Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64692

Topicstarter
Ik heb een Nokia 3310 en ook al heb ik de Batterij bomvol!!!!!
Als iemand mij dan belt is het 30 seconden, tuut tuut batterij leeg!! (zegt ie)
Hij valt dus gwwoon uit!
Maar als ik hem weer aan doe, dan is hij weer vol!

Heel AMPART of niet jongens, amparte dingen

wie kan me helpie doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:05
Kan zijn dat de accu niet goed meer is, deed mijn swing 400 ook, werd ik gebeld valt die uit. Nieuwe accu en alles was weer goed :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

heb ik ook gehad met een 3330. Echt waardeloos.

een collega gaf mij een tip een opgevouwen papiertje naast je batterij te klemmen (tegenover de kontakjes dus), helaas hielp het niet. Heb maar een nieuw toestel gehaald, wordt een beetje gek van Nokia. Het is net alsof toestellen als de 3210, 3310, 3330 gemaakt zijn om 1 jaar en drie maanden mee te gaan,e n dan worden ze gammel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 14:23
Anoniem: 28145 schreef op 11 February 2003 @ 16:36:
heb ik ook gehad met een 3330. Echt waardeloos.

een collega gaf mij een tip een opgevouwen papiertje naast je batterij te klemmen (tegenover de kontakjes dus), helaas hielp het niet. Heb maar een nieuw toestel gehaald, wordt een beetje gek van Nokia. Het is net alsof toestellen als de 3210, 3310, 3330 gemaakt zijn om 1 jaar en drie maanden mee te gaan,e n dan worden ze gammel.
LoL, gaat ie een nieuw toestel kopen. Ik had dit probleem met mijn 3310 ook, komt gewoon omdat je de accu in de lader hebt gezet terwijl hij niet leeg was, en dat dan 100 keer ofzo. Daar gaat die accu kapot van, je moet hem pas in de lader zetten als ie helemaal leeg is.

Enige wat je moet doen is nieuwe accu kopen, aanraden is wel een 'echte' van Nokia, geen fake, want die kan je telefoon naar de kloten helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:53

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

slightly offtopic:
Weet iemand of er goede apparaten zijn om de batterij van een Nokia 3310 (of aanverwanten) volledig leeg te trekken, zodat ze weer goed opgeladen kunnen worden en zoja, waar zijn ze te vinden?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

waarschijnlijk is je accu kapot. als je een andere batterij gaat kopen kun je het beste voor de lithium batterij gaan zie ook www.nokia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah daar dacht ik ook al aan,
ik heb trouwens voor de nokialiefhebbers een leuke site gevonden
http://www.telecomtelecom.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Mr. Liu schreef op 11 February 2003 @ 16:41:
slightly offtopic:
Weet iemand of er goede apparaten zijn om de batterij van een Nokia 3310 (of aanverwanten) volledig leeg te trekken, zodat ze weer goed opgeladen kunnen worden en zoja, waar zijn ze te vinden?
Dat vraag ik me nu ook juist af, dat je hem compleet leeg kan trekken en dan weer helemaal kan laden. Das nie zo offtopic want misschien kan je de oude accu van de topicstarter nog redden door hem compleet te ontladen (met behulp van... iets) en hem dan weer vol te stouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
site met accu's te koop
Maar zijn dit automatisch trilbatterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

het trilmechanisme zit in de telefoon en niet in de batterij.

alleen bij heel oude nokia's in de batterij...

dit las ik trouwens nog op webwereld

mischien wel relevant:

Nokia: "alleen orginele batterijen"
11:36 uur - Nokia raadt consumenten stellig aan alleen originele batterijen in hun mobiele toestel te gebruiken. Volgens de fabrikant kan het gebruik van niet-originele batterijen leiden tot schade aan zowel de batterij als het toestel. Nokia doet momenteel uitgebreid onderzoek naar de batterijen, die door verscheidene fabrikanten op de markt worden gebracht. (LV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Ik weet niet waar je dat idee vandaan hebt, maar het trilmechaniek zit (in ieder geval voor Nokia 3310 en voorzover ik weet alle mobi's) niet in de batterij. Het trillen wordt veroorzaakt door een klein electromotortje met een excentrisch bevestigd vliegwieltje.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ow sorry ik dacht dat het inde batterij zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:18

