[COAX]Kabels samenvoegen: kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hey,

ik wil 2 coax kabels samenvoegen tot één, eerst even een situatie schets:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.assies/tvdiagram.png

de video en de tv zitten allebij op de tv kabel (duh :P), de video zit met een scart kabel aan de TV om video te spelen, en heeft een coax out, die naar de boven verdieping gaat(samen met het TV signaal dat op de kabel zit).

Zo is het dus mogelijk om op de bovenverdieping zowel TV als video te kijken.

Alleen nu komt er een deze dagen een DVD speler bij. Die kan met een scart aan de TV, maar hoe sluit ik die zo aan dat men boven ook dvd kan kijken? De speler had dacht ik ook een coax uit, maar hoe voeg ik dat samen? dmv een splitter verkeerd gebruiken lijkt het me niet werken....

En als er geen coax out is, is er dan een mogelijkheid om Scart om te zetten naar coax? (dit tweede is niet direct van belang).

Dus nogmaals: Hoe voeg ik 2 coax kabels goed samen? (1 kabel heeft Tv +video, 1 heeft DVD, moet 1 kabel met alles worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 09:47
Hoe zit het wanneer je de DVD aansluit op je video dmv scart, gaat dat signaal niet mee over de coax out van de video? Of heb je dan last van dat macrovision?

Just a thought...weet niet of het practisch mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64339

bij mij niet maar ik heb een macrovision vrije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ik denk dat je een kabel-modulator nodig hebt.. Die zet bijv een composite signaal [zoals aangeboden op een scart] om in een RF kabel signaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De coax uit die "waarschijnlijk" op je toekomstige DVD speler zit zal denk ik een coax uit zijn voor het geluid, niet het video signaal.

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
supershoe: Je hebt gelijk, die coax was idd voor het geluid. Nu kan ik dus het beste een kabel-modulator gebruiken? Hoe sluit ik die dan aan? Ik heb op de dvd slechts 1 scart en die moet naar de tv :). Zit daar dan een splitter bij ofzo?

Zon emulator zet dan scart om naar coax, maar dan kom je weer bij het eerst probleem, hoe voeg je het goed samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsch
Even een subtiele kick :)

Zou het als volgt kunnen:

in de scart aansluiting van de DVD een splitter( deze )
in 1 van die aansluitingen de kabel naar de TV, en in de andere een scart->tulp ding ( deze ) Waarvan een kabeltje naar de modulator gaat ( deze )

Kan dit? of kan het eenvoudiger?

Het gaat mij vooral om het laatste, de modulator. Als ik van de DVD 3 tulp stekkers (Op de DVD zitten daar aansluitingen voor, kan ook zonder scart verdeler :? ) naar de modulator doe, en in de aansluitingen links de in- en output van de kabel doe gaat het gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Dubbel]

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2003 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon alleen de coax op de video aansluiten, dan een splitter op de RF-uitgang waarvan er 1 naar de TV gaat, en de andere naar boven.
Je DVD-speler kan je met scart op de video aansluiten, en als je dan de video op AV1 of AV2 zet kan je boven ook DVD en video kijken. :)
Wel even een versterker achter de splitter zetten op de kabel die naar boven gaat.
Pagina: 1