• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 19:42
in verband met aanbiedingen op sites, kan ik een 3310 krijgen voor 57 euro, of een 3510i voor 114 euro, simlockvrij.

het gaat me eigenlijk niet zozeer om het geld, maar wel om een paar andere zaken. Mijn telefoon gebruik ik NU alleen voor bellen en sms-en, dus geen internet of iets in die richting.

in principe is de 3310 dus voldoende voor mij, en zou de 3510i overkill zijn...
dus onder het motto "beter is slechter dan goed genoeg" zou ik voor de 3310 moeten gaan. maar omdat het maar 57 euro scheelt overweeg ik dus wel de 3510i, je weet nooit welke functies je in de toekomst wel wil gebruiken. en bovendien is het een kleuren scherm (geen idee waarvoor dat beter is voor wat ik gebruik, maar tis wel "aantrekkelijk" somehow)

maar, dr zijn nog wat aspecten die ook van belang zijn

de standby tijd is bij de 3310 maar 55 uur, terwijl de 3510i tot 13 dagen gaat (volgens de nokia site). En om nou elke 2 dagen mn telefoon op te moeten laden... ik weet het niet

en ik heb verschillende ervaringen gelezen over dat mensen slechte ervaringen hebben met de 3510i.

heel raar maar ik kon niet vinden of er op de 3510i snake zit (staat niet op de website, wel bij de 3310) en aangezien ik me nogal verveel in de trein....

en de 3510i heeft ook "polyphonic ringtones" ik neem aan dat dat iets is in de richting van ringtones die wat minder houterig afspelen...

dus de vraag is , zal ik de 3310 nemen omdat deze op dit moment voldoet aan alles waarvoor ik hem gebruik, of zal ik toch de 3510i nemen omdat er wat meer aantrekkelijke dingen opzitten (die ik misschien dus niet gebruik)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Volgens mij staat er toch een vaudje op de site van Nokia ivm de standby van de 3310, ik moet die echt niet elke 2 dagen laden, eerder om de 4 of zo.

Voor de rest is het inderdaad een kwestie van keuzes, heb je graag dat je phone leuk klinkt als je gebeld wordt, of wil je gewoon weten dat je gebeld wordt.
Als je spelletjes speelt (die je bij de 3510i zelf kan installeren, inclus. Snake), kijk je dan graag in kleur, of boeit het je niet....

Verwijderd

De standby hangt ook af van de gezondheid van je batterij...Er zijn mensen die hun batterij bij een "moderner" type gsm om de twee dagen moeten opladen, en er zijn mensen met een "oud wrak" die dat om de week doen...Ook hangt dit van het gebruik af: staat je gsm dag en nacht aan, of bvb alleen als je buitenshuis bent,...

• Suffie
maar dat polyphonic ringtones, dat is dat er gewoon "muziek" afspeelt toch?

Verwijderd

Suffie schreef op 11 February 2003 @ 15:51:
maar dat polyphonic ringtones, dat is dat er gewoon "muziek" afspeelt toch?
Ja een soort van muziek, iig meer muziek dan een belsignaal van een 3310
http://www.sonyericsson.com/nl/spg.jsp?page=start en dan op polyofne belsignalen klikken.

Ik zou voor de 3310 gaan, die ziet er naar mijn mening nog beter uit ook. Veel dingen die op de 3510 zitten heb je dus niet nodig. De 3310 bestaat al een tijdje en dus zal het met de software vast wel beter voor elkaar zijn dan met de 3510.

Verwijderd

Ik zou voor de 3510 gaan als je tussen die 2 moet kiezen.
de 3510 heeft een lithium-ion batterij en de 3310/3330 maar een Nimh, vooral de laatste is bijzonder slecht.

Zelf hebben mijn vriendin en ik een 3330, een aantal vrienden hebben en hadden een 3310 en allemaal problemen met de batterij (na een half jaar al). De standby tijd van mijn GSM is nu ongeveer 2 dagen terwijl dat een jaar geleden nog 5 dagen was. Ook valt hij regelmatig uit tijdens het bellen omdat de batterij het niet trekt; zet hem 1 minuut uit en je kunt weer een half uur bellen. Ik ben echt niet de enige die deze problemen heeft.

Als je toch een 3310 pakt, probeer dan meteen ergens een Lithium-ion batterij te krijgen... ze zijn optioneel verkrijgbaar ;)

Veel suc6 met het maken van je keuze!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
Als je een 3310 neemt zou ik idd een Li-ion batterij erbij nemen.
Die standaard houd het heus wel langer uit als 2 dagen maar toch.
Ik had er blauwe leds in zitten :) een hele oude 3310 (zat 1 led extra in als de nieuwe)
Had de extra power gewoon nodig :P

• LegacyCode
  • Laatst online: 22-02 11:22

LegacyCode

De crack van de division

Ik vind persoonlyk de aan/uit knop van de 3310 irritant. Zit bovenop je toestel,
en zorgt nogal vaker voor problemen. De 3510i daarentegen heeft em gewoon aan de voorzijde, tussen de andere toetsjes.

legacycode.net

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Is een erg knap prijsje voor een simlock vrij toestel. Weet je zeker dat het een 3510i is en geen gewone 3510?
Ik ben net een weekje wezen snuffelen en ik kwam de 3310 niet onder de 125 tegen in het wild (Bart Smit) en 107 online (pricewatch). De 3510i was al helemaal duur, minimaal 249 in het wild. Uiteindelijk is het dan ook de gewone 3510 van phones4u geworden maar dat terzijde.

