Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meer lichtopbrengst in case m.b.v. reflecterende folie...?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een koolance neon-light gekocht voor mijn case. Daar zat toen een spiegel-sticker in die je onder de CCFL moest plakken om het licht te laten weerkaatsen.

Nu heb ik inmiddels een andere kast, waar ik de CCFL in geplaatst heb, maar de lichtopbrengst is echt een stuk minder en heb de spiegel-sticker weggegooid.
Dus vraag ik me af of deze spiegel-sticker zoveel nut heeft? Of dat mijn CCFL gewoon stuk is?

Toen kwam ik eigenlijk op het idee om de binnenkant van mijn zij-paneel d.m.v. spiegel-folie geheel te bekleden, zodat je het van buiten niet ziet maar van binnen weerkaatst het licht van de CCFL op de binnenkant van de kast.

Nu vroeg ik me af hoeveel meer je lichtopbrengst zou zijn indien ik dit zou doen of heeft de plaatsing van een 2de CCFL meer nut? Of nog beter plaatsing 2de CCFL en spiegel-folie....

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik weet niet of het zo veel nut heeft. Je case is ook vrij weerspiegelig vanbinnen neem ik aan, ik weet niet of zo'n sticker veel uit zou maken. Anders kan je altijd nog aluminiumfolie gebruiken, is goedkoop, buigzaam en reflecteerd :)

Verwijderd

Alle kasten die ik van binnen heb gezien zijn alles behalve weerspiegelend.
Je moet gewoon een smal strookje spiegel kopen (bij doe het zelf/glashandel) en die erin plakken.
(heb ik ook gedaan maar dan met ledjes erboven gehangen, resultaat was echt 8) )

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
rolletje aluminiumtape halen bij de gamma (zie afdeling buizen) ff plakken, en klaar! :)

edit: ik bedoel dus geen ducktape, maar tape met een laagje alu folie erop :+

[ Voor 32% gewijzigd door FiXeL op 11-02-2003 16:54 ]

Mn 3D printer blogje..

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gewoon naar de dichstbijzijnde supermarkt en een rol allufolie halen is zeer cheap en heeft een goed effect (weet ik uit ervaring)
Alleen een beetje zorgvuldig aanbrengen want het kreukt nogal snel :)

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik heb een stuk aluminiumfolie over een stukje karton gedaan , werkt ook 8)

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Topicstarter
Is alu. folie echt even goed als een spiegel? Ik had het gevoel dat een spiegel beter zou werken? Maar een rolletje aluminiumtape klinkt goed.. gelijk vast zonder kreukels.. wat zou een rolletje eigenlijk kosten? Kan ik even rond kijken hier in de buurt... en is ook makkelijk aan te brengen op de zijdeur..

[ Voor 10% gewijzigd door Sedat op 11-02-2003 18:39 ]

• Sedat

Sedat

Tweaker...

Topicstarter
Ik heb vandaag, de alu. tape gehaald bij de Gamma... even een strip onder de CCFL geplakt..ennu helf van de kamer is weer blauw....werkt dus inderdaad GOED!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zag toevallig vandaag wat vandat tape en een stuk spiegel liggen en ff getest en idd de spiegel is wel iets beter maar het maakt niet zo'n groot verschil
Pagina: 1