[MYSQL] Tabelstructuur kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 13:20

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik wil graag vanuit een database de structuur van een database kopieren naar een andere database.

Ik heb de volgende query:

code:
1
2
3
4
CREATE TABLE nieuwetabel 
SELECT * 
FROM database.oudetabel LIMIT 
0

Dit werkt opzich leuk, maar het probleem is dat hij geen primay keys, indexes, autoincrement en andere dingen mee kopierd.

Nu ben ik met mijn php script alles aan het doorlopen, maar dit is toch ingewikkelder dan ik aanvankelijk dacht.

Weet iemand een betere manier om te realiseren?

Nog 1 vraagje, als ik het zo doe, hoe kan ik dan in php een tabel selecteren van een andere database als die andere inlog gegevens heeft?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Met phpMyAdmin kun je een dump van een tabel maken (ook alleen de structuur). Als het een eenmalige bewerking is (of een paar keer nodig is) kun je die er ook voor gebruiken
www.phpmyadmin.net

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Je kan gewoon 2 connecties openen naar verschillende databases (niet voor niks kan een connectie-id meegeven in de verschillende mysql methods).
Ik heb nog een backup-restore tooltje wat de tabelstructuur uitleest en er een dumpfile van maakt, misschien kan je er wat mee: tooltje

Intentionally left blank

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 februari 2003 @ 15:04:
Met phpMyAdmin kun je een dump van een tabel maken (ook alleen de structuur). Als het een eenmalige bewerking is (of een paar keer nodig is) kun je die er ook voor gebruiken
www.phpmyadmin.net
Ik ben zelf een script aan het maken die een bestaande database pakt, en vervolgens de database kopierd en er allemaal random data inzet.

Het moet dus allemaal automatisch gaan, zonder phpmyadmin oid.

Update:

In de mysql manual las ik:
In MySQL 4.1 you can use LIKE to create a table based on a table definition in another table.
Is er niet zoiets mogelijk in mysql 3?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

PHP:
1
2
3
4
5
mysql_select_db( "andere db" );
// hier de query die een tabel met inloggegevens bevat enz.

mysql_select_db( "db" );
// hier weer verder gaan met script

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
PHP:
1
2
3
4
5
mysql_select_db( "andere db" );
// hier de query die een tabel met inloggegevens bevat enz.

mysql_select_db( "db" );
// hier weer verder gaan met script
Je meent het :P

Dat verhaal gaat niet helemaal op voor in mijn begingenoemde query.
crisp schreef op 11 February 2003 @ 15:07:
Je kan gewoon 2 connecties openen naar verschillende databases (niet voor niks kan een connectie-id meegeven in de verschillende mysql methods).
Ik heb nog een backup-restore tooltje wat de tabelstructuur uitleest en er een dumpfile van maakt, misschien kan je er wat mee: tooltje
Super bedankt voor je tooltje, na wat modden doet hij nu precies wat ik wil ;)

scheelt me weer wat een uurtje of wat coden _/-\o_ Thanx thanx thanx

Ok, dit topic kan opzich dicht want met dat script kan ik precies doen wat ik nodig heb.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Update:

Dat tooltje heeft te kampen met serieuse bugs, na veel modden werkte het nog steeds niet.

Ik heb toen maar gekozen voor gebruik van mysqldump op de server.

mysqldump dump maken zonder geblaat

Pagina: 1