Toon posts:

Lan+Pipeline 50=VEEL INTERNETKOSTEN!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hieo een LAN dat het internet benaderd via een Ascend(lucent) pipeline 50. Het probleem is echter dat de internetkosten ZWAAR omhoog zijn gegaan.

het netwerk: 192.168.22.*

De client kan alleen het internet op (dan pas ziet de browser de site pas) met deze configuratie:
ip: 192.168.22.*
gateway: 192.168.22.*
pri dns: een of ander vaag extern 195.81.*.*
sec dns: 213.53.*.*

Dit zijn toch vage instellingen? Volgens mij; elke keer als men dus het over het netwerk gaat browsen naar andere pc's via het TCP/IP protocol dan gebruik die client automtisch ook die externe dns adressen mee waardoor die pipeline zegt van he... VERBINDEN!!! Dat maakt veel kosten! Of zie ik dat verkeerd.

Mijn vraag:
Wat is hier verkeerd gegaan? Ik ben niet echt thuis in de DNS (weet alleen dat DNS de ipadressen omzet in namen)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
heb je niet gewoon een proggy draaien op dat lan dat een constante verbinding wil hebben? waardoor die router [dat is het toch?] constant ingebeld is? verbinden met een andere DNS kost je geen extra geld ofzo. :P

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:21
ik neem aan dat je default gateway het adres van de router is ?
en heb je verder nog verbindingen naar buiten ?
Kan je de pipeline niet als dns opgeven ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
dit grapje hebben wij ook weleens gehad, dit betrof een NT 4.0 machine die steeds naar buiten belde om te synchroniseren met een andere vestigingen, das pas duur

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Je moet bij je clients de Primary DNS instellen op het adres van de router. Als er dan een verbinding aangevraagd wordt, kijkt je router of het een intern of extern adres is. Is het een extern adres, dan gaat hij inbellen. Nu is het zo dat telkens als een DNS naam gebruikt wordt, de router detecteert dat een extern adres opgevraagd wordt, en in gaat bellen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Gewoon lokaal een dns servertje draaien en daar je lokale hosts in opnemen. Dan belt de router niet meer onnodig uit.

edit:

dawuss was net iets eerder :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, de gateway is het ip van de router.

Als ik het goed begrijp moet ik dus bij de clients bij pri. dns het ip opgeven van de router, het gateway adres dus? En wat bij sec. dns?

Op die router moet dns ook aanstaan dus?

en alvast bedankt voor de gegeven opties!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1