scorpionv

This space for rent

Bij de 3210 kon je een batterij met trilmotor erin tweaken, vandaar je idee denk ik.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Anoniem: 64692 schreef op 11 February 2003 @ 17:15:
Ow sorry ik dacht dat het inde batterij zat.
Geeft niet, was ooit wel zo, lees dit maar:
Anoniem: 55212 schreef op 11 februari 2003 @ 16:58:
[...]
alleen bij heel oude nokia's in de batterij...
[...]
Ik moet toegeven dat dit nieuws voor mij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Novah schreef op 11 februari 2003 @ 16:38:
[...]
LoL, gaat ie een nieuw toestel kopen. Ik had dit probleem met mijn 3310 ook, komt gewoon omdat je de accu in de lader hebt gezet terwijl hij niet leeg was, en dat dan 100 keer ofzo. Daar gaat die accu kapot van, je moet hem pas in de lader zetten als ie helemaal leeg is.

Enige wat je moet doen is nieuwe accu kopen, aanraden is wel een 'echte' van Nokia, geen fake, want die kan je telefoon naar de kloten helpen.
Uiteraard eerst een andere batterij geprobeerd natuurlijk, maakte geen bal uit.

Toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jongens allemaal hartstikke bedankt!
Ik heb wat ik wou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
Anoniem: 28145 schreef op 11 February 2003 @ 17:43:
[...]

Uiteraard eerst een andere batterij geprobeerd natuurlijk, maakte geen bal uit.

Toevallig.
Dan heeft dit topic niets met jou probleem te maken maar met je kapotte telefoon, ik heb veel van die gevallen zien langskomen en 9 van de 10 keer is het kopen van een nieuwe batterij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53912

heb hetzelfde aan de hand gehad met mijn nokia 3310, het is en blijft dus grote rommel die batterijen, nu lithium batterij en de miserie is voorbij :)

die is ten minste altijd oplaadbaar zonder ooit de geest te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59828

yep, alle nokia 3310's met standaard accu hebben er last van.
Ik kreeg gelukkig standaard 2 accu's bij mijn 3310.
Maar ik heb gelukkig nu een ander toestel; een Ericson R320s en een Motorola V66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik heb ook drie batterijen in mijn Nokia gehad en binnen een no-time waren ze allemaal stuk, de laatste twee heb ik echt helemaal leeggemaakt en toch bleven ze stuk gaan. Ik heb nu voor 20 euro een li-ion batterij die het goed doet. De standby tijd van mijn telefoon is ook van 4 dagen naar een week gegaan, met normaal bellen, uur in de week ofzo. Trouwens mijn batterij is dus een kloon en ik heb nergens last van.
Helaas is mijn telefoon twee maanden na mijn batterij stuk gegaan, speaker defect, hoor heel zachtjes nog iets. Was al de derde keer dat ik dezelfde klacht hoorde, de 3310 is een beetje een klote reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Mr. Liu schreef op 11 februari 2003 @ 16:41:
slightly offtopic:
Pak je toch een mooie dikke weerstand ? Daarmee ontlaad je ze met gemak. Mocht het daarna nog niet lukken kun je ook nog de diepvriesmethode gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiezel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:45
same probs here :(. Mgoed toch ook maar de Li-ion batterij besteld.

-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 09:34

BdR

TV is gooder then books

ik heb hetzelfde, ik heb ook al een Li-ion accu gekocht. Dat heeft niet geholpen, nu valt ie nog steeds uit als ik gebeld wordt. Waarschijnlijk moet ik gewoon een software update hebben.

Maar de Nokia Service point wil een bewijs van aankoop zien en ik heb em 2e hands gekocht.. :{ mja, ik ga dr gewoon heen en zie wel, ik eis gewoon zo'n update, zo'n ding moet toch gewoon WERKEN!? Software fout is niet mijn probleem.
Anoniem: 55212 schreef op 11 februari 2003 @ 16:58:
Nokia: "alleen orginele batterijen"
11:36 uur - Nokia raadt consumenten stellig aan alleen originele batterijen in hun mobiele toestel te gebruiken. Volgens de fabrikant kan het gebruik van niet-originele batterijen leiden tot schade aan zowel de batterij als het toestel.
ja.. het leidt vooral schade aan de inkomsten van Nokia :{ Li-ion met Nokia merkje -> 47 euro, ander merk (echo, HQ etc.) -> 27 euro. Ja dan zou ik ook zo'n advies geven :D

[ Voor 9% gewijzigd door BdR op 17-02-2003 10:55 ]

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

* Anoniem: 25556 batterij doet het na 1.5 jaar nog prima.

Vind het ook een beetje dubieus om op Nokia te gaan schelden, terwijl het je eigen schuld is. Die batterijen moet je nu eenmaal eerst ontladen voordat je ze gaat laden, vanwege het geheugen effect. Wil je dat niet dan had je direct een toestel met li-ion moeten halen.

Overigens hoef je niet direct een nieuwe accu te kopen hoor, er zijn diverse truuks om je oude accu weer goed te krijgen. De makkelijkste is door 'm met een belasting (bv. weerstand) eerst echt leeg te krijgen en daarna weer op te laden. Dit doe je 2 of 3 keer en je accu doet het weer. Een andere optie is om 'm eerst te ontladen, dan een nachtje in de vriezer, dan een dagje laten opwarmen/ontdooien en dan laden. (let op: doe een li-ion accu NIET in de vriezer)

Wat betreft die accu's: natuurlijk zal Nokia zeggen dat een andere accu risico met zich meebrengt. Enerzijds kan Nokia andermans producten uiteraard niet garanderen, anderzijds verkopen ze natuurlijk het liefst hun eigen batterijen. Het advies van Nokia dus met een korreltje zout nemen zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 17-02-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83393

Heb ook mijn Originele 3310 Ni-MH batterij toen ook in de diepvriezer gelegd maar toen ik hem na 1 dag uithaalde was zat er een dikke barst in. Heb hem niet meer terug in de telefoon gedaan omdat er misschien lekkage zou optreden. De originele Nokia 3310 accu is echt slecht en heeft snel de memoryeffect te pakken als je hem elke keer in de carkit duwt als je de auto in stapt. Elke keer de accu leegmaken is ook niet te doen omdat als ergens heen gaat waar je langer blijft je je accu toch vol wilt hebben. Dus heb ik voor 19,95 Euro een lithium ion accu gehaald bij www.mobilestunter.nl en dat was echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44303

Misschien toch al weer een beetje oud topic, maar toch nog een bijdrage.

Ik heb dit probleem helaas ook sinds kort, alleen meende ik eerst ook dat je die batterijen moet ontladen alleen is dat dus niet waar.

Lees dit stukje maar even: http://www.defotopagina.nl/infot-batterij-5.htm

citaat: Oplaadbare NiMH batterijen hebben geen
last van dit vervelende geheugeneffect. Je kunt deze op elk
moment laden.

Het lijkt mij niet dat er verschil zit tussen de éne en de andere NiMH batterij, maar ik haal wel een lithium batterij voor mn telefoon want die zijn gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

idd, alleen een NiCd (nikkel-cadmium) batterij heeft last van het geheugeneffect.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48920

Anoniem: 83393 schreef op 22 April 2003 @ 12:28:
als je hem elke keer in de carkit duwt als je de auto in stapt. Elke keer de accu leegmaken is ook niet te doen omdat als ergens heen gaat waar je langer blijft je je accu toch vol wilt hebben
[oftopic] dat vind ik dus zo debiel. als je je telefoon helemaal oplaad en hem dan een half dagje aan laat staan(nog steeds vier balkjes op je accu meter) en hrm dan in een carkit duwt gaat hij gelijk weer opladen (systeempje van tel. fabrikanten om je accu om zeep te helpen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Mijn 3310 doet het al twee jaar zonder problemen. Hoe? Gewoon eens in de drie dagen aan de lader, gaat prima.

Je kunt de accu van de 3310 trouwens reviven door 'm 'n nacht in de vriezer te stoppen in een plastic zakje. Daarna laten ontdooien en wachten tot hij echt ontdooit is en vochtvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds75
  • Niet online
Anoniem: 64692 schreef op 11 februari 2003 @ 16:21:
Ik heb een Nokia 3310 en ook al heb ik de Batterij bomvol!!!!!
Als iemand mij dan belt is het 30 seconden, tuut tuut batterij leeg!! (zegt ie)
Hij valt dus gwwoon uit!
Maar als ik hem weer aan doe, dan is hij weer vol!

Heel AMPART of niet jongens, amparte dingen

wie kan me helpie doen??
Ik heb wat ervaring wat die kwaal van de 3310 betreft :(
Ik heb de betreffende 3310 open gemaakt en er soort weerstandtje uitgesloopt en voila hij doet het als nieuw :*)

Kijk bij www.salesplaza.nl in het forum (TIP: gebruik de zoekfunctie)
zoek op "3310 uitvallen"

Dan wordt het je allemaal wat duidelijker!

Ohja voordat je met deze stap verder gaat heb je de betreffende telefoon al geupdate (nieuwe firmware)?? (welke versie zit er nu in??)
Zo nee probeer dit dan eerst!

Succes!
Pagina: 1