[win98] Netwerkadapter probleem

Pagina: 1
Acties:

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:46
Ik zit met een probleem. Ik heb een wisecom netwerkkaartje in een simpel systeem gezet (P 100 64 mb, Ati Rage pro, 4 gig) en geinstalleerd. Dit ging al een beetje vaag. Ik heb gewoon de wisecom floppy's gebruikt om te installeren

Nu ik het ginstalleerd heb en bij netwerkomgeving als netwerkadapter wil toevoegen krijg ik de fout melding. "Kan geen Plug&play device toevoegen. Start Uw pc opnieuw op"

Dus opnieuw opgestart, maar ook andere adapters kunnen niet worden toegevoegd. Iemand een suggestie?

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Verwijderd

configuratie -> nieuwe hardware en dan bladeren, wijs diskette aan ?

Diverse WiseCom drivers

typenummer (bijv. Wisecom WS-2814IV4) of FCC-ID, Vendor/Device-ID zou wel handig wezen.

404 of under construction: :(
www.wisecominc.com, www.wisecom.com.tw, www.wisecom.com, www.wisecom-europe.com

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 16:12 ]

• neggix
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 15:55:
configuratie -> nieuwe hardware en dan bladeren, wijs diskette aan ?
Die is wel ginstalleerd. Alleen kan ik dus niet bij netwerkomgeving een adapter toevoegen.

Verwijderd

Die zou er MITS je de juiste driver gebruikt allang moeten staan.

Heb je wel Client voor Microsoft Networking + TCP/IP in Netwerk-Config staan? Wat heb je daar precies allemaal staan?

Je zou kunnen overwegen om in je register : [HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum\Network] alles weg te gooien en de drivers/protocollen weer opnieuw te installeren. Als je uiteindelijk (of je huidige) een werkende config hebt kun je HKLM\Enum\Network ook saven voor backup.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 16:42 . Reden: het blijft verdacht stil :| ]

• neggix
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 16:10:
Die zou er MITS je de juiste driver gebruikt allang moeten staan.

Heb je wel Client voor Microsoft Networking + TCP/IP in Netwerk-Config staan? Wat heb je daar precies allemaal staan?

Je zou kunnen overwegen om in je register : [HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum\Network] alles weg te gooien en de drivers/protocollen weer opnieuw te installeren. Als je uiteindelijk (of je huidige) een werkende config hebt kun je HKLM\Enum\Network ook saven voor backup.
Misschien dat die driver dan niet goed geinstalleerd is.
verder staat alleen externe toegangsadapter er, TCP/IP daarvan, Client voor MS netwerk en IPX/SPX .

En wat jij zegt heeft niet geholpen. Misschien dat win98 opnieuw installeren een beter idee is. Ben er al 2 uur mee bezig:{

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Heeft Windows zelf niet de goede drivers dan? Ik kijk altijd eerst of Windows het zelf kan.
Ik heb voor Casema Breedband kabelinternet aangelegd en in 75% van de gevallen ging het in een keer goed zonder de diskettes te gebruiken.
Verwijder alle netwerk gerelateerde zut zoals de drivers en de kaart in apparaatbeheer en start opnieuw en laat Windows zelf eerst kijken of hij die kaart installeerd. Probeer ook een ander PCI slot. Ook kan je proberen om een andere kaart te proberen ,in machines die geen Realtek-kaartje slikten ,prakte ik een 3Com of een Farallon kaart. voor de kosten hoef je het niet te laten.Suc6

[ Voor 20% gewijzigd door Viking Kvinne op 12-02-2003 07:38 ]

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• neggix
Nee. Windows had ze niet, vond ik zelf ook al een beetje vaag. Heb nu ook gedownloade drivers gebruikt maar ook dat werkt niet. Alle zooi er nogmaals afgetrapt (incl. externe toegang) maar ook dit helpt niet. Ik ga denk maar gewoon formateren. Thnx voor de hulp iig :)

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Nog een optie: het ligt aan de hardewaren, m.a.w. NIC = brak oftewel kapot

Probeer anders ook ff het hardwareforum... (vraag move aan in SEM)

-Pwn the day-

• neggix
Nee, Ik heb ff een andere netwerk kaart gehaald.. En nu doet ie het wel :)

Thnx iig :P

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

Zie het werkt dus.....een andere kaart doet wonderen.Als je honderden kaartjes geinstalleerd hebt kom je vanzelf wel tot dit soort oplossingen als er weer eens een pc moelijk loopt te doen. _/-\o_

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

Pagina: 1