Inspire 6700 i.p.v. satelieten -> speakers aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025
Nou ik ben erg blij met deze set . Goed geluid, alleen een goeie DVD wil ik wel over mijn gewone boxen hebben.

Nou zag ik dat de aansluitingen naar mijn rear surround en front+centre satelietjes gewoon als tulp uitgangen op mijn subwoofertje zitten.

Nou je voelt hem al vallen: Kan ik mijn Mission 734 speakers via die tulpjes aansluiten op die creative subwoofer. Hetzelfde geld voor mijn mission rear speakers. Ik zal hiervoor wel wat ouwe knar kabeltjes moeten modden.

Gaat dit werken?

Neemt die inspire subwoofer niet alle bassen weg van die missions dan.

Ik ben nog erg voorzichtig, ik wil eerst eens weten wat jullie ervan vinden.

Ik heb dan ook dolby 6.1 surround via mijn normale boxen + .1 (creative subwoofer)

:)

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:58

JWO

volgens mij zit het filter niet in de sattalieten maar in de amp. dus je krijgt geen bas door je missions, en is de amp. wel sterk genoeg voor die missions ?

correct me if i'm wrong ;)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:37

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik denk dat die Missions te zwaar zijn voor dat Ampje van die Creative set.

Tevens zal die Sub afgefilterd zijn, dus dat betekend dat op de satteliet uitgangen minimaal alles onder de 80Hz weg is, naar de sub toe.

edit:

Hetzelfde als JWo zegt dus, maar dan anders gezegd. :P

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-02-2003 16:35 . Reden: Papegaai. :P ]

Aannames zijn fataal.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Hmz, interessant topic, ik ben ongeveer het zelfde van plan met m'n Creative Inspire 5300. En ik vraag me dus ook af hoe het met de bas zit.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 22:37

JT

VETAK y0

De amp is VEEL te zwak voor die speakers. Ik voorspel dat als je ze een beetje hard zet dat dan de speakers gaan clippen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025
nou ik heb het nog niet geprobeerd, maar eeh ik kan in de Audigy 2 wel een cross over frequenty instellen
vanaf 10 hz tot XXXXXX.
Als ik die nou instel tot 10hz dan gaat alles daarboven toch naar de sattelieten of speakers?

Zou Ohm ook nog meespelen hierin?

Misschien dat ik in het weekend ff tijd hiervoor heb.

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Hallo

Vergelijk die sattelites van die Creative setjes eens met de bakbeesten die jullie eraan willen hangen!! Dat gaat nevernooit lukken. Ik wilde dat ook doen, maar heb het anders opgelost.

Ik heb het frontsignaal gesplitst, en naar een receiver met 2 zuilen geleid. Dat werkt perfect en ik luister momenteel naar Southside Spinners - Luvstruck op zowel mijn Inspire 5300 als die twee zuilen en ik moet me aan het bureau vasthouden wil ik niet door de kamer stuiteren :)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
En over de bas; al ZOU het kunnen dan neemt die sub alle bas voor zijn rekening en poept hij alleen wat hoge tonen (en een schaarse middentoon) uit naar de sattelites. Dan kun je op je geluidskaart instellen wat je wil, die kaart kan niet ruiken wat er aan hangt. Uiteindelijk hebben je speakers (in dit geval de in de sub geintegreerde versterker) het voor het zeggen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1