Hallo. Ik heb al ff een tijdje gezocht maar nog niet gevonden wat ik wil. Ik heb een keyboard hier aangesloten op mijn pc. In de pc zit een doodgewone pci128 geluidskaart. Nu wil ik eigenlijk een geluidje opnemen en dat door een proggie laten transformeren naar alle tonen die er zijn zodat ik met mijn keyboard samples en dus zelfgemaakte instrumenten kan afspelen.
Gevonden:
Gevonden:
Kan dat ook met mijn geluidskaart of, en dat lijkt mij logischer, bestaan er programmaatjes voor? Want wat heeft de geluidskaart daar nou eigenlijk mee te maken. Het programma moet dan dus het liefst ook wel tonen kunnen veranderen zodat ik niet elke toon apart hoef op te nemen om met mijn keyboard te kunnen gebruiken.Het mooiste is een ''wavetable'' waar je zelf samples in kan zetten, zoals bijv. bij de soundblaster live. Je kunt dan bv. een toon van een piano opnemen, die in je wavetable gooien, en als je dan een keyboard op je comp. aansluit kun je door op verschillende toetsen te drukken je sample op verschillende toonhoogten laten afspelen. Inprincipe heb je dan iets wat ze in de elektronische muziek-wereld een sampler noemen.
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet