[ASP.NET]Sorteren aan hand GET-variabele

Pagina: 1
Acties:

• Scott_NL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 11:16
Hoe kan ik aan de hand van een GET variabele mijn telefoonlijst sorteren...ik heb het nu zo gedaan :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<%@ Page Language="VB" ContentType="text/html" %>
<%@ Register TagPrefix="MM" Namespace="DreamweaverCtrls" Assembly="DreamweaverCtrls,version=1.0.0.0,
publicKeyToken=836f606ede05d46a,culture=neutral" %>
<MM:DataSet 
id="Telefoonlijst"
runat="Server"
IsStoredProcedure="false"
ConnectionString='<%# System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings("MM_CONNECTION_STRING_PWSINT") %>'
DatabaseType='<%# System.Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings("MM_CONNECTION_DATABASETYPE_PWSINT") %>'
CommandText='<%# "SELECT * FROM dbo.telefoonlijst ORDER BY Achternaam ASC" %>'
Debug="true"
> </MM:DataSet>

Dit heb ik al geprobeerd
code:
1
CommandText='<%# "SELECT * FROM dbo.telefoonlijst ORDER BY <%=Request.Querystring("order")%> ASC" %>'

Maar dit werkt dus niet :(
Ik heb zelf het gevoel dat het heel makkelijk is en er gewoon vet overheen kijk, maar ja kom er niet uit

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Mocht dit uberhaupt zo werken, dan:
ASP:
1
'<%# "SELECT * FROM dbo.telefoonlijst ORDER BY " & Request.Querystring("order") & " ASC" %>'

Maar het blijft absoluut niet netjes... Zoek verder eens naar de sortingmogelijkheden van een datagrid icm een dataset.

Verder: Wat als je querystring leeg is? Weet je verder dat je zo ontzettend kwetsbaar bent voor SQL Injection Attacks?

[ Voor 28% gewijzigd door gorgi_19 op 11-02-2003 15:42 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Scott_NL
Ok tnx...het werkt nu!
Het is voor een intranetsite dus ik verwacht weinig aanvallen ...dit was ik even vergeten te vermelden :)
Maar wat zou dan eventueel een nettere manier zijn?

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Eerst de GET-variabelen ontdoen van ';', single quotes (') en '@'. Een query met parameters of een sp werkt niet want order by vreet geen parameters :(

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Scott_NL
Een query met parameters of een sp werkt niet want order by vreet geen parameters
Nee dat had ik ook al gezien :(
Bedankt voor jullie tips en ga ff hiermee spelen