Voodoo 2

Pagina: 1
Acties:

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb een progje waarin je bepaalde eigenschappen aan en uit kan zetten voor mijn voodoo 2 1000 90@95 kaart. Welke opties moet ik aan of uit zetten voor optimaal resultaat?

Glide:

[ ] Disable Scanline Interleaving (SLI)
[ ] Disable Synchronistaion (V-sync)
[ ] Force mipmap dithering
[ ] Force triple color buffering
[ ] Limit texture memory to 2MB

Direct 3D:

[V] Enable DirectDraw Drivers
[ ] Disable Scanline interleaving (SLI)
[ ] Disable synchronisation
[ ] Enable automatic mip mapping
[ ] Force trilinear texture filtering
[V] Disable automatic anti-aliasing

V= Optie aan

They made me do it.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Disable SLI kun je in beide gevallen aanzetten als je maar 1 V2 hebt. Dan zoekt hij niet naar een tweede V2.

V-sync is een kwestie van smaak. Een frame kan dan alleen gerendert worden wanneer je monitor een nieuw frame begint te tekenen. Je framerate kan dan niet hoger worden dan de refreshrate van je monitor, maar meestal is dat geen probleem. V-sync aan voorkomt gebroken frames (frames waarbij het tekenen begon terwijl de monitor halverwege het beeldscherm was). Maar ook met V-sync uit hoef je niet per se last te hebben van gebroken frames. Probeer dus maar.

Straks meer.

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Force mipmap dithering
Force triple color buffering

Weet niet wat deze betekenen. Volgens mij wat kleine beeldkwaliteit verhogende functies tegen een kleine performance prijs.

Limit texture memory to 2MB

Kun je volgens mij uit laten. Heb ik wel eens aan moeten zetten bij oude spellen die geen (goede) V2 ondersteuning hadden omdat ze anders vastliepen. Is denk ik voor betere V1 compatibiliteit.

De verdere D3D opties zijn vergelijkbaar met de Glide opties, behalve anti-aliasing. Wist niet dat de V2 dat ook al kende. Ik heb het op mijn GF2MX iig uit staan want het kost veel te veel performance. Disabelen dus.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

voodoo2tweaker zeker? een aantal opties staan ook gewoon bij de beeldschermeigenschappen->voodoo2->instellingen... daar kun je met de rechtermuisknop info krijgen over een item...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