter, want ze clippen minder snel. M'n minidisc-speler en iPod kunnen de Sony's laten kraken terwijl ik met de Senn's een dikke bass kan hebben zonder dat ze clippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Topicstarter
* Korakal reports:

Ik heb mijn MX-400's nu anderhalve week dag en nacht door laten inspelen, met verschillende soorten muziek...

...en ze zijn GOED 8)

Als ik ze nu naast mijn oude E848 hoor is het juist de Sony degene die brak(ker) klinkt :P
Het midden van de MX400 is nu goed aanwezig en de bass is strak geworden. Dus ik kan tevreden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OK dan :Y) Weer een bewijs voor de sceptici dat inspelen van headphones oh zo belangrijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook bezig de sony Fontopia® Headphones
MDR-EX71SL te bestellen kom er alleen niet uit waarom ik maar 5.. mag gebruiken voor mijn zipcode :S
maarja nog ff wat specs van deze oordoppen:

• Fontopia® Headphones in-the-ear design fits snugly, yet comfortably inside the ear; eliminates the headband so you can enjoy music while exercising, skating or dancing

• Sony's first closed-type Fontopia design reduces outside noise for high-intensity listening; helps generate powerful, resonant bass response

• New, super-small 9 mm drivers are a key enabling technology; ultra-compact drivers produce powerful sound with space left over for the sonic isolation of Sony's newly-designed silicon earbuds

• Soft, silicon earbuds reduce outside noise, provide long-lasting comfort, hour after hour; the earbuds are washable, removable and replaceable

• Two sizes of earbuds accommodate a full range of ears

• Long-throw PET diaphragm or deep, extended bass down to an incredible 6 Hz; low mass for extended high frequency response all the way out to 23,000 Hz

• 400 kJ/mã Neodymium magnet for maximum energy in minimum size; ounce for ounce, this high-power Neodymium is far more powerful than conventional Samarium Cobalt or Aluminum magnets; even with the small, 9 mm drivers, Neodymium achieves 100 dB of sound pressure output from a modest 1 mW input power.

• Oxygen-Free Copper (OFC) cord for high signal transmission, low noise

• Stylish, Neck-Chain Cord

• Gold-plated mini-plug for exceptional corrosion resistance, superb conductivity, low noise

• Streamlined, compact case neatly stores the ear-buds and headphone cord when not in use; vivid purple styling; high-impact case is ideal for carrying in a pocket or backpack

• New case design minimizes cord tangles; partial winding can shorten the effective cord length during use

• Type: Lateral, In-the-ear, Closed, Dynamic

• Driver Unit: 9mm diameter

• Diaphragm: PET, long-throw

• Magnet: 400 kJ/mã high-power Neodymium

• Cord: OFC; Neck Chain, 4 feet (1.2m)

• Plug: Gold-plated, L-Shaped, Stereo Mini Plug

• Impedance: 16 ohms at 1 kHz

• Sensitivity: 100 dB/mW

• Power handling capacity: 100mW

• Frequency Response: 6 - 23,000 Hz

• Weight: 0.1 oz. (4g), without cord

• Supplied Accessories: Compact case, Second set of earpads

kwa hz zitten ze ergt goed, en omdat hij de oren goed isoleerd (en andere dus ook niet veel horen) vind ik het geschikte oordoppen want nu moet ik mijn muziek onwijs z8 houden anders gaan de docenten zeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 15:48:
ik ben ook bezig de sony Fontopia® Headphones
MDR-EX71SL te bestellen kom er alleen niet uit waarom ik maar 5.. mag gebruiken voor mijn zipcode :S
Eenmaal raden hoe lang amerikaanse postcodes zijn ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik heb die mx400, die bevallen me ook erg goed :) Zijn qua technische specificaties hetzelfde alleen heeft de 400 geen volume-regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mx500 van sennheiser hier.

Zijn goedkoop en goed. 20 eurotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een MX400, ben er best tevreden mee, maar daar hoef ik nog geen topic voor te schoppen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.