-12 volt lijn probleempje

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ola mensen.

Ik hier een beetje last van een nogal instabiel systeem. Mijn brander is dit weekend overleden en ik heb ong. hetzelfde gezeik met mijn nieuwe (Lite-On 48x) Ik d8 net bij mijzelf : "Kom, ik installeer MBM even, en bekijk hoe mijn voeding het allemaal nog wel trekt"

Nu start ik dus MBM op, open dat dashboard geval, en schrik me een ongeluk. Het blijkt dus dat op mijn -12 volt lijn ong -76 staat.

Nu ben ik geen ster in natuurkunde, maar volgens mij is dit technisch gezien onmogelijk, maar goed.

Is dit gewoon een foutje in MBM, of is er iets grondig naar de klote in mijn systeem ?

Mobo is btw een Gigabyte GA-7VRXP

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
in de bios kan je ook de resultaten bekijken, die kloppen meestal beter volgens mij,
anders ff na meten met een multi meter, ff uitzoeken op welke kleur min 12 moet staan

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Stel MBM5 eens goed in :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31

Scatman_II

R9500 Pro >:)

-12Volt staat ook op je mobo, dus als het echt -76 zou zijn zal je mobo het ook wel niet trekken... :)
Nou weet ik niet precies wat er gebruik maakt van die -12V...

Maakt het uberhaubt uit dat de - heel laag is met gelijkspanning? is het niet gewoon een afvoer?

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
-76 op een -12 lijn is niet erg normaal nee, maar kloppen de overige waardes wel? Anders denk ik gewoon dat het een foutje is bij het meten, hier witlt MBM5 die -12 lijnen helemaal niet meten.

Anders kan je altijd even kijken of je ook een andere voeding bij de hand hebt en deze even proberen.