Na lezen van een artikeltje op de nieuwspagina blijf ik achter met een hoofd vol vragen.
Dit lijkt écht iets voor een topicje.
Hoe aan te zetten? (bios, software)
Welke hardware wel of niet (processor, mobo)
Welk OS (win 95/98, NT/2000, XP, linux)
Welke effecten? (temperatuurdaling)
Bijwerkingen bij verschillende systemen/configuraties...
Ik heb net CDUcool eens gedownload er gebeuren allemaal heel erg vreemde dingen met mijn A7N8X Mobo. Asusprobe geeft volkomen onzinnige waarden voor spanningen en fanspeeds. Maar dat kon wel eens komen omdat CPUcool ook de waardes uitleest. MBM en asusprobe werken ook niet lekker samen.
Processorbelasting staat nu continu op 100% (ctrl+als+del window).
Doet cpucool hetzelfde als een s2kbus setting in het bios (die ik nog niet heb)?
Maar het lijkt wél te werken. Dat wil zeggen: idle merk ik geen verschil, maar als ik UD agent draai dan merk ik wel verschil.... maar het is een beetje onduidelijk hoeveel. Ik zie duidelijk minder warmte ontwikkeling. CPU tijd is ook een stuk lager volgens cpucool, maar ik vraag me af of UDagent niet gewoon langzamer draait.
Dit lijkt écht iets voor een topicje.
Hoe aan te zetten? (bios, software)
Welke hardware wel of niet (processor, mobo)
Welk OS (win 95/98, NT/2000, XP, linux)
Welke effecten? (temperatuurdaling)
Bijwerkingen bij verschillende systemen/configuraties...
Ik heb net CDUcool eens gedownload er gebeuren allemaal heel erg vreemde dingen met mijn A7N8X Mobo. Asusprobe geeft volkomen onzinnige waarden voor spanningen en fanspeeds. Maar dat kon wel eens komen omdat CPUcool ook de waardes uitleest. MBM en asusprobe werken ook niet lekker samen.
Processorbelasting staat nu continu op 100% (ctrl+als+del window).
Doet cpucool hetzelfde als een s2kbus setting in het bios (die ik nog niet heb)?
Maar het lijkt wél te werken. Dat wil zeggen: idle merk ik geen verschil, maar als ik UD agent draai dan merk ik wel verschil.... maar het is een beetje onduidelijk hoeveel. Ik zie duidelijk minder warmte ontwikkeling. CPU tijd is ook een stuk lager volgens cpucool, maar ik vraag me af of UDagent niet gewoon langzamer draait.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2003 15:40 ]