De 3510 serie is 30 gram (een kwart) lichter door die LiIon accu.
De 3510i heeft een kleurenscherm, WAP via GPRS, meertonige beltones waarvan echter maar 4 sporen ondersteund worden, mms ontvangst en nog wat gein.
Kortom, voor het geld waarvoor jij hem kan krijgen zou ik het zeker doen ja. Goedkoopste in de pricewatch is nog altijd €186...

MMS en GPRS worden nog niet op prepay kaarten ondersteund (behalve Libertel IZI dacht ik) maar in de toekomst kan dat natuurlijk veranderen. In dat licht bezien is de 3510(i) beter op de toekomst voorbereid.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:09

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Waaom altijd zo'n Nokia? Kijk ook eens bij andere merken...

[mijn mening]
Nokia's zijn lelijk en iedereen heeft er een, koop es wat anders...

[edit]
scheelt máár €57 :?
Als je dat maar vindt kun je beter voor de dure gaan, of de 3310 kopen en een half jaar later een nieuwe kopen... :)

[ Voor 37% gewijzigd door Scatman_II op 11-02-2003 16:39 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-02 16:08

_WgV_

It's a magical world!

JUNKIE_XL schreef op 11 februari 2003 @ 16:29:
Ik vind persoonlyk de aan/uit knop van de 3310 irritant. Zit bovenop je toestel,
en zorgt nogal vaker voor problemen. De 3510i daarentegen heeft em gewoon aan de voorzijde, tussen de andere toetsjes.
Volgens mij niet hoor, de aan/uit knop van de 3510(i) zit gewoon aan de bovenkant hij is alleen iets kleiner. :)

#StopBurningStuff

Verwijderd

_WgV_ schreef op 11 February 2003 @ 16:43:
[...]

Volgens mij niet hoor, de aan/uit knop van de 3510(i) zit gewoon aan de bovenkant hij is alleen iets kleiner. :)
te laat B) wouk net zeggen

Verwijderd

3510i het schermpje is beter

• Suffie
victorvo schreef op 11 februari 2003 @ 16:30:
Is een erg knap prijsje voor een simlock vrij toestel. Weet je zeker dat het een 3510i is en geen gewone 3510?
www.gsmstunter.nl
totale kosten voor 2 jaar zijn 114 euro. (bij de 3310 krijg je 2 toestellen voor die prijs). (expert geloof ik heeft de 3310 voor 99 euro van dutchtone in de aanbieding als je ehm voor 125 had gezien)

ik heb trouwens net ff in de winkel gekeken, maar die 3510i is wel iets breder. Ik heb overigens de 3310 altijd lelijk gevonden (omdat ik de 3210 zo leuk vond). Wel vind ik de 3310 lekkerder typen dan de 3510i, maardat komt misschien omdat de binnenkant eruit gehaald was. Dat is voor mij wel (een beetje) belangrijk, aangezien ik op een 3210 (bijna) sneller kon typen als op een toetsenbord.

de "meneer" (jochie) in de winkel wist me wel te vertellen dat het kleurenscherm veel stroom vreet, als dat zo is, kan je dat dan ook uitzetten, of valt het wel mee met het stroomverbruik (vooral in verhouding met de 3310)?
Scatman_II schreef op 11 februari 2003 @ 16:37:
Waaom altijd zo'n Nokia? Kijk ook eens bij andere merken...
dat is de aanbieding, ik heb overigens ook al een motorola, bosch, trium en erricson gehad, dus niet alleen maar nokia
[edit]
scheelt máár €57 :?
Als je dat maar vindt kun je beter voor de dure gaan, of de 3310 kopen en een half jaar later een nieuwe kopen... :)
ja maar 57 euro, en dat is nog steeds goedkoper dan dat ik de 3310 ergens heb gezien, bovendien wordt de 57 euro uitgesmeerd over 2 jaar.

is gsmstunter.nl trouwens een beetje een redelijke "winkel" of valt het erg tegen (k heb namelijk al is eerder gezeik gehad met een aankoop via internet)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Ik wil niet rot doen, maar die aanbiedingen lijken me allesbehalve SIMlock vrij... 8)7

3310 kost los €152 bij die toko en de 3510i €231...

[ Voor 26% gewijzigd door Opa op 11-02-2003 19:24 ]

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Suffie
victorvo schreef op 11 February 2003 @ 19:21:
Ik wil niet rot doen, maar die aanbiedingen lijken me allesbehalve SIMlock vrij... 8)7

3310 kost los €152 bij die toko en de 3510i €231...
oh ok, had dat van iemand gehoord, maar dat maakt in principe niet zoveel uit

• Suffie
k had ff gemaild over de simlock en hoe het zat met misschien 1 oplader, antwoord:
Beste marloes,

De toestellen zijn gewoon sim lock vrij en allebei compleet nieuw in doos,dus met opladers.
Je hoeft geen bedrijf te hebben voor deze aanvraag.

mvg
heeft iemand nog "nare" ervaringen met een 3510 of 3510i?

[ Voor 11% gewijzigd door Suffie op 11-02-2003 21:36 ]

Verwijderd

Nee met de 3510 heb ik geen ervaringen; helaas wel met een aantal andere nokia's (3210, 3310, 3330, 8210 en 6210... en voor mij is 1 ding duidelijk... NOOIT meer een Nokia... allemaal hadden ze last van uitvallen, wegvallen display en de 6210 die hing regelmatig (niet meer reageren, zelfs niet op de uitknop!)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:08
Heb alleen maar ervaring met een 3310, maar die bevalt voor simpel bellen en SMS-en prima. Nooit problemen mee gehad (zelfs niet na valpartijen met het uitgaan, je kent het wel ineens ligt midden in de nacht je telefoon op de stoep). Wel is het zo dat je met een "oude" telefoon moet willen lopen. De accu gaat hier wel een dag of 4 mee en de telefoon staat dan constant aan (wel weinig bellen).

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1