Toon posts:

geforce4 + mandrake9?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik heb een tijdje geleden madrake 9 gedownload en toen der tijd draaide het perfect, maar nu wilde ik het weer installeren (heb een nieuwe videokaart gekocht laatst) krijg ik dus een EE blabla error en ik weet dus niet waar ik hem moet instellen enzo om het werkende krijgen, want hij start hem wel gewoon op maar bij X klapt ie eruit en zegt dus dat ik moet checken op www.xfree86.org of mijn videokaart word ondersteund. daar heb ik dus gekeken en staat ie niet tussen. nou heb ik wel op mijn driver cd .rmptjes staan met de drivers maar ik heb dus geen flauw idee hoe ik die dus moet installeren onder shell. zijn er meer die dit probleem hebben? of gewoon iemand die er iets meer vanaf weet en wel weet hoe ik dit moet fixen?

met vriendelijk groet,
mikhail

btw ik heb een club3d geforce4 ti4200 128mb vivo

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor een geforce 4 kun je de drivers van nividia zelf gebruiken, kijk hier en hier voor meer info.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:01

Nakebod

Nope.

Als je gewoon in console kan komen, kan je RPM installeren (Als root zijnde) met:
rpm -U package.rpm
Er zijn wel meer opties met rpm mee te geven (Zoals onafhankelijkheid check overslaan e.d.) maar die gebruik ik niet.
Met rpm --help waarschijlijk, kan je de help opvragen

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Dit is toch al wel een aantal malen langsgekomen in NOS. Sterker nog, er is een speciale draad over Nvidia drivers, nl. Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic . Hoe je rpms kunt installeren in de console is iets wat je zelf uit mag gaan zoeken aan de hand van help files, man pages en de Mandrake documentatie. Lees ook eens [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] door. Onderin staan links naar Mandrake documentatie.

Groetjes zijn heel vriendelijk, maar niet echt gewenst op GoT. :)
Succes :)

Dit topic is gesloten.