Toon posts:

Matrox Parhelia 128 & Abit KT7-A raid probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Als ik mijn Matrox Parhelia 128 in mijn PC (Abit KT7-A raid bios A9) inbouw start hij prima en werkt zoals het behoort. Vervolgens zet ik de PC uit en daarna wil hij met geen mogelijkheid meer starten. (Blijft hangen bij het booten en het beeld blijft zwart) :?

Vervolgens haal ik de Parhelia eruit, bouw een oude TNT2 kaart in, start de PC 1x en zet hem uit. Dan doe ik de Parhelia er weer in en hij loopt weer als een zonnetje, totdat ik de PC weer uitzet. Dan begint alles weer opnieuw.

Wie weet wat er aan de hand is? Is de Parhelia kapot? Statische elektriciteit (PC zit aan geaard stopcontact)?

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
euhmm..... is het niet gewoon een kwestie van een conflict tussen drivers ? Heb je al een nieuwe install van windows geprobeert?

En wat zijn je specs eigenlijk, is ook wel handig

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

Topicstarter
De PC boot niet meer, dus heeft niks met OS te maken..

Specs: Abit Kt7-A, TB 1000, 1300 MB PC133 RAM, RTL8139 NIC, Philips DVDRW228K, 2x 30 GB IBM DTLA307030, Hauppauge WinTV-DVB-S, Soundblaster PCI 128, ISDN Digi dafafire Micro V.

• Solid-Snake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:25
Bios update ? ? ? ? ? ?

Verwijderd

Voeding :?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Dank u P5ycho!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:58
geen dank! hopelijk kunnen ze je snel helpen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Gewoon aanzetten, en dan gelijk resetten, dan is het probleem opgelost. Waarschijnlijk trekt je videokaart aan het begin, dus bij de start , efftjes te veel stroom. En ik weet niet of het aan je voeding of aan je moederboard ligt, het zou maar zo kunnnen dat de lengte van de lijn van af je voedingsconnector tot je videokaart te veel weerstand heeft en daardoor gaat de spanning omlaag :).
Pagina: 